čtvrtek 17. října 2013

Recenze: Fenomén | Po Legendě jde ještě lepší pokračování

Série: Legenda, 2
Počet stran: 344
Nakladatelství: CooBoo, 2013
Originální název: Prodigy
Anotace:
June a Day přijíždějí do Las Vegas a nemyslitelné se stává skutečností - Elektor Primo umírá a vlády se ujímá jeho syn Anden. Republika se tak ocitá ještě o krok blíže absolutnímu chaosu. Day však ze všeho nejvíc touží zachránit svého malého bratra, a tak mu nezbyde nic jiného, než se spojit s Patrioty. Ti oběma slíbí pomoc, mají jen jednu malou podmínku - Day a June musí zabít nového vládce.
Zdá se, že je to mimořádná šance, jak změnit vývoj celé republiky, jak vyjádřit vůli tak dlouho utiskovaného národa.
Ale June si postupně uvědomí, že Anden není jako jeho despotický otec. Co když je jedinou šancí na nový začátek? Co když revoluce musí mít vyšší smysl než osobní pomstu? Co když se Patrioti mýlí?

Day - nejhledanější zločinec Republiky. June - zázračné dítě, které Republiku zradilo. A právě tihle dva spolu utvořili dvojici, která míří za novým životem do Vegas najít Patrioty. Patrioti jim velice rádi pomohou, ale mají jednu podmínku a ta je celkem veliká: musí zabít nového Elektora Andena.
Zdá se to jako brnkačka. Nasadíme June, ta Elektora oblbne a pak ho Day před zraky celé Republiky zastřelí.
Ale mají Patrioti pravdu...?
Abych se přiznala, nabídka na atentát pro Andena se mi od začátku vůbec nelíbila. Tak nějak jsem doufala, že se z něj vyklube něco jiného než jeho otec a navíc anotace taky prozrazuje své. A ten atentát nebyl jediné, co jsem tak moc chtěla. Hrozně moc fandím Dayovi a June v jejich vztahu, i když to někdy moc neklape. A vidět je, jak se hádají nebo pořád sami sebe přesvědčují, to je fakt utrpení.
Ale ne aby to vyznělo, že jsou sebekritici, co si o sobě myslí bůhví jak nejsou špatní a jak by bylo lépe, kdyby se nikdy nenarodili (proč? viz. tady). To rozhodně ne. Abych Daye přistihla, jak sám sebe lituje, to by teda bylo něco. Day je přesným opakem Juliette, sice je z nižších poměrů, ale to mu nezabrání svobodně myslet a dokonce se stát slavným. No a June? June je hrozně moc fajn holka, kterou nic nenechá chladnou a rozhodně není ten ubulený typ. Teda ne že by se mi Roztříštěná nelíbila, to ne ;)

Udělám to jako vždycky, shrnu i postavy. Day s June už prostor dostali, tak teď něco pro Kaede. Nechci spoilerovat, ale je mi jí hrozně moc líto. Měla ten správný "šarm" a důvtip, to se mi na ní velice líbilo.
Tess, jak moc tě nenávidím. Nejen že nepřeješ Dayovi a June jejich lásku, ale ještě je SPOILER! Tak tohle ti nikdy neodpustím, holka.
Pokud jde o zbytek postav, jsem velice ráda ohledně Edena, a je mi moc líto postav, které zemřely buď tady, nebo už v Legendě. Musím říct, že Fenomén byl opravdu fenomenální a velice se mi líbil.
Ale co na takových knihách nenávidím? To, že pokaždé skončí nějak hrozně - a to můžu potvrdit i tady, panebože Dayi, myslela jsem, že dostanu infarkt - a navíc musím nekonečně dlouhou dobu čekat, než vyjde třetí a většinou poslední díl. Na Championa jsem vážně natěšená.

A proč jsem recenzi nazvala Republika, nebo Kolonie? Tohle možná je tak trošičku spoiler, ale říct to prostě musím; Dayovi se splní přání a dostanou se do Kolonií. Jeho otec nelhal - je to opravdu skvostné místo, ne jako Republika. Teď je ale důležité rozhodnutí: obrátit se Republice zády, nebo se nového života vzdát?
A co vy s Fenoménem? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥