neděle 26. února 2017

Recenze: P.S. I Still Love You | Kolik kluků zaráz můžete milovat?

P.S. I Still Love You (To All the Boys I've Loved Before, #2)Počet stran: 352
Série: Všem klukům, které jsem milovala, 2
Nakladatelství: Scholastic, 2015
Hodnocení Goodreads: 4.16 (z 57 610 hodnocení)
Anotace:
Lara Jean didn’t expect to really fall for Peter.

She and Peter were just pretending. Except suddenly they weren’t. Now Lara Jean is more confused than ever.
When another boy from her past returns to her life, Lara Jean’s feelings for him return too. Can a girl be in love with two boys at once?

In this charming and heartfelt sequel to the New York Times bestseller To All the Boys I've Loved Before, we see first love through the eyes of the unforgettable Lara Jean. Love is never easy, but maybe that’s part of what makes it so amazing.


Že má Jenny Han skvělý styl psaní, to mi dokázala prvním dílem Všem klukům, které jsem milovala i ve vánočně laděné povídce. Už po půlce jedničky mi bylo jasné, že druhý díl téhle contemporary si rozhodně ujít nenechám. Jednička totiž skončila opravdu otevřeným koncem a já byla celou dobu zvědavá, jak z toho autorka vybruslí. A stojí to za to?

Heh, koho se ptám? Samozřejmě že stojí.
Lara Jean se skutečně znovu zamilovala do Petera. Prožívají spolu první krůčky lásky, ale neobejde se to bez komplikací - v cestě jim stojí Peterova ex a Lařina bývalá nejlepší kamarádka, Genevieve. Lara Jean se nemůže zbavit pocitu, že dělá cokoli, aby jí dokázala, že ona bude pro Petera vždycky ta první. A pak se taky objevuje John Ambrose McClaren, jeden z těch, které Lara Jean kdysi milovala, a který rozhodně nezůstal nenápadným klukem v pozadí. Na trable je zaděláno poměrně dostatečně.

People come in and out of your life. For a time they are in your world; they are everything. And then one day they're not. There's no telling how long you will have them near.



Stačilo mi prvních pár stránek, aby mi došlo, že to bude další skvělý mls. (Jo, dá se to brát doslovně, protože se tady pořád peče. Asi si půjdu udělat muffiny.) Autorčin styl je skutečně tak lehký, jak má správná contemporary být, a čte se to jedna báseň. Hrdinům se navíc fandila už v jedničce, takže jsem byla neskutečně natěšená, co dalšího je čeká. Krom toho kopce šlehačky a cukru mi ovšem na talíři přistálo i nějaké to překvapení.
Lara Jean je ve vztazích pořád nejistá a bojí se do toho jít s Peterem naplno. Nebo mi to aspoň v některých chvílích přišlo, v jiných se do toho zase vrhala po hlavě. Jestli jsem ji nechtěla praštit už v předchozím díle, tak tady rozhodně. Její myšlenkové pochody jsem povětšinu času, co se týče druhé poloviny knihy, absolutně nechápala, a kdyby existovala, asi bych ji praštila pánví po hlavě. Za to, jak se chovala. Pořád ji mám ráda, ale na určitých místech mě neskutečně zklamala. Ta její posedlost Gen byla skutečně k nesnesení.
Ovšem tyhle její nedostatky směle vynahrazují Peter, John a Kitty. Dáma má přednost, tak nejdřív k Lařině sestře. Kitty je naprosto dokonalá postava, kterou ta kniha prostě potřebovala. Jo, pořád v ní vidím svou ségru, což tomu asi trochu napomáhá, ale stejně - kde by bez ní všichni byli? Lara Jean by se jako nána chovala v daleko více případech, kdyby ji Kitty trochu nekočírovala. A jejich pes Jamie je taky třída, zasloužil si víc prostoru.
A co se týče Petera a Johna, čekala jsem bůhvíjak nevelký milostný trojúhelník, ale... no, ale. Čekala jsem dlouho, než se něco stalo, nebo mi to možná jenom nedocházelo. Přiznám se, že jsem chvílemi taky nevěděla, na čí straně stojím, ale Peter je Peter. Ten mě asi vždycky přesvědčí.
A ano, moje velmi "oblíbená" sestřička Margot se tu skoro vůbec nevyskytovala, takže za ni spokojenost maximální.


Pokud jsem to nepodala dost důrazně, fakt si na další čtení po téhle knížce připravte kuchařku. Se spoustu, spoustu sladkým. Už v jedničce nám holky Songovy daly jasně najevo, že pečení je jejich silná stránka, ale to nikdo nevěděl, co přijde potom! Tady se peče furt! Asi napíšu autorce o nějaký recept, protože ty popisy byly fakt luxusní.
Už ve svém vždy velmi krátkém shrnutí na Goodreads psala, že to je doprkýnka strašně sladký. Stejně jako jednička, možná ještě víc. Opravdu jsem chvílemi měla pocit, že se rozpouštím, protože sledovat ten vývoj vztahu, bylo... bude hodně divný, když řeknu mňamózní?

So much of love is a chance. There's something crazy and wonderful about that.


Protože mě Lara Jean strašně štvala, ubírám knížce jednu hvězdičku, ale pořád to je skvělé. Autorka mi trochu překazila plány, když jsem najednou zjistila, že tohle není závěr, ale píše ještě třetí díl, tak se moje poličky zase trochu prohnou... a už teď jsem zvědavá, co si Lara Jean zase vymyslí.
Četli jste i autorčinu sérii Léto, kdy jsem zkrásněla? Taky vám Margot vůbec nechyběla? :D (Ale zas mi chyběl Josh, když už jsme u toho.) Chystáte se i na třetí díl? :)

Za poskytnutí recenzího výtisku velmi děkuji Englishbooks.cz!
Knížku si můžete koupit tady.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥