neděle 29. dubna 2018

Recenze: Nick and Charlie

Nick and Charlie
Počet stran: 120
Série: Solitaire, 1,5 (doplňující příběh)
Nakladatelství: HarperCollins, 2015
Hodnocení Goodreads: 4.17 (z 467 hodnocení)
Anotace:

"CHARLIE: “I have been going out with Nick Nelson for two years. He likes rugby, Formula 1, dogs, the Marvel universe, the sound felt-tips make on paper, rain and drawing on shoes. He also likes me.”

NICK: “Things me and Charlie Spring do together include: Watch films. Sit in the same room on different laptops. Text each other from different rooms. Make out. Make food. Make drinks. Get drunk. Talk. Argue. Laugh. Maybe we're kind of boring. But that’s fine with us.”

Everyone knows that Nick and Charlie are the perfect couple – that they’re inseparable. But now Nick is leaving for university, and Charlie will be left behind at Sixth Form. Everyone’s asking if they’re staying together, which is a stupid question – they’re ‘Nick and Charlie’, for God’s sake!
But as the time to say goodbye gets inevitably closer, both Nick and Charlie question whether their love is strong enough to survive being apart. Or are they delaying the inevitable? Because everyone knows that first loves rarely last forever…"


Před pár lety CooBoo vydalo Solitaire, které bylo propagováno hlavně kvůli cynické hrdince a devatenáctileté autorce. Tenkrát to letělo snad všude, dostala jsem se k tomu i já a líbilo se mi to. A až teď, po čtyřech letech, jsem si přečetla krátkou novelu z pohledu dvou z nejzajímavějších postav v knize, jak už říká název, o Nickovi a Charliem.



Prvně bych asi měla varovat, že to sice hlásá taky x stránek, ale dobrou polovinu jich zabírají ukázky ze Solitaire. Trochu mě to nakrklo, když jsem četla a najednou bum, přečtěte si několik desítek stránek bokem! Chtěla jsem víc Charlieho a ono nic!
Zpátky k ději; Charlie Spring má skvělý život. Anorexii úspěšně překonává, učitelé ho zbožňují, má milujícího přítele a čeká ho poslední rok na střední. To je pro něj trochu strašák. Ale ještě horší to je s Nickem, který právě střední končí a hodlá odcestovat na univerzitu. A jak to v amerických románech bývá, ihned ho přepadnou traumata, zda ho Nick kvůli vztahu na dálku neopustí.

I love this. I love us. I love our weird, boring life.


Když jsem zjistila, o čem se točí zápletka, jen jsem koulela očima. Těsně předtím jsem totiž četla třetí díl Všem klukům, které jsem milovala, kde jde vlastně o to samé - můžu jít vůbec na univerzitu, když budeme mít vztah na dálku, který rozhodně nevydrží? Takže ano, trochu mi to lezlo krkem, ale novela je jinak tak sladká, že jsem to nakonec přece jen skousla.
Výsledek obrázku pro leaving universityHlavními hrdiny jsou Charlie a Nick, přičemž se jejich pohledy střídají, takže určitou situaci vidíte hned dvakrát. Kdybych si měla vybrat jednoho, asi bych šla do Charlieho, jeho pasáže mě bavily o něco víc. Ale oba jsou rozdělení tak, že se neztratíte v tom, kdo zrovna vypráví, což je jedině dobře.


Už u Solitaire jsem tvrdila, že má autorka skvělý smysl pro humor, a i tady jsem se občas zasmála nahlas. S žádnou postavou jsem neměla problém, že by mi přišla nereálná, za to taky plus, a četlo se to dobře. Během chvilky to máte přečtené a jen se culíte. Potřebovala bych víc takových sladkých knížek.  Občas i ty všední každodenní maličkosti jsou to nejdokonalejší, co máme... Zkrátka vám to vylepší náladu, do dnešního slunečného počasí ideál.

Zdali se vám tedy líbilo Solitaire, Nick and Charlie je sladkou třešničkou na dortu. A v rámci možností se snad vrátím i k Charlieho sestře.

Četli jste Solitaire? Co jste říkali na kluky? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥