úterý 28. února 2017

A-Z knižní tag

A-Z knižní TAGU zahraničních blogerů jsem narazila na A-Z bookish survey tag a hned jsem začala přemýšlet, co bych v češtině vymyslela k písmenu Q nebo X… No a když mě konečně něco napadlo, bylo škoda si neudělat komplet českou verzi. Takže tady to...
Máte rádi výzvy? No samozřejmě, když jsou všude ty od Ells. Abeceda otázek pro mě po prvních pár dotazech představovala jednu z největších. Ale je to od Nofreeusernames a já tagy ráda. A tenhle mě zaujal hned na první pohled. A taky mi ho trvalo napsat dva týdny. Tak jdeme na těch několik písmenek? :)

Kvalita fotek teda bude povětšinu level 1000, protože se mi zbláznil mobil a odmítá poslat fotky na disk notebooku, jak to dělávám vždycky, takže jsem si to musela poslat přes Messenger. Tak snad aspoň půjdou přečíst názvy :D


Autor, od kterého jsem četla nejvíc knih

Hm, to asi drží Richelle Mead. Šest knížek z Vampýrské Akademie, pět z Pokrevních pout, jedna Věk X a Neslyšno, což dohromady dává dobrých třináct. A snad se k poslednímu dílu PP i Třpytnému dvoru dostanu co nejdřív.
Tu záložku miluju :3

Bookoholikovo pravidlo č. 1

Hm, asi by ze mě mělo vypadnout nějaké moudro, co?
Pro mě je asi základní pravidlo tahat knížku všude s sebou :D Protože fakt, sice když si ji vezmete, přepadne vás strašná chuť poslouchat tu nejnovější písničku, dokud jí nebudete mít plné zuby, ale jakmile ji nebudete mít, ono vás to hned přejde.

Citát z knihy, který by sis zarámovala

Jéjda, těch by bylo. Spousta Harryho Pottera, spousta Johna Greena, eh...
Teď projíždím citáty, co mám zaškatulkované jako oblíbené na Databázi knih, a tenhle mě jako první cvrnknul do nosu. Od Kiery Cass ze Selekce. A víte co? Docela jsem se inspirovala, jdu si připravit pár citátů k vytištění. :D

Láska je nejkrásnější strach.


Důležitá kniha mého dětství

Kdybyste se zeptali mé mamky, rozhodně by řekla 102 dalmatinů. A já u toho zůstanu. Naučila jsem se na ní číst, ten příběh jsem potřebovala slýchávat každý večer a milovala jsem ho tak moc, že jsem ho uměla nazpaměť i s otáčením stránek. Jo, říkám to všude, vím to :D

E-kniha, audiokniha nebo papírová kniha?

Rozhodně papírová. Nedávno mi přišel recenzák z MegaKnih, dvojka Skleněného trůnu, a rozhodně ji na skladě neměli dlouho - tak božsky voní novotou! Pořád k ní čichám, až mi z toho šilhají oči. Naprosto miluju vůni knih, čehož se u e-knih nebo audioknih nedočkám. Ty elektronické samozřejmě upřednostním, pokud se jde někam, kde by byla pěti set stránková kniha zátěží, ale moc často to nebývá :D


Fiktivní postava, se kterou bych pravděpodobně chodila na střední

Hm. Myšleno asi ve vztahu, co? To bych pár kandidátů měla, ale aby tam taky byla pravděpodobnost, že by oni chtěli mě :D
A co se týče těch holčičích skupinek na záchodcích a v jídelnách, určitě bych skončila v partě s Rose Hathaway. Protože jestli ne, bylo by to hodně špatný.

Jedna tak řečená #shelfie ještě
z Vánoc. Dokonce se přidal
i Deadpool.

Gejzíry emocí ve mně vyvolala kniha...

Takový ten stav FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELS? Vzhledem k tomu, co mám načteno jako poslední, tak rozhodně V šedých tónech. Nebo Sůl moře, ale obojí je od Ruty, tak to je jedno.

Hahaha, u téhle knížky jsem se smála nonstop!

Vyzní to hodně divně, když řeknu Skleněný trůn? Ono to totiž vůbec nevypadá jako kdovíjak vtipná knížka - a místy že to bylo sakra vážné, ale slovní přestřelky mezi hlavní hrdinkou a kýmkoli jiným byly vždycky k popukání.

Chci, aby vyšlo v češtině

Těch je! Zrovna mám ve vedlejším okně otevřenou Alici Oseman, tak její knihu Radio Silence. Další díl Jiskry v popelu je taky nutností. Kdysi jsem strašně prahla po Angelfire - a ano, třetí díl Pádu andělů a Ptačího zpěvu!

I když nemám čas číst, vždycky si najdu čas na knihy od...

Sice se to nevztahuje
k žádné otázce, ale
už ji mám vyfocenou,
tak proč ne :D Exkluzivně
z knihovny.
Tady asi nemám jak odpovědět určitě. I když nemám čas číst, drapnu knihu, kterou jsem posledně rozečetla, nehledě na autora.

Jedna kniha, kterou bych si vzala, kdybych uvízla na Měsíci

Marťana jsem nečetla, takže ten by mi asi moc nepomohl... to vesměs asi žádná, co jsem zatím četla. Tak bych si vzala Školu dobra a zla, to by mě zabavilo na dlouhou dobu.

Kniha, kterou asi nikdy nedočtu

Nevím, jestli se to sem může počítat - já nikdy nezkouším knížky víc než jednou. A pokud jo, tak už se mi pak povede je dočíst. Ale jsou ty, ke kterým se třeba vůbec nevrátím, jako sedmička Školy noci.

Lituji, že jsem jako malá nečetla...

Letopisy Narnie. Pořád se mi to líbí, ale jako dobrodrůžo bych to rozhodně vnímala jako malá. Teď se k tomu vracím s takovou tou nostalgií, jak ten příběh znám a je to starý a tak, ale kdybych to četla už dřív...

Moje oblíbené místo na čtení

Postel je mým věrným společníkem. A úplně nejradši sedím vedle ní a knížku mám položenou na posteli. Asi to na pohled vypadá divně, ale fakt se mi takhle čte nejlíp :D


Nejlepší druhý díl v sérii?

Z těch posledních to bude Půlnoční koruna, která byla rozhodně lepší než jednička, nebo třeba Jsem zlomená, kde se to ostatně taky po dílech stupňuje... smekám před autory, kteří vytáhnou druhé díly výš než ty první.

O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíc bála?

Budu se trochu vyjadřovat proč, takže to raději začerním.
O Chaola z Půlnoční koruny. Protože když začal s Celaenou konečně něco mít, hned mě napadlo, že ho autorka zabije. Protože to nám YA autoři dělávají, že jo. A když se stalo to s Nehemií, tak nevím, co by bylo horší... ale jo, jsem ráda, že ještě žije :D
Už jsem to četla dávno, ale určitě o Daye z Legendy (nebo spíš Šampiona). Než mi hodili ten plot-twist na konec, fakt jsem se bála. To ostatně o všechny z téhle série, protože autorka měla skvělou zálibu zabít všechny, kteří se začali projevovat jako jakž tak dobří.

Právě čtu

Mrazivý oheň od Amandy Hocking. Strašně se mi líbí, že to je ze světa Tryllů a že se tam dokonce objevil Finn. A zatím mě to baví víc než celí Tryllové, tak jsem zvědavá.

Q&A na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila...

NIC. Obecně asi paperbacky. Hardbackům se zas tak lehce ublížit nedá a kamkoli dám paperback, tam se může zničit. A vůbec, nikdo po mně půjčovat knížky nechce, takže mám vystaráno. :D


Retelling, který originálně překroutil původní příběh

Jediný, který jsem zatím četla, bylo Šepotání. A to bylo skvělé, ačkoli Alenku zas tak dobře neznám. A na poličce mi trůní Dvůr trnů a růží, což je na motivy Krásky a Zvířete a tuhle pohádku já miluju. A je to od Maas, tak snad to bude dobré.

Spánek jde stranou, když čtu...

Vampýrskou Akademii. U mě totiž ten spánek nějak stranou nejde, a tohle byl první případ, kdy mě už upozornili, že zhasnou, ať tu knížku konečně oddělám. :D VA je prostě srdcovka.

Tři nejoblíbenější knihy

Jenom tři? Co když řeknu celou trilogii? (Jasný, stěžovala bych si úplně stejně, i kdyby byla v zadání jedna.) Harry Potter je klasika, VA srdcovka, miluju sérii Shatter Me. A teď nezbylo místo na Skleněný trůn, Selekci, Rudou královnu a tak. Říkám si, že bych v tom měla udělat jasno, ale stejně bych z toho nevybruslila :D

Ukaž knihovnu.

Tak že by mě někdo konečně donutil vyfotit svoje milášky? No tak dobře. Ale poupravuju to na "knihovny", protože nemám jednu, ale všechny knížky jsou po celém bytě. :D

Aktuální vzhled poličky nad postelí. Jak vidíte, pod ní mám vylepené naprosto boží epizodky Pocket Princessess, a nahoře je Biersack. (A ti ostatní, že jo.) A Bezzubka, věrný ochránce téhle sbírky.
A vpravo je nějaká ta sbírka z dětských let...


A tohle jsem si hodila na skříň. Je hned vedle dveří, takže, jak vidíte, mám pěkně po ruce i šminky, které naprosto pravidelně shazuju jen proto, že si chci přečíst nějakou pasáž z knížek za nimi.


A už jsme na chodbě. Polici výš má zabranou ségra a ty zbývající tři pod ní jsou moje. Čouhající knížky vlevo je část mamčiny sbírka. Protože místem se musí šetřit, vždycky mám ještě jednu řadu za nimi, fotka vpravo pro detail.


Tahle chuděrka je jen jedna řada, protože vzadu si místo zabraly PC hry. Paolini rozhodně ví, jak zaplnit místo...


No a v přízemí je tohle. Kdysi byly všechny v poličce nad postelí, takže s tím pořád nějak čachruju.



A tady je obývák, moje nejnověji získaná knihovna :3 Znovu už se mi to fotit nechtělo, takže tam ještě chybí PS: I Still Love You vedle toho růžového v dolní poličce, a nahoře má být k sérii Skleněný trůn ještě Krvavé ostří. A veprostřed vidíte Charleeho, strážce téhle části knihovny.

Vytáhni 13. knihu zleva z první police odspodu

Jak jsem už říkala, těch knihovniček je trochu víc... tak jsem vybrala tu "nejmladší", kam strkám nejnovější přírůstky (ta s Charleem), a moc ráda bych ji vyfotila, ale fotka najednou zázračně zmizela. Tak pro zvědavce, jde o Let it Snow, ale to se určitě dopočítáte.

WC knihy aneb co čtu na záchodě

Nečtu tam knížky, ale letáky cestovních kanceláří :D Když ono to na tom štokrleti jenom leží a když vidíte to nádherné azurové moře... a pak ty ceny... Taky to je kvůli tomu, že si většinou zapomenu vzít knížku s sebou, nebo bych ji tam pak zapomněla a půl dne hledala :D

A hle, kdopak to je, Adelle! Jak říkám,
pořád čtu Roztříštěnou. A za mnou
výše řečené Pocket Princesses. Fakt na
ně mrkněte, pukám u nich smíchy
pokaždé, když je čtu.

Xkrát jsem četla...

Nejvícekrát asi Harryho a Shatter Me. VA jsem si dala teprv podruhé, no. Spíš vyhledávám nové knížky než dělám rereadingy, ale asi pozměním priority.

Young Adult kniha, kterou by měli přečíst všichni bez ohledu na věk

Jako první mě napadlo Líbali jsme se, tak třeba tohle. LGBT je žánr, který nesedne každému, jasně, a nikomu to nemůžu nutit, ale když se kolikrát dívám na reakce té homofobní společnosti... a zrovna tahle mi zvláštním způsobem přirostla k srdci. Zprvu jsem z ní tak odvázaná nebyla, ale s postupem času se na ni tak skutečně dívám. Ukazuje toho daleko víc než jen ty lidské předsudky. Takže asi proto.

Ze které knihy by měli udělat film?

Aby mi zkonili představu knížky? Haha.
Ale i tak, je spousta příběhů, které by na plátně se všemi těmi efekty vypadaly famózně. Třeba Škola dobra a zla. Legenda, to by byl akčňák! A neměli by zahodit pokračování VA, i když si na to spousta lidí stěžovala, na to bych se taky ráda mrkla.


Uf, vyčerpávající. A konečně taky něco fotím já. A vidíte, jak vypadá vrch mojí hlavy, takže až se v květnu objevím na Světě knihy (mám to slíbeno, tak snad to vyjde ♥), můžete to brát jako poznávací znamení :D
Zeptala bych se vás asi na všechno, co je tady, ale vytáhnu ty nejzajímavější - co čtete na záchodě vy? A jaký knižní citát vás napadne jako první? :) (A fotíte si shelfie? Já jen, jestli v tom mám pokračovat. :D)

2 komentáře:

  1. V knižním vkusu se s tebou téměř vůbec neshodnu ;) Tohle je ale perfektní dotazník, jdu se do něj také pustit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem tedy ráda, poslední dobou si připadám, že většina čte to samé :D Určitě se na něj pak podívám :)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! ♥