Recenze: Amy a Roger | Roadtrip, chuťovky, písničky a vtip

Série: není
Počet stran: 420
Nakladatelství: CooBoo, 2013
Originální název: Amy and Roger's Epic Detour
Oficiální anotace:
Amy se na léto dvakrát netěší. Její máma se rozhodla přestěhovat na druhý konec země a Amy má teď za úkol dovézt její auto z Kalifornie do Connecticutu. Problém je, že od té doby, co její otec zemřel při autonehodě, se Amy není schopná posadit za volant. Děsí ji to. A v tu chvíli přichází na scénu Roger, prý starý přítel rodiny (jak tvrdí Amyina matka), který má také v plánu road trip přes půlku Států. Nejkratší možná trasa je naplánovaná, tak stačí vyrazit… Proč to ale nevzít zábavnější cestou? Udělat si pár zajížděk rodičům natruc a poznat Ameriku? Pomůže to oběma, aby se vyrovnali sami se sebou a zacelili bolavé rány?

Amy a Rogera jsem si zamilovala. Fakt jsem od toho nečekala zas tolik, když jsem si přečetla těch pár prvních stránek. Ale první dojem klame. Tohle prostě musíte číst.

Kniha má plné právo na pět hvězdiček, protože je fakt luxusní. Je to snad jediná kniha, u které jsem si řekla: "Je tady sice kluk, ale nepotřebuju to z jeho pohledu." A to se zas tak často nestává. (Doteď mě třeba mrzí, že novela k Drakii není z pohledu Cassiana.) Jestli máte rádi muziku, ať už normální nebo muzikálovou, a kopec vtipu, je tahle kniha ideální. (Žeee, Kačč? :D)

Amy na začátku prázdnin zemřel otec, takže se z toho cítí tak nějak sklesle. Její bratr Charlie je na odvykačce a matka se stěhuje na druhý konec země - a Amyiným úkolem je tam dovézt jejich auto Liberty. Protože se od otcovy smrti bojí řídit, bere s sebou Rogera Sullivana, pohledného kluka, jehož prý zná z dětství. A fandům romantiky - nemusíte se bát. Bude mezi nimi něco víc ;)

Kniha byla vážně fajn. jediné, co se mi nelíbilo, byl Amyin odpor mámě - když telefonovaly a ona se chovala tak nějak... divně, prostě jinak. Ale líbilo se mi, když si prostě zajeli skrz naskrz Amerikou a nikdo jim do toho nekecal.

U čeho se rozhodně nebudete nudit, jsou playlisty, které Roger sestavuje, aby se dvojici lépe cestovalo. Pokaždé má nějaký podtitul či obrázek a fakt to stojí za to, když si přečtete, co všechno se před playlistem stane. Obzvlášť se mi líbili lidi, co si fotí stromy. (Hele, strom, musíme zastavit a vyfotit ho! Hele, další strom!) Amyiny playlisty za moc nestály, nejsem extra fanynka Elvise, ale některé písničky byly fajn. A konečně jsem v knížce taky narazila na někoho, kdo neumí pískat. Já sama to neumím. :)

Taky se mi líbil ten závěr, kdy autorka Morgan Matson přidala i další fotky a zážitky z cesty. Obdivuju, jak prostě jednoduše popsala svou vlastní cestu napříč Amerikou a stal se z toho takový "trhák". (P. S. Jste taky rádi, že CooBoo nakonec sehnalo originální font?)
Jediná postava, která mi tam fakt zavazela, byla Hadley, Rogerova "ex". Fakt hrozná ženská. Naopak její bratr Lucien byl hrozně moc fajn, i když jsem pořád na Rogerově straně, a Bronwyn se svým smyslem pro módu taky zabíjela. Nakonec jsem i ráda, že se tam dostal prostor pro Charlieho. ;)
BTW, měl jste už někdo vanilkovou colu? Jestli jo, jak chutnala? :)

Co tak říct na závěr? Taková krásná oddechovka... TU MUSÍTE ČÍST!