Recenze: Napořád | Když vidíte aury, nic moc vás už nepřekvapí

rie: Nesmrtelní; 1
Počet stran: 270
Nakladatelství: Argo, 2010
Originální název: Evermore
Oficiální anotace:
První díl nové knižní řady Nesmrtelní ocení především čtenáři Stephenie Meyerové a její série Stmívání. Sedmnáctiletou Ever trápí po automobilové nehodě, při které zahynuli její rodiče, mladší sestra a pes, pocit viny za to, že jako jediná přežila. Navíc se z ní po nehodě stala jasnovidka, slyší myšlenky jiných lidí a vidí jejich auru. Cizí myšlenky na ni dotírají na každém kroku, a proto se Ever stále víc uzavírá před světem. Okolní hlasy se snaží přehlušit muzikou burácející ze sluchátek, která skoro nesundává z uší. Všechno se ale změní, když potká Damena, který jediný dokáže zklidnit její mysl a ztišit hluk v její hlavě. Ani on není jako ostatní smrtelníci, jeho svět plný tajemství a zázraků Ever neobyčejně přitahuje, zároveň v ní však vyvolává znepokojivé otázky… Kniha se záhy po vydání probojovala mezi nejprodávanější knihy v USA, mimo jiné se vyhoupla na nejvyšší příčku žebříčku New York Times Bestsellers. Překladová práva byla prodána do 34 zemí světa.

Tak jsem se pustila do nového vzhledu svých recenzí, tak uvidíme, jestli mi to vydrží :). Ke knížce Napořád jsem se dostala díky své kámošce, která ji vytáhla z regálu v knihovně a řekla: "Sice to má jakejsi divnej obal, ale fakt je to dobrá knížka." No, většinou se z těch "dobrých" knížek opravdu vyklubaly "super" knížky, tak jsem si ji vzala (částečně taky proto, že jsem ji dlouho sháněla), ale abych se přiznala, tak mě tak trochu zklamala.
Opravdu jsem očekávala víc, ne jen tlachání a sebelitování přes víc než polovinu knížky. Dobře, Drina tomu tak trochu dodala šmrnc, ale pokud jde o Damena, dokázala bych se zbláznit. Ve svém knižním životě jsem narazila na spoustu kluků, že už se to pomalu ani nedá spočítat, a na všech jsem našla nějaké chyby, ale Damen to jednoduše vyhrává, protože tohle byl vážně děs. Neviděla jsem nikoho tak ukrytého, takového lháře a podvodníka... fajn, musel se nějak krýt, ale proč zrovna takhle?
Na některých místech mi to dokonce přišlo jako věrohodná kopie Daniela a Luce z Pádu (recenze). Ever stále umírá a Damen se za ní vrací, protože ji hrozně moc miluje, a do toho se sice tentokrát nepřipletl kluk v podobě Cama, ale holka Drina. No uznejte, některé scény jako by z Pádu vypadly.

Ale ať řeknu taky něco pozitivního, tak to bych našla třeba Milese - sice homosexuál (tak nějak si říkám, že na ně narážím v jednom kuse), ale hrozně fajn člověk a byl snad jediná postava, u které se nedalo předvídat, co udělá. Zatímco u Driny už bylo dávno jasné, co dělá. Vlastně celý děj je hodně předvídatelný.
No, a k názvu recenze - sem tam se v knížce objeví nějaká odhalení, až na to, že vy už to dávno víte. Ale jak je vidět, hlavní hrdinka Ever to zatím netušila.

V žádném případě vás nechci od knihy odradit; to vůbec ne. V některých částech byla vážně fajn, ale to nemůžu prozradit, protože bych vám naspoilerovala děj. :) Po knize určitě sáhnete, zase je to takové jiné kafe. No, pak posuďte sami.