neděle 10. listopadu 2013

Recenze: Škola noci 5 | Akce: Zachraňme naši školu

 
Počet stran: 368 
Série: Škola noci, 5
Nakladatelství: Knižní klub, 2010
Anotace:
Proroctví se naplnilo, padlý anděl uvězněný po celá tisíciletí v hlubinách země se osvobodil a Zoey Redbirdové a jejím kamarádům nezbývá než utéct ze Školy noci. V podzemních chodbách pod opuštěným nádražím budou v bezpečí před hrůzami, které se odehrávají na povrchu – ale nedostali se jen z jednoho maléru do druhého? Dokáže se budoucí velekněžka postavit pradávnému zlu a vyřešit svoje komplikované vztahy? Není totiž vůbec jednoduché poznat, kdo je přítel a kdo nepřítel…

Škola noci mě nepřestává bavit. Souhlasím s názory, že od pátého dílu to jede víc. A právě tato pětka to parádně rozjela. Jak už jsem psala u všech možných hodnoceních, Kalona tomu prostě dodal šmrnc. Fanynky Starka z předchozích dílů se taky můžou dočkat, bude ho tady dost.
Abych řekla na rovinu, opravdu jsem byla nejistá, na čí stranu se přidat! Moje myšlenky se ubíraly tímto směrem: No jasně že Erik! Počkat, možná Heath. Ne, jednoduše Erik. Že by teda Heath...? Ne, ERIK! Ten Stark vypadá dobře... Aha, takže nic, zase Erik. Počkat, co Kalona? Jo, jsem na straně Kalony. STARK!
P.C. i Kristin Castovy si s kluky dokážou pohrát opravdu delikátně. Jsem zvědavá, kolikrát nad svým týmem ještě budu do budoucna přemýšlet.

Tento díl je nabitý akcí, jak jsem už předem řekla, opravdu se to rozjíždí. Útoky krakounů, padlý anděl, Neferet, kluci... všechno se to vlezlo na 368 stran. Ten konec mě ale trošičku překvapil, takové nečekané a unáhlené, P.C. to klidně mohla dopsat dál!
Přichází čas na hodnocení postav; hlavní hrdinka Zoey mě nikdy nepřestane bavit. Ten její speciální smysl pro humor je opravdu neocenitelný. Její myšlenky zpestří i nějakou hodně závažnou akci s Kalonou. Navíc se v tomto díle Zoey ani nepeskuje, že zas něco pokazila, že je ona tou nejhorší, a na všechno přijde poměrně rychle. Gratulace! Takové hrdinky se mi líbí. Pak tu je Afrodita. V prvním díle jsem ji nesnášela, ale teď ji vyloženě zbožňuju. Je mou oblíbenou postavou hned po Zoey. Když si její poznámky spojíte s komentáři Shaunee a Erin, fakt mazec! Damienovy poznámky... no, co k nim říct, bez něj by to nebylo ono. Taky jsem zjistila, že když čtu o Drakovi, mám takový zvláštní pocit. Možná kvůli novele? Na ni se rozhodně v nejbližší době chystám, takže bude i recenze.

Co bych vytkla? Anotace. U Školy noci si už nikdy nebudu číst anotaci dopředu, protože je tam tolik spoilerů, že tu knížku pak ani nemusím číst. Takže čtení anotací na vlastní nebezpečí!
Souhlasíte s názorem, že se od tohoto dílu Škola noci rozjela víc?

Na deviantARTu je k mání taky spousta animací, takže tady taková menší ukázka (a já osobně se všemi třemi souhlasím):

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥