středa 16. října 2013

Recenze: Oksa Pollocková | Vyvolená

Počet stran: 488
Série: Oksa Pollocková
Překlad: Lucie Přikrylová
Nakladatelství: Jota, 2011
Originální název: Oksa Pollock: L´Inespérée
Hodnocení Goodreads: 3.35 (z 351 hodnocení - ale vsadím se, že kdyby kniha vyšla v USA, měla by toho mnohem víc!)
Anotace:
Oksa Pollocková je třináctiletá dívka, žijící v Paříži se svými rodiči. Kromě občasné zbrklosti, kterou jí neustále vyčítá nejlepší kamarád Gusta, se nijak zvlášť neliší od ostatních kamarádů. Jednoho dne se ale všechno změní. Nedlouho po uspěchaném stěhování do Londýna a návštěvě nové školy najde na svém břiše podivné znamení. Od té chvíle je celý její život vzhůru nohama. Oksa, která si vždy přála být neohroženou nindžou, objevuje svoje nadpřirozené schopnosti. Ovládáním ohně a levitací to ovšem vůbec nekončí…
Dívka se svěří se svým trápením výstřední Dragomíře, své babičce a důvěrné kamarádce. Následně se dozvídá opravdový příběh své rodiny: Dragomíra je vládkyní Edéfie, neviditelné země ukryté někde na Zemi, ze které před mnoha lety uprchla během Velkého Chaosu, a Znamení Oksu označilo jako nástupnici trůnu. Kromě její mámy Marie je celá široká rodina součástí skupiny Prchlíků, kteří jsou od těch dob rozptýlení po světě Zvnějšku. Oksa objevuje neuvěřitelný svět magických stvoření, která jsou ukryta v Dragomířině přísně tajném ateliéru.
Je to právě matčina nevědomost, která Oksu donutí k radikálnímu řešení napjaté situace. U společné večeře předvede několik svých kouzel, mnohaleté tajemství je prozrazeno a osud rodiny v ohrožení. Splní Oksa velké přání všech Prchlíků a zachrání Edéfii před zkázou? V každém případě
už nikdy nebude obyčejnou malou školačkou…

Mám se přiznat? Do Oksy se mi nechtělo. Fakt že ne, vůbec mě na první pohled neoslnila, ale teď si říkám, že jsem udělala obrovskou chybu. Jakmile mi kamarádka řekla, že má všechny tři díly doma a že z nich byla úplně paf, neodolala jsem...


O Okse se říká, že je to Harry Potter v ženské verzi. Něco tomu ale vytknout musím, protože Harry byl trošku víc akčnější a víc se tam vysvětlovala kouzla. V Okse to není o slovech, ale o tom zbytku! :)
Jméno hlavní hrdinky mi občas drásalo nervy, prostě Oksa vs. Oxa, ale zase musím uznat, že s KS to přece jen vypadá trochu líp...


Ovšem co autorkám rozhodně vytknu, tak jméno Gusta. Nevěřícně jsem na to hleděla. To si ze mě dělají srandu? Kdyby aspoň Gustav (toho taky moc nemusím, ale pořád to je lepší). Tugdual sice není o moc lepší, ale pořád se mi to líbilo víc. Ale ten kluk, ta povaha už moc ne. Prostě mi nepadl do oka.


Vlastně celý děj Oksy je opravdu originální a doslova fascinující. Plus je, že knihu napsaly dvě autorky, přece jen není jednoduché spojit síly a napsat knihu, která se bude líbit oběma stranám, ale tady se to nejspíš povedlo. (A překládat z francouzštiny? Uff. Překladatelka má taky plus.)


O Okse mám asi polovinu stránky ve čtenářském deníku popsanou. Ten děj je prostě magický, když můžu spoilerovat :)) Prostě vám tuto knihu vřele doporučuju, Jota má skvělý výběr. (BTW, taky se vám tak hrozně líbí font písma?)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥