čtvrtek 9. srpna 2018

Recenze: A Mage's Power | Inkvizice mimo Bradavický hrad

A Mage's Power
Počet stran: 270
Série: The Inquisition Trilogy, 1
Nakladatelství: NineStar Press, 2018
Hodnocení Goodreads: 3.84 (z 45 hodnocení)
Anotace:
Built on the bones of an ancient city, modern-day Everstrand is where master mage, Rowan, has set up his enchantment shop. When not hanging out with his werewolf best friend, Caleb, or studying, he dabbles in herbology and the controversial practice of blood magic. A prodigy who has already earned two masters, Rowan’s bound and determined to reach the distinction of grandmaster, a mage who obtains a masters in all five Schools of Magic.


Shaw works for the Inquisition, the organization charged with policing the magical races collectively known as magicae. Recently, it has come under scrutiny as magicae begin to disappear and reports of violence increase. With secrets of his own on the line, Shaw is willing to risk everything to find out just what is going on behind all the locked doors.

When Rowan and Shaw are entangled in each other’s worlds, it becomes evident that their hearts are as much at risk as their lives. They must find the truth and stop a conspiracy before it’s too late.


Znáte to, jsou knihy, které vás přitáhnou už jenom pohledem na obálku. Tak to bylo se mnou a A Mage's Power. Měla jsem chuť přečíst si fantasy, kde dost figuruje i lgbt, takže tohle byla jasná volba. Tak nějak jsem vlastně ani neměla ponětí, do čeho jdu - a rozhodně nejsem zklamaná.


They taught us that the world out there is a dangerous place for us. But the truth is that we're the danger.


Výsledek obrázku pro magic photographyOcitáme se v městečku Everstrand, kde magické bytosti žijí vedle těch, kteří magií nevládnou. Jedním z nich je i Rowan, mág, který se živí tvořením lektvarů a kouzel ve svém malém obchůdku Charmed To Meet You. Jeho největším problémem jsou extrémisti, kteří si stojí za tím, že by magické bytosti měly žít odděleně - nebo minimálně měniči, mezi které patří Rowanův nejlepší kamarád Caleb. Jenže pak na scénu přichází mág využívající temnou magii, který nejen tyto měniče vraždí.
Na druhé straně je Shaw, inkvizitor. Taky má svůj problém, který hodlá vyřešit, a byl by to spoiler, kdybych začala prozrazovat, jen vězte, že v Inkvizici není náhodou. Mezi oběma problémy, které Rowan a Shaw hodlají vyřešit, se taky setkají. A stačí jediný pohled a jiskřička vzplane.

Už od začátku mi bylo jasné, že si víc oblíbím Rowana. Autorka nám příběh podává z obou stran, tedy každá kapitola je jak z pohledu Rowana, tak z pohledu Shawa, ale Rowan mi byl prostě příjemnější. Autorka ho vymyslela dobře - postava s temnou historií, již se snaží vymazat, takže jako čtenáři jsme samozřejmě napnutí, kdy to na sebe konečně práskne. Líbilo se mi i jeho zapálení pro studium - dva tituly mu prostě nestačí.
Shaw mě tolik nezaujal, ale ke konci jsem stejně dospěla k názoru, že to je dobrá postava. Tou nejlepší pro mě ale zůstává Rowanův BFF, vlkodlak Caleb, protože to je fakt třída. Díky němu jsem se smála nahlas, jeho přestřelky se Shawem byly naprosto dokonalé. Takovou postavu prostě potřebuje každý příběh, co si budeme nalhávat.

"Why does it smell like wet dog in here?"
Just then, Caleb walked out of the bathroom, a towel slung around his waist and another being used to scrub his hair.


S dějem jsem měla trochu problémy. Příběh začne být čtivý, až když se do toho dostanete, a to mi chvíli trvalo. Nejdřív jsem nechápala, jak ten jejich svět funguje, a pak došlo na zápletku. Ony jsou totiž dvě - jedna pro Rowana, jedna pro Shawa, jak jsem už zmiňovala nahoře, jen se tomu pak trochu snaží věnovat společně. Všechno pro mě bylo hrozně rychlé, nevěřila jsem tomu, že by se to vyřešilo tak hrr jedno po druhém. Jsem spíš zvyklá na to, že autoři nahází spoustu problémů a pak nutí hrdiny řešit je zároveň (vůbec nemyslím na Maas, vůbec), ale co už. Navíc mi tam chyběla pořádná akce - prostě jsem se do těch "akčních scén, co měly být akční scény" nedokázala patřičně vžít.
Stejně tak to bylo s romantickou linkou. Nevěřila jsem jí. Jasně, všichni jsme věděli, že mezi těmi dvěma něco vznikne, ale osobně bych to asi potřebovala rozepsat trochu víc. I tohle na mě bylo příliš rychlé. Chvílemi jsem přemýšlela, jestli už spolu tedy chodí, nebo ne, proč se děje tohle, když se stalo tamto, a podobně. Rozjezd tedy nic moc, ale pak to jde.
Výsledek obrázku pro magicDěj je tedy povětšinou nepříliš záživný. Je na tom dost poznat, že si autorka chystá něco většího na konec, takže aspoň to vás drží při čtení - a ten opravdu stojí za to. Nedostatek akce je okamžitě nahrazen tak rapidně, že jsem chvílemi zapomínala, jak se dýchá. Držela jsem pěsti, aby všechno vyšlo, když konečně došlo na pořádné nebezpečí. Ano, sice to i tak trochu působilo jako pohádka... ale i ty jsou občas zapotřebí.

Co se mi ale moc líbilo, tak perfektně do detailů vymyšlená historie nejen charakterů, ale i jejich světa a ras. Na konci knihy je shrnutí, kde jsou vysvětleny veškeré rozdíly mezi jednotlivými magickými bytostmi a kdo jakou zastává funkci. V tomhle ohledu jsem se pak aspoň příliš neztrácela, za to rozhodně palec nahoru.

"What spell did you put on me?"
"I can ask you the same thing."


Takže ano, je to dobré. Určité dávky romantiky jsem se dočkala a akce nakonec taky. Proto A Mage's Power hodnotím jako průměr, tři hvězdičky. Jsem zvědavá, co si na nás autorka nachystá v dalším díle, a doufám, že se potáhne v takovém duchu, v jakém tato kniha skončila.

Děkuju serveru NetGalley a nakladatelství NineStar Press za poskytnutí ebooku k recenzi.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥