neděle 30. března 2014

Recenze: Tak trochu jiná | Má tajemství mě nutí překročit hranici vlastního světa

Tak trochu jiná (Tak trochu jiná, #1)Počet stran: 270
Série: Otherkin, 1
Překlad:
Nakladatelství: Alpress, 2013
Originální název: Otherkin
Hodnocení Goodreads: 3.76 (z 628 622 hodnocení)
Anotace:
Dez je obyčejná slušná holka, která poslouchá rodiče i učitele a snaží se zůstat nenápadná. Teprve až zachrání Caleba ze stříbrné klece, dozví se od něho, jaká opravdu je a co se v ní skrývá. Nyní v Dezině nitru žhne temnota a ani Caleb, ostatní spřízněnci či nepřátelé nemůžou být dost připravení na to, co rozpoutá.

Původně jsem této knize vůbec, ale vůbec nedůvěřovala a opravdu jsem to chtěla po desáté stránce odložit. Nakonec jsem ráda, že jsem to neudělala, přece jen se mi to aspoň trochu líbilo...

Na tuto knihu jsem náhodou narazila v knihovně, úplně poprvé jsem ji viděla na blogu u Katherine. Všichni pořád pomlouvají její obálku, ale když se odmyslí ta polovina, je hezká! Sice koláž na dívčiny oči se moc nepovedla (je vidět, že to je prostě udělané přes ten program-nemůžu-si-vzpomenout-jak-se-jmenuje), ale jinak se mi to líbí. Ta druhá polovina mi přišla tak, že se tam prostě muselo všechno vlézt, a tak se to tam naplácalo. Název knihy, dlouhatánský podtitul, nakladatelství a edice.


Poslední dobou už se to stává, že všechny knihy začínají jako klišé - hlavní hrdinka je hrozně miloučká, hodňoučká a nic se  nemůže stát, aby byla zlá! Typický případ hodné dívky, jak většinou hlásají anotace. Tady to je Desdemona, čili zkráceně Dez (absolutně nechápu, proč je nejdřív S a potom Z, ale zase Des by vypadalo divně), která mi některými chvílemi přišla tak ohromně protivná, že... -_-
Caleb... na začátku jsem ho měla docela ráda, ale pak se začal jaksi zhoršovat, takže toho rovnou vyřazuju z kandidátů na další místo best-boys-listu - já vím, pokaždé tento list pojmenuju jinak, ale to už je jedno :)

Ale co mě tady vytočilo asi nejvíc? Jak se zjistilo, že Dez se může změnit ještě v jedno zvíře, a protože je jiná, okamžitě ji všichni zavrhli. Sakra, a co ostatní? Ti jiní nebyli? Tohle je největší důvod, proč jsem dala knize tři hvězdičky. Kdyby se to trochu nevylepšilo scénami s Lazarem a tou jeho ségrou, asi by to byly jenom dvě.

A co vy? Četli jste tuto knihu?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥