pátek 21. listopadu 2014

RC recenze: Křišťály moci | Hněv Pána ohně

 Křišťály moci – Hněv Pána ohněPočet stran: 280
Série: Křišťály moci, 2
Nakladatelství: Fragment, 2011
Hodnocení Goodreads: 3.92 (z 40 hodnocení)
Anotace:
Neilin odhalila Arwinovo tajemství. Už mu nedokáže důvěřovat ani odpustit… nebo snad ano? V utajovaném městě Bílých elfů Än-Ielwil, o kterém se vyprávějí pouze legendy, Neilin konečně nachází klid. Noví přátelé ji doprovázejí za prvním Křišťálem moci, ale nic není tak snadné, jak se na první pohled zdá. Neilin čeká setkání se Smrtí.
Na Smaragdittu teče krev. Král Edrian se rozhodl získat své město zpět, ale Isgraëlova armáda nestvůr je strašlivá. Pomohou elfové svým dávným lidským přátelům? Poslední naděje leží v rukou Terien a bájných gryfů.
Isgraël zatím odhaluje svou nejničivější zbraň. Neilin se musí postavit hrozbě, která dávno neměla existovat. Odhalení, které ji ale nakonec čeká, bude šokující.





Na rozdíl od prvního dílu, který se mi opravdu líbil, se děj v druhém díle trochu vlekl, ale i tak to neztrácí na tom, co mám na psaní Míši Burdové ráda.



Na tomhle dílu mi nejvíc vadilo, že se všechno soustředilo jenom na Neilin. Jasně, chápu, je to hlavní hrdinka a třeba jsem jediná, komu leze na nervy, ale i tak, je to rozdíl oproti jedničce. Edrianovi se ještě nějaká pozornost věnovala, ovšem Leja měla jen dvě kapitoly, a to nemluvím o Sorganovi, který měl snad jen odstaveček.



Tak tedy k postavám. Hlavní hrdinka Neilin mě vytáčela. (Když se tak dívám na minulou recenzi, docela se to postavení změnilo.) Možná to bylo tím, že se veškerý děj soustředil jenom na ni, ale jo, to její chování... arrgh! Ta holka by si měla ujasnit, co sakra chce.
Awrixel. Kolikrát mi to obočí vyjelo nahoru (a ještě výš), protože se mi zkrátka nechtělo uvěřit, že TOHLE má být ten Awrixel z minulého dílu. Ok, zženštilý kluky taky nemám moc ráda, ale zase se nic nemá přehánět, že? Ale jinak jo, mám ho ráda.
No, pak se můžu vyjádřit maximálně tak k Edrianovi, Ellnese a R'Tilovi, no o "dostatečném prostoru" pro hrdiny jsem se už zmiňovala :D K Edrianovi nic nemám, stejný blbeček jako v jedničce, ale mou další oblíbenou postavou se stává R'Tiles s debilním jménem. Opravdu, ten jeho smysl pro humor ta knížka opravdu potřebovala! :)


Děj byl zbytečně protáhlý. Nevím, jestli jsem jediná, které to tak připadalo, ale první díl se mi četl líp. Víc k této knížce asi říct nedokážu... ale jo, pořád si myslím, že by se to mělo zfilmovat. Ty efekty, to by bylo...! Dokážete si to představit? ♥

Do třetího dílu rozhodně jdu, a věřím, že nebude zklamáním.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. Tahle série by byla dokonalá jako filmy! Bohužel se v Česku zfilmovávání knih moc nenosí...a museli by vybrat dokonalé herce! :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥