čtvrtek 19. prosince 2013

Recenze: Loď mezi hvězdami | Opravdu je očekávání... správné?

Počet stran: 360
Série: Vesmír, 1
Překlad: Petr Eliáš
Nakladatelství: CooBoo, 2012
Anotace:
Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel.

Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít. A pokud rychle něco nepodnikne, její rodiče budou další na řadě. Proto teď musí co nejrychleji rozluštit skrytá tajemství Universa. Ale na jejím seznamu podezřelých figuruje i jediný člověk, na kterém jí záleží: Syn, budoucí vůdce lodi a láska, která přišla znenadání.

Představte si, že máte dvě možnosti: ta první, že zůstanete se všemi přáteli doma na Zemi. A ta druhá, že se spolu s rodiči necháte zmrazit a probudíte se až o 300 let později na nové planetě. Co byste si vybrali?
Hlavní hrdinka této trilogie, Amy Martin, si po těžkém rozhodování zvolila druhou možnost. A opustila tak své přátele a svého báječného kluka. Ovšem do toho nejde sama, jsou tu s ní rodiče. Ale může si být jistá, že se všechno stane tak, jak má...?


Možná už jste četli recenzi na předchozím blogu, což ani nebyla tak recenze, jako spíš zpatlaný článek. O Lodi mezi hvězdami jsem pochybovala. Přišlo mi to jako úplná kravina, ale víte co? Jak už to u většiny knížek z CooBoo, kterým nedůvěřuju, bývá, tak se z hrůzného očekávání stane bombastická kniha, kterou bych jednou chtěla mít na poličce.
Across the Universe by CvetiMV knize se střídají kapitoly mezi Amy a Synem, což je kluk žijící na vesmírné lodi Universum, narozený nesčetně let po Amy. To je věc, kterou obdivuju a sama pořád jaksi nezvládám. Autorem této knihy je žena a píše z pohledu dospívajícího kluka. A dokázala to tak, že se Syn stal mou oblíbenou postavičkou...

Moje pocity a dojmy?
Já nevím, jak tuto knihu popsat.
Amy Martin, hlavní hrdinka této dystopické trilogie, je jedna z mála, která není opravdu otravná. Většina hrdinek YA (a hlavně dystopické) literatury jsou takové "chudinky", až se zvládají i samy litovat. Ale Amy? Tu bych chtěla vidět.
Pak je tu Syn. Ten mi okamžitě padl do oka. Spolu s Amy řeší miliony případů, a oba jsou tak vymakaní (ano, nebojím se pro člověka použít slovo vymakaný), že na všechno skoro okamžitě přijdou! Do všeho se zapojují, zkrátka novodobí Holmesovi, Poirotovi, Marplovi nebo jak jinak chcete. Opravdu, tady se není u čeho nudit.
Děj Lodě mezi hvězdami vás strhne.

Beth Revis rozhodně ví, jak čtenáře zaujmout. Udělala na Universu tak trochu i detektivku; objevují se vraždy, znásilnění a vůbec všechny protivné věci, které Syn s Amy musí vypátrat.
A navíc je celá loď pod diktátorskou vládou Otce.

Abych této knize něco vytkla; jsou to jména lidí. Dělalo mi trochu problémy, že prostě nemá nějaké hezké anglické jméno, ale je to Otec, Syn, Doktor, Kronikář... Nevím, jak vy, ale prostě to tak trochu zavazelo. Samozřejmě jsem si na to zvykla. ;)

Vyjádření k obálce: BOMBASTICKÁ! Ach, ta romantika. Tahle obálka se opravdu povedla. Jsem ráda, že CooBoo zanechalo originální obálku (a stejně tak ráda, že si pro Všechny barvy Země vyrobilo svou!). Už jen obálka vyzařuje své vlastní kouzlo, které vás ke knize táhne. Proto jsem se taky rozhodla, že si ji nakonec z toho regálu v knihovně vytáhnu.

Takže výrazně doporučuju! :-)

7 komentářů:

  1. Mňa to neskutočne nebavilo :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem Syna úplně nesnášela :DD

    OdpovědětVymazat
  3. Jména Otce a Syna není zas tak doslovný překlad, v originále je to Starší a Nejstarší, což jsou v angličtině dost podobná slova a kdyby se to nepřeložilo, asi by se to lidem pletlo :) Syna mám docela ráda a Amy taky :) Celkově se mi tahle knížka líbila, i když ta detektivní zápletka nebyla zas tak domyšlená. Ale bavila mě :)

    OdpovědětVymazat
  4. Je to skvělá knížka, už bych si konečně měla přečíst pokračování, které bude určitě taky super. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Si piš, že je pokračování super, mě se líbilo víc než tento díl :)

      Vymazat
  5. jsem úchyl přes obálky, takže tuhle knihu jsem si kdysi do to-read šoupla hlavně kvůli nim :DD

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥