sobota 21. prosince 2013

Recenze: Anna - Krok za krokem do nového života

Počet stran: 303
Série: Baletka Anna, 1
Překlad: Helena Matochová
Nakladatelství: CooBoo, 2013
Anotace:
Anna se touží stát primabalerínou. Ale po těžké autonehodě ochrne a šance na velkou taneční kariéru jsou ty tam. Vypadá to, že už nemá proč žít, bez baletu nevidí v uzdravení žádný smysl. Pak se však dostane do sanatoria, pozná Rainera, prima kluka na vozíku, který jí vlije novou energii do žil. Krok za krokem se Anna vrací do života a na pódium, kde se jí díky talentu otevírají netušené obzory. Brzo se však bude muset rozhodnout. Balet, nebo láska? Co je důležitější?


Tato kniha je krásným příkladem toho, že když se chce, všechno jde.
Jak už prozrazuje anotace, Anna se stane obětí autonehody, která je jako naschvál osudná jenom pro ni. Nemůže se hýbat, skoro nevnímá okolní svět.

Řeknu to na rovinu: téhle knížce jsem nedůvěřovala. Balet a já nejde dohromady (to vlastně skoro nic). Navíc se už hodněkrát stalo, že když v knize hrál velkou roli něčí koníček, nic dobré z toho nevzniklo. Proto mě Anna lehce (fajn, trochu víc) překvapila. Parádní oddechovka. Kdyby mi mamka neřekla, že jedeme do Globusu (a samozřejmě taky do Olomouc City, kde je nově Neoluxor! :D A už máme Vánoční dáreček...), tak bych snad Annu přečetla za jedno odpoledne.
Bohužel, den má pouhých 24 hodin a z toho já většinu strávím ve škole, takže... no, co dodat.

Teď je načase zhodnotit postavy. Tak začneme tou hlavní, Annou Pelzer (taky tak nenávidíte, když se na konec anglického jména přidává -ová?). Anna je poměrně sympatická třináctiletá  (viz. další odstavec) holka, u které mi ale chyběly iluze do života. Proč prostě nemohla uvěřit, že se jednou uzdraví? No dobře, nakonec na to kápla, ale ten její začátek v nemocnici... -_-
Poté je tu její bratr Philipp. Achichky, taková zkomolenina! Jsem tak zvyklá na českého Fidu, že mi i anglický Phillip dělá problém. A teď se v Německu ještě jedno L ubere a místo toho přidají P? Trvalo, než jsem ti na to zvykla. Ale jinak mi tento klučina padl do oka, klidně bych se s ním někdy naživo potkala. (A ano, něco německy bych už mu říct uměla! Ich bin gut! :D)
Taková druhá hlavní postavička, tou je Rainer. O něm mluví už anotace knihy, a opravdu nekecá. Rainer je tak bombastický kluk s energií v žilách. Ta jeho kamera pokaždé zabíjela. Jen jsem pořádně nechápala to jeho předvádění na silnicích. Co chtěl dokázat? Že si Annu zaslouží?
Kdo mi tu ale neskutečně vadil, tak to je Annin a Philippův otec Stefan. Zdá se mi to, a nebo všichni kluci s tímto jménem jsou tak trochu ťuk ťuk? Oukej, beru, je to milující otec dvou dětí, ale hrozně mi vadilo jeho chování po té autonehodě. Tak to vyřídíme takhle: "Dobře, můj syn řídil bez řidičáku a moje dcera ochrnula, odpykáš si za to trest, ale mám tě pořád rád, jsi přece moje dítě." JENŽE TAKHLE TO NEBYLO. Já jsem hrozně citlivá na rodinné vztahy, ráda se do nich pěkně začtu. A jak jsem měla tady? Stefan dával jasně najevo, že Anna je jeho zlatíčko, zatímco na Philippa se úplně vykašlal. Přiznejme si to; kdyby vinou vašeho staršího dítěte to mladší ochrnulo, vadilo by nám to, ale přece bychom naše prvorozené navěky neodsoudili k ignoraci??!! Takže proto nemám vůbec, ale vůbec Stefana Pelzera ráda. (Ještě že tu byla jeho manželka. Jinak by mi z něj šla hlava kolem.)
A vysněný Romeo, Annin princ Jakob. Ten mi šel proti kůži už do první věty, co se tam objevil. Ne, nejsem na tanečníky, a vůbec ne na typy jako je Jakob. Nemám ho ráda. A proto mi tak neskutečně vadí, že Anna skončila tak... otevřeně.

Tak se dostáváme k poměrně závažné věci - a tou je Annin věk. Já se v tom fakt nevyznala! Na začátku je mezi sourozenci pětiletý rozdíl, Philipp má osmnáct, v tom případě tedy Anna třináct. Pak je na začátku kapitoly, že od jedné taneční zkoušky uběhne rok, a najednou má Anna osmnáct. To je trochu na hlavu, ne? Takže v tomhle jsem se fakt nevyznala.

Doufám, že CooBoo vydá pokračování, protože bych si ho ráda přečetla. A taky bych chtěla zjistit, co všechno se semele okolo smrtícího trojúhelníku v podání Anny, Rainera a Jakoba...

Četli jste Annu? Jaký na ni máte názor? :)

2 komentáře:

Děkuji za každý komentář! ♥