čtvrtek 17. října 2013

Recenze: Ukolébavka | Když nevěříte v romantiku...

UkolébavkaSérie: není
Počet stran: 
Nakladatelství: CooBoo, 2011
Originální název: This Lullaby
Anotace:
"O lásce už jsem neměla žádné iluze. Přicházela a odcházela, ranila, a někdy taky ne. Lidé nemají být spolu navěky, bez ohledu na to, co se zpívá v písních."
Remy nevěří v lásku, a ostatně proč by měla? Její matka se popáté vdává a její otec, kterého nikdy nepoznala, jí zanechal jen jednu ubohou píseň - Ukolébavku, kterou si lidé tak často a tak absurdně nechávají hrát na svatbách.
Remy ale věří na zábavu, a tak o kluky nemá nouzi, s kamarádkami chodí pařit a vůbec si užívá života. Přesně podle plánu, s cynismem, nadhledem a jistou dávkou blahosklonnosti nad city ostatních. Pak se ale objeví Dexter a snaží se jí převrátit život vzhůru nohama. Otázkou je, zda o to ledová královna Remy vůbec stojí…

Nevím, co mě na téhle knížce tak moc přitáhlo. Obálka? Že ji konečně dodali do knihovny? Nebo snad děj? Já jsem hrozně velká romantička, takže tahle kniha byla zase naladění na něco jiného. Přes ty stránky jsem se nějak prokousala, ale nemůžu říct, že mě nebavila. Něco na tom bylo...
Hlavní hrdinka, Remy Starrová, mi zezačátku přišla hrozně sympatická. Budoucí táta Don pracující v autosalonu, maminka spisovatelka... a Remyino chování taky nebylo špatné. Všechno se ale pokazilo, jakmile na scénu nastoupil Dexter. Z Remy se vyklubala fakt jen holka z popisu a zdála se mi taková jiná. Zatímco Dexter si získal celé moje srdce už jen tím, jak měl Remy rád. Už to mělo mínus - Remy ho nechtěla.

Když už jsme u těch postav, Dexter byl opravdu okouzlující. Remy sice říkala, že ji dokáže rozesmát, ale já se u některých jeho scén řehtala tak nahlas, jak to snad doteď dokázal jen Cody Elliot z Upírské střední. Scéna s hranolkou byla fakt skvělá a ještě ty jeho primitvní sázky... napjatí? Tak si ji přečtěte.
A pak je tu Remyin otec. Ten se sice v Ukolébavce vůbec nevyskytoval, i tak mi ale nějak přilnul k srdci. Znáte ten pocit, když je osoba mrtvá ještě před začátkem knížky a vy už po ní truchlíte? Stejný pocit zažívám nejen při čtení, ale i při psaní. Jak moc jsem chtěla, aby se tady Remyin táta ukázal a já ho aspoň trochu poznala. Ne jen písničkou, kterou své dceři daroval. Taky nefér, co? A co Chris? :)
Chris Starr, Remyin starší brácha. Ve všech ohledech úžasný sympaťák, to se musí nechat. Jak je knižní svět vždycky plný těch úžasných kluků...

Číst Ukolébavku bylo opravdu fajn, taková oddechovka, ale četla se hrozně špatně, moc dlouho. Zatím tedy o re-readingu neuvažuju.
A vy? Četli jste Ukolébavku? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥