čtvrtek 31. října 2013

Recenze: Lola a kluk od vedle | Taková modernější Marie Antoinetta

Počet stran:
 303
Série: Polibek pro Annu, 2 (volné pokračování)
Nakladatelství: CooBoo, 2013
Začínající návrhářka Lola Nolanová nevěří na módu… věří v kostýmy. Čím výraznější outfit, čím třpytivější, čím zábavnější, čím divočejší – tím líp. Ale Lola je přes neskutečné modely také hodnou dcerou a kamarádkou s velkými plány do budoucna. Všechno je perfektní (včetně jejího sexy přítele rockera), dokud se do sousedství nevrátí obávaná dvojčata Bellova. Calliope a Cricket. Hlavně Cricket, nadaný vynálezce, který zrovna vystoupil ze stínu vlastní slavné sestry. Cricket, který by se moc rád vrátil do Lolina života. Lola teď dumá, jak se poprat s city ke klukovi od vedle… a vypadá to na dlouho!

Tuto knihu jsem si zamilovala a myslím to vážně. Hodně lidí mi říkalo, že očekávali něco na styl Anny a že to bylo hrozné. Já nesouhlasím. Ano, Anna byla trochu v jiném duchu, ale Lola byla boží. Opravdu stojí za to číst. A mám se přiznat? Kdyby se Lola odehrávala ve stejném duchu jako Anna, asi bych ji nedočetla. Dvě knížky se prostě musí lišit, byť mají stejného autora.
Jestli mám této knize něco vytknout, tak scénu, kdy se Lola rozešla s Maxem. Byla potom tak psychicky na dně... Ještě že existuješ, Crickete!

Na začátku jsem opravdu stála na Maxově straně, připadal mi takový pohodový, fajn, ale jakmile se objevil Cricket, Max přestal existovat. Fakt, Cricketa si zamilujete. Hodní kluci vždy zvítězí! :D

Styl vyprávění Stephanie Perkins se mi hrozně líbí a nemůžu se dočkat na Islu. Líbí se mi, že píše prostě samostatné knihy, ale objevují se stejné postavy, jako třeba zmiňovaná Isla v Polibku pro Annu a v Lole Anna s Étiennem. S nimi se opravdu nudit nebudete. U knížky jsem se opravdu nachlámala, a jestli jste Lolu nečetli, tak se těšte na Nahou tygří ženu. Ta mě rozesmála na půl hodiny.
A víte co? Nebyla to zas taková slaďárna, takže se do téhle knížky Kačč může v pohodě pustit. :)
BTW, ještě jedno musím Stephanie vytknout, a to ten konec. Krása, fakt nádhera, Lola ve vysněných šatech a Cricket po boku, ale přišlo mi to takové... mírně otevřené. V Isle se prostě Lola musí objevit :)

Četli jste Lolu? Jaký na ni máte názor?