pondělí 17. listopadu 2014

ARC recenze: Losing It


Počet stran: 248
Série: Losing It
Překlad: Jaroslava Novotná
Nakladatelství: Jota, 2014
Originální název: Losing It
Hodnocení Goodreads: 4.02 (z 997 hodnocení)
Anotace:
„Jak to, že jsem pořád ještě panna?“ ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím – jenže ten pravý stále ne a ne přijít.
V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj „handicap“ ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením „konečně si vrzneš“ odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá.
Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!








Přináším vám druhou část Losing It projektu, dnes recenze. Tak tedy, co na Losing It říkám?

Hned zaprvé - kniha pro mě. Bylo mi to jasné už od začátku. Autorka má skvělý styl psaní, a věřím, že pokud takhle pokračuje i ve svých dalších knihách, moje hodnocení u nich bude stejné. ;)





S hlavní hrdinkou Bliss jsem byla na vážkách. Jednou bych ji nejradši mr...praštila pánví po hlavě, jindy mi až nechutně připomínala sebe, že nejsem schopná tu postavu nějak zhodnotit. Skutečně, konečně jsem našla stejného smolaře, jako jsem já.
Garrick, princ na bílém koni či pan Dokonalý, měl opravdu jednu nevýhodu - dokonalý byl až moc. Dělalo mi problémy na něm najít něco špatného, a ještě víc mi vadilo, jak ho Bliss neustále obdivovala a neřekla si "tohle třeba dělá špatně" atd. Ale jinak proti němu nic nemám, vážně! :D (Tedy kromě toho, že nemá rád Shakespeara. To mu asi nikdy neodpustím.)
Líbilo se mi, jak každá vedlejší postava hrála svou důležitou roli, např. Kelsey nebo Cade. Skutečně, u většiny knih, když vyškrtnete vedlejší postavy, jako by se nic nedělo, ale tohle byly důležité figurky na šachovnici. Takhle mají zkrátka vypadat praví přátelé - podrží tě, když jsi na tom nejhůř.

A pak je tu ještě jedna velice důležitá postava, a tou je Hamlet. Skutečně, nečekala bych, že se nasměju jenom u kočky. Tyhle malá zvířátka já prostě můžu, a stačilo jenom Blissino zmínění jejího jména, a lehla jsem smíchy. Kdo by to řekl, že jen ze zvířete se dá udělat tak podstatná role?



Být, čti nebýt? Toť otázka!
Jak jsem již psala, začátek mě uhranul, ale prostředek knihy byl nejhorší. Jak se prostě Bliss nemůže nabažit pohledu na Garricka a chová se k němu jako kráva. No, tak to je asi jediné, co mi na knize vadilo. (Kromě občasného Kelseyna chování. Ale to opravdu jenom někdy.)

Jo, jen mám trochu výtku k překladu. Někdy jsem nad tím skutečně kroutila hlavou (např. napíší, že se zúčastní konkursu, a hned po pár stránek dál je konkurz se z.). Ale to bylo jen zezačátku, pak jsem na to už nenarážela.


Dalším kladem na knize je, že je reálná. Asi mám už dost těch fantasmagorií, tohle byla příjemná oddechovka od toho všeho. Sama jsem navíc uvažovala o dráze herečky, a párkrát už jsem měla tu čest být na pódiu, takže jsem to s Bliss prožívala o to víc. Za tohle palec nahoru.


A víte co? Vůbec by mi nevadilo, kdyby to bylo trochu tlustší. Na můj vkus až příliš krátké (ale ten konec, TEN KONEC! ♥♥♥)


Jsem neskutečně ráda, že se Jota rozhodla vydat tuto knihu v češtině. Už delší dobu trůnila na mém to-read listu na GR a fakt, že se chystá překlad, mě maximálně potěšil. A já jim hrozně moc děkuju za poskytnutí recenzního ebooku.
Sundejte mi z tváře ten přiblblý úsměv, prosím.

2 komentáře:

  1. Já se nehorázně těším, až ji budu držet v ruce:D
    Moc pěkná recenze:)

    OdpovědětVymazat
  2. Ou tak mám další knihu na seznamu. :D :( Tímhle stylem se asi nikdy nedoplatím. Ahjo :D :( :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥