sobota 16. listopadu 2013

Recenze: série Počertěná | Moje malá oddychovka

Série Počertěná už dlouho patří mezi moje vlastní knížky a jsem na ně (ostatně jako na všechny ostatní) náležitě pyšná. Celou sérii nazývám "Moje malá oddychovka", takže až někdy řeknu něco takového, budete vědět, o čem je řeč ;).

Propočítala jsem průměr svých hodnocení čtyř knížek a vyšlo to přesně 4,5. Ne, nezaokrouhluju špatně, ale prostě jsem to přiřadila ke čtyřem hvězdičkám. Když odmyslíme desetinnou čárku...

K prvnímu dílu...

 Tátův malý andílek

Nejvíc se mi na něm líbilo, že se Angel nenechala zlákat ďáblem (jak by to udělala třeba Gabi). Tento díl nás seznamuje s celou sérií, jaká byla Angelina minulost a tak dále, a tak dále. O humor není nouze, v jednom kuse jsem se smála, opravdu bomba. Zlákala mě už první stránka v ukázkové kapitole a pak tradá! Knížka po Vánocích trůní na mém nočním stolku, rozečtená. Sice už některé pasáže znám opravdu nazpaměť (včetně luxusního začátku), ale neomrzí mě je číst stále dokola.
Jestli je zde někdo, koho nenávidím? Courtney. Na každé knize se někdo najde, no tady to je ta nejlepší "hvězdička", pod tímto pseudonymem "hrozná mrcha".
Ale Lua (nebo Lucifera, jak chcete) jsem si zamilovala. Příčilo se mi říkat mu Lucifer - to jméno se mi spojuje se sice příjemným chlapíkem, ale tak trochu "přísnějším" a takový Lu prostě není. Milující otec, co by se rád dostal zpět do života své dcery? Prostě SUPER!
 

Správné rozhodnutí

Tento díl už ztratil jednu hvězdičku, ale to jen kvůli srovnávání s předchozím dílem. Shani Petroff má zkrátka vědomí, o čem psát, aby to ostatní stále bavilo. A největší sranda je, že Angel stále neovládá svoje schopnosti. Scéna s Havají mě tedy odrovnala :).
Na scéně se též objevuje nová postava, a to je D.L., Courtneyin kluk (mimochodem, je pořád tou stejnou mrchou). Tady jsem ho neměla moc ráda, no první dojem je první dojem, ale co ten druhý? Uvidíte ve třetím dílu.
Každopádně, ten výstup s šaty musíte zažít. Angel je prostě třída.

Počertěná 3Pozor, co si přeješ

U třetího dílu mě už na první pohled bilo do očí, že se hlavní hrdinka změnila z Angel na Angelu. Co k tomu vedlo??? Hrozně mě to zmátlo a přišlo mi to takové divné, protože Angelu jsem si prostě představovala Angelu z Eragona. Jakmile se mi jméno usadí do hlavy, zůstane tam. Takže s tímhle byl tak trochu problém.
Tento díl jsem taky hodnotila čtyřmi hvězdičkami, protože to pořád byla ta stará dobrá Angel, ale neukázalo se něco nového, okouzlujícího.
Ale D.L. si získal moje srdce! Miluju, když se ze záporňáka stane kladňák - a když je to ke všemu super kluk.
Angel v tomto díle už svoje schopnosti celkem ovládá - a když říkám celkem, myslím tím celkem. Samozřejmě se to neobejde bez nějakých hokus pokusů, které, jak se dá čekat, nevyjdou. Třetí díl jsem kupovala zároveň s druhým, takže jsem se po něm okamžitě pustila do tohoto. Podle mě má ze všech čtyř obálek nejhezčí pozadí - modrá a ty diamanty... naopak postava Angel v tom kabátu mě docela rozesmála.

Počertěná 4Kouzlo lásky

První myšlenka: "Petroff změnila taktiku? Že by až moc velká romantika?" Sice jsem velká romantička, ale u Počertěné by to s tou přehnanou bylo moc. Takže mi stačilo, jak si Angel chodí s Colem a hotovo. D.L. byl taky hodňoučký, a nechci spoilerovat, ale ten konec se mi pěkně dostal pod kůži :) Lance Gold, nově vystupující postava, si naopak mou přízeň vůbec nezískal.
A pokud jde o to, co vyzrazuje anotace... nasmějete se. Věřte mi.
Lu v pubertě, takový ten umachrovaný klučina, co se neustále musí předvádět před holkama. No co se dá čekat od budoucího Vládce pekel. Angelina máma to taky pěkně rozjíždí. U téhle zamilované dvojičky to prostě bez smíchu nešlo. Ale abych se přiznala, trocha toho pravého Lua mi přece jen chyběla. Takového starostlivého tatínka, no, toho jsem tam potřebovala. :)
Přikláním se k tomu, že Angel je nejhezčí právě na této obálce. Takové obyčejné oblečení, s čokoládovou bonboniérou... ;) Kdo by neodolal, že? (Samozřejmě myslím tu čokoládu!)
 
Celkově se mi celá série hrozně líbila, ale to jsem psala už na začátku. Není jen pro ty mladší, mně se líbila i teď. Rozhodně doporučuju přečíst!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥