pondělí 24. března 2014

Recenze: Za zrcadlem | Tajemství skrytá přesně vedle vás

Počet stran: 270
Série: Zrcadlo, 1
Překlad: Tereza Pecková
Nakladatelství: CooBoo, 2013
Originální název: Spiegelkind
Hodnocení Goodreads: 3.76 (z 628 622 hodnocení)
Anotace:
V životě patnáctileté Juli má všechno svá pravidla. Vybočovat je nebezpečné, kdo neodpovídá normě, toho sledují. Ale pak Julina matka zničehonic beze stopy zmizí a její otec se třese strachy. Juli postupně začne odhalovat všechna rodinná tajemství: Máma je jedna z mála víl, kterých se společnost Normality obává. Má totiž zvláštní schopnosti. Je Juli taky taková? Společně se svou novou kamarádkou Ksy a jejím bratrem Ivanem se vydá pátrat – po zmizelé matce, po zakázaném vílím světě a po pravdě o sobě samotné.

Hned na začátek uznejme, že má tato kniha tak kouzelnou obálku... už jen kvůli ní jsem hrdá na to, že tuto knihu vlastním, protože se tak nádherně třpytí.
Nebudu vůbec originální, když prohlásím, že z ní mám takové rozporuplné pocity, že se mi kniha zdá velice prapodivná.

Nejdřív jsem si musela zvykat, že se hrdinka Juliane nečte po anglicku "džulien", ale normálně po německu tak, jak se píše. Neříkám, že byla hrdinka na zabití, ale taková, nad kterou se opravdu musí přemýšlet. V jednu chvíli taková, pak zase jiná. Většinou jsme zvyklí, že se hrdinové vyznačují jedním charakterem a ten mají po celé knize/sérii, ale tady se Juli chovala pokaždé jinak.
Pak jsem doslova valila bulvy, když se objevila Ksy, celým jménem Ksenia. Kluci si z mé spolužačky hrozně rádi vystřelují a píší ji KSÉNYJE, ale jo, dobře, ze srandy... jenže tohle?! Musela jsem si dost zvykat, to jo. A platí u ní to samé jako u Juli - skoro přes celou knihu obrovská drsňačka a pak v druhé půlce ustrašená holčička...
Kdo mi ale vůbec nelezl do hlavy, byl Ivan a Julini rodiče. Nevím, vůbec jsem si je neoblíbila, všichni mi přišli takoví hrozně divní!

Děj utíkal rychle, kniha se pěkně četla. Alina Bronsky si to pěkně promyslela, ale přišlo mi to jako věrná kopie Deliria. Prestižní škola, hlavní hrdinka je šťastná, že je na tom tak, jak je, a pak se objeví nějaký člověk s jiným názorem a BUM! Ona se stane někým jiným.

Tak, neberte to jako normální recenzi, prostě něco... "navíc". :)

3 komentáře:

  1. Tuhle knížku jsem četla a docela se mi líbila, i když má dost nedostatků.

    P. S. Ahoj, je mi 14 let a před měsícem se mi v nakladatelství Nava vydala knížka. Jmenuje se Poslání a je to žánr fantasy. Pokud chceš vědět víc, můžeš se mrknout na můj blog ;-)

    Mirimë (Karolína K. 44) z
    karolina-kahounova.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Tuto knihu také plánuji číst. Tak doufám, že mě hlavní postavy od příběhu neodradí.

    @Karolína: Poslední dobou vydává knihy tolik mladých lidí, že si říkám, že za těch 16 let života jsem zatím nic nedokázala,..

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem ji nečetla, ale chystám se, protože na pár blozích jsem četla hodně kladné recenze a teď si ji chcci díky tvému názoru přečíst ještě víc - prostě vidím, že na tuhle knihu si budu muset udělat svůj vlastní názor :) Ale máš pravdu - obálka je nádherná..

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥