čtvrtek 26. prosince 2013

F-Recenze: Sněžný drak

Původ: Česká republika, 2013

Režie: Eugen Sokolovský ml.
Scénář: Jan Gardner
Hlavní role: Petra Tenorová, Petr Lněnička, Alexandr Rašilov, Arnošt Goldflam
Obsah filmu: Příběh vypráví o princezně, která vyrůstá bez matky. Její otec, vlídný a spravedlivý král, dceru nadevše miluje, ale chce ji za každou cenu provdat. A nikdo vlastně neví, proč tak spěchá. Král na zámku uspořádá velký ples. Na něm se o princeznu uchází řada princů, ale ten, pro kterého se princezna sama rozhodne, se jejímu otci z nepochopitelných důvodů vůbec nezamlouvá… Teprve později však vychází najevo, že za vším stojí dávná kletba, vládkyně říše čarodějnic a Sněžný drak. Princezna a její vyvolený tak procházejí náročnou a nebezpečnou cestu...
 
Vánoce jsou období pohádek, ať už nových, nebo starých. Hrozně ráda trávím dny nejen u knih, ale i u českých pohádek. Když jsem v programu viděla název Sněžný drak, docela mě to upoutalo, navíc jsem viděla i ukázku v televizi. A co pochválím hned na začátek? Měli dobré efekty. Fakt.
Ovšem, čekala jsem trošičku víc...
 
Co mi tam chybělo ze všeho nejvíc? Humor. Opravdu, u této pohádky jsem se zasmála jen dvakrát a to ještě kvůli tomu, že to mám tak nějak zažité se svou třídou.
Děj byl celkově nenáročný, ale celou dobu jsem si říkala: "Kde je ten třetí?" Nejdřív princ Dracián, hrubý a zlý už na první pohled. Poté je tu náš zakletý princ Jan, který byl zlý a hodný zároveň. Pořád jsem čekala na toho třetího hodného, a on se nakonec neukázal!
Pak mi trošičku dráždilo nervy, že krále hrál Alexandr Rašilov. Proti němu nic nemám, opravdu, ale věkově byl od princů sotva 10 let. Když to porovnáte s Draciánem... no, co dodat.

Další vadící postava byla královna čarodějnic, jejíž jméno tam ani nepadlo. Je to matka bývalé královny, takže babička princezny, a přesto tu královnu vezme k sobě a nechá princeznu vyrůstat bez ní. Jaká matka by to udělala? Vždyť sama měla nejdřív tu královnu, tak by to snad měla vědět, ne? Tahle paninka mi opravdu lezla krkem.

No, říkám si, jestli jsem tak trochu nepromarnila čas a radši se nedívala na S čerty nejsou žerty... ale ne. Byla to zajímavá pohádka, ale mohlo to být prostě lepší.
A co vy? Dívali jste se na tuto zasněženou pohádku?

1 komentář:

  1. No, musím, říci, že mě tahle pohádka NAPROSTO zklamala a znechutila. Protivná tvrdohlavá princezna, zamilovaná do zbabělého sobeckého slabocha, prostě... Chyběla mi tam přesně ta třetí osoba (naprosto souhlasím), u které bych mohla úlevou vydechnout, že si princeznu bere. Tahle pohádka mne spíše naštvala, miluji pohádky, kde skvělý hrdinský princ zachrání cnostnou princeznu:-)
    Nevím jako ostatní, já bych tedy princeznu Lauru nechtěla za královnu. A už vůbec ne prince Jana za krále.
    Souhlasím, že i chybí jakýkoli humor, smála jsem se s bráchu spíš pocitem trapnosti, když si Jan vlastně uvědomil, že Lauru miluje ("můj miláášek ždrhnul, ale my ho vlaštně milujemééé, čo buděme dělat?)...
    Vím, že se někomu pohádka líbila, ale já nejsem tenhle člověk. Ale díky za pěknou recenzi;-) :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥