pátek 6. září 2019

Recenze: The Ghost of Ohio | Kam až vás může dostihnout minulost?

The Ghost of Ohio
Počet stran: 152
Série: --- (ale byly zmínky o pokračování)
Nakladatelství: Z2 Comics, 2019
Hodnocení Goodreads: 4.16 (z 83 hodnocení)
Anotace:
There's a myth in Southern Ohio about an apparition that seeks to live again. Taking place over 100 years, The Ghost of Ohio follows the titular spectre as he tries to unravel the mystery of his own death and fights to return to the earthly plane. Written by Black Veil Brides frontman Andy Biersack and tying into his second solo album of the same name, The Ghost of Ohio is a gothic adventure for the ages.


Ke grafickým románům se zase tak často nedostávám. Zato jsem věrným posluchačem Black Veil Brides, takže když jsem zjistila, že jejich frontman hodlá vydat knihu, byla jsem jasná, že ať to bude o čemkoli, musím to mít. O to nadšenější jsem byla, když jsem zjistila, že půjde o komiks. Neskutečně jsem se na Andyho dílo těšila - tak jak u mě jako autor obstál?




It all started with a tear, something extraordinary born out of something so simple.


TGoO byl můj dárek
k maturitě. Level nadšení?
Tisíc. :D
Příběh nás zanese do amerického Ohia, do dob minulých, kde to lidé neměli zrovna lehké. Stačilo se zaplést se špatnými lidmi a malér byl na světě... v lepším případě. V tom horším jste skončili jako tady hlavní hrdina; zabili vás. Aktem lásky se ale jeho duše navrátí v podobě ducha a náhodně se objevuje v určitých obdobích, kdy sleduje ty, kteří stáli za jeho vraždou, a postupně odhaluje jejich úklady.

Když už se dostanu ke komiksům, jsou to mangy. Nejenže se čtou obráceně, takže mi trvá, než si zase zvyknu na „normální" styl, ale taky si jsou kresbou dost podobné. Grafický román se od sebe každý liší, ale upřímně, styl, jakým je nakreslený The Ghost of Ohio, mi taky přijde povědomý, že ho vídávám častěji. Nemůžu říct, že by vyloženě patřil mezi moje oblíbené, ale některé kresby tady byly vskutku povedené.
Příběh plyne neskutečně rychle a já se na toto dílo těšila tak rok, takže jsem si ho patřičně vychutnávala po částech, nemohla jsem si pomoct. Děj se totiž neodehrává jednolitě - s hlavním hrdinou skáčeme v čase po velkých úsecích, a co hůř, hlavnímu hrdinovi to vždy přijde jako vteřina. Všechno se s ním tedy odehraje v rychlém časovém úseku, že než se nadějete, najednou to všechno skončí. Skoky mi tolik nevadily, ale někdy mi trvalo se trochu zorientovat, o co vlastně jde a kdo je která postava, jak se v průběhu let změnily.

Knihu jsem samozřejmě četla v angličtině, české vydání je nejspíš daleko ve hvězdách, takže mi občas dělalo problém, když postava nemluvila normálně. Je jasné, že se zdeformovaným obličejem asi nebudete pořádně artikulovat, ale kolikrát jsem si ty bubliny musela přečíst nahlas, abych pochopila, co se nám postava snaží říct. A někdy to bylo vážně vtipné. Pokud ale anglicky nečtete tak běžně, tímhle bych nezačínala, ani když se jedná o komiks. Chvílemi jde o trochu náročné sousto.
Jak říkám, příběh plyne hrozně rychle a moc vysvětlení nám to v průběhu nepodává - já si ji přečetla hned dvakrát po sobě a hned jsem měla v příběhu víc jasno. Už jsem lépe chápala některé narážky, ostatně jako když čtete i jiné knihy, jenom tady mi to přišlo markantnější. Asi to bude jeden z těch příběhů, při jehož čtení pokaždé objevím něco nového. Ústřední téma příběhu je dobře skryté a prozradit vám ho nemůžu, asi by to byl spoiler, ale o to víc se mi to pak líbilo, jak to celé zapadlo do skládačky.

We need to fix him.
Fix him...


Pokud se na The Ghost of Ohio chystáte, doporučuju si taky přečíst nebo se podívat na nějaký rozhovor s Andym, kde svoje dílo vysvětluje. Viděla jsem je ještě před čtením, takže mi to objasnilo spoustu témat, která v komiksu zůstala jen naťuknutá, a chápala jsem je líp. Protože si tak trochu říkám, že nebýt tohohle, ztrácela bych se v tom asi ještě víc.

Příběh jako takový funguje, má spád, je originální a v určitém slova smyslu vás nutí pokračovat ve čtení a zjistit, co se stane dál. Knihu tedy hodnotím čtyřmi hvězdičkami a vám doporučuju, pokud taky po nějaké době hledáte grafický román k přečtení.

Čtete grafické romány? Víte i o dalších umělcích, kteří se věnují i psaní? :)

2 komentáře:

  1. Nevím, zda by se mi grafický román líbil. Popravdě, mnohem častěji tedy čtu mangy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, to já taky. Ale příběh to byl opravdu skvělý :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! ♥