čtvrtek 17. října 2013

Recenze: Alchymista | Přecházíme na větší bichličky...

Série: Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela, 1
Počet stran: 400
Nakladatelství: Knižní klub, 2008
Originální název: The Alchemyst
Anotace:
Josh a Sofie jsou obyčejná dvojčata, která si chtějí během prázdnin vydělat na první auto. Josh si najde práci v malém knihkupectví u manželů Flemingových a jeho sestra v kavárně naproti přes ulici. Jednoho dne se jim změní celý život, když se v ulici objeví podivné auto s ještě podivnější posádkou. Jsou svědky kouzelnického souboje o starodávnou knihu kouzel, která má nevídanou moc. Obsahuje totiž všelijaké návody a postupy popisující mimo jiné výrobu zlata z běžných kovů nebo elixír mládí. Není divu, že po ní touží chamtivý Dr. Dee, který se spojil se starší nesmrtelnou rasou, jež zemi vládla dávno před příchodem lidí. Dee zaútočí na Nicka Fleminga, který ale není jen ledajakým obchodníkem, ale především strážce tajemství knihy kouzel a také alchymista v jedné osobě. Dvojčata se mu popočátečním šoku snaží pomoci ubránit knihu, ale je to marné. Dee si odnáší nejen pro co přišel, ale také unáší alchymistovu ženu Perenelu. Naštěstí Josh v boji vytrhne z knihy nejdůležitější část pro rituál, který by umožnil návrat nesmrtelných na zemi a tím uvrhl lidstvo do jejich otroctví, ne-li hůře. Dvojčata se tak dostávají do nebezpečí, protože Dee bude chtít získat i zbylé stránky a on nenechává svědky...

Představte si, že vaši rodiče jsou archeologové, takže o minulosti víte přibližně všechno. Kvůli změnám míst se ubytujete u tetičky a začnete si se svým dvojčetem přivydělávat na brigádě. A pak se veškerá snaha rodičů ukáže jako nic, protože potkáte Nikolase Flamela.
Jak byste se cítili?

Josh a Sofie, obyčejná dvojčata, si chtějí přivydělat peníze na auto, které si chtějí koupit. Sofie pracuje v kavárně, zatímco Josh je zaměstnaný naproti v knihkupectví u Nicka Fleminga. Jenže se stane svědkem bitky mezi záhadným Johnem Dee a Nickem - kouzlí. A hned je všechno jinak.
Sofie i Josh jsou zasvěceni do veškerého tajemství, co Nick Fleming skrýval. Ve skutečnosti to je totiž Nikolas Flamel, nesmrtelný alchymista vlastnící vzácnou knihu Kodex, kterou mu ale ukradl John Dee. A jestli ji použije, lidský svět je v troskách. Naštěstí se Joshovi povedlo vytrhnout poslední dvě stránky, jenže po nic John Dee půjde...

Moje kamarádky mi řekly: "V Alchymistovi není romantika, to tě bavit nebude." Jenže se teda pořádně spletly. V Alchymistovi jsem nenašla žádné zdlouhavé a nudné pasáže, všechno se krásně četlo, a, abych se přiznala, celkem mě dostalo to, že krásný Excalibur vlastní zrovna John Dee. No jo, jsem prostě Artušovou fanynkou, ale to je vedle.
Nevím, jestli jsem se v knížce našla, protože se o to většinou snažím. Ale i tak mě dvojčata uchvátila. Sice by Nikolas nemusel být až tak příliš tajemný, ale bez toho by to nebylo ono, ne? :)

Už předtím jsem se zmínila o tom, že mám jaksi upírský srpen a že Alchymista je vyjímkou. To teda rozhodně není. Pro krvelačné fandy upírů se sice Alchymista nehodí, ale pro ty příjemnější příznivce určitě - s tím nic nenaděláte, když se Scathach rozhodne být vegetariánkou, tak se stane vegetariánkou.

1 komentář:

  1. Tuhle knížku jsem si už několikrát chtěla přečíst, ale vždycky jsem si vybrala nějakou jinou. Nejspíš čekám, až budu mít náladu na nějakou "lehčí" četbu, takovou prázdninovou :) Tvoje recenze mě na ní ale navnadila, možná že po ní sáhnu už teď :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥