úterý 21. srpna 2018

Recenze: Beastly Businessmen and Guitar Gods | Vítejte v DunGriffinCorpu!

Beastly Businessmen and Guitar Gods
Počet stran: 184
Série: ---
Nakladatelství: NineStar Press, 2018
Hodnocení Goodreads: 3.79 (z 14 hodnocení)
Anotace:
They say magic doesn’t exist in our modern age. But is that really true?



Without magic, how could a stolen guitar or a lost shoe lead to love?

What could spark romance at a workplace assessment, or turn a mean-spirited monster into a man?

Six fairytales and myths receive a contemporary MM twist in this collection of stories, which prove that sometimes the mundane can be magical too.


Antologie jsou poslední dobou poměrně častá věc. O retellinzích ani nemluvě. Asta Idonea obojí spojila v neobvyklé převyprávění známých i méně známých pohádek a mýtů - do příběhů, kde figurují pouze muži a jejich láska.



"It was inspection day today, Theo, and we still owe Graham your half of last fortnight's rent."
"He wouldn't!"
Luke raised an eyebrow. Theo swore under his breath. "You're right, he would."


Znáte mě, kde je LGBT, tam koukám. Tato sbírka mě přivábila na první pohled. Určitě jste taky už párkrát přemýšleli, jak by se pohádky vyvíjely, kdyby se pár postav změnilo. A co teprve, když se z princezen stanou princové. Pod pojmem "genderbend" toho na Pinterestu najdete plno. Autorka si vzala do parády ovšem nejen Krásku nebo Popelku, ale taky Rampelníka a severskou mytologii. Co víc, vytvořila naprosto úžasné universum - všechny povídky jsou propojené. To na celé sbírce miluju asi nejvíc. Jasně, povídkové soubory ano, ale když se postavy potkávají napříč nimi? Ještě větší ano! Zavítáme tak do společnosti DunGriffinCorp, kde se setkáme se všemi jejich zaměstnanci a prožijeme s nimi jejich milostný příběh. Povídky jsou propletené natolik, že se kolikrát dočkáme i nějakých doplňujících scén.
Výsledek obrázku pro guitar photographyCharakterů je tedy habaděj - už na začátku autorka uvedla soupis všech důležitých pozic v DunGriffinCorpu, takže nějaký stručný přehled v postavách mít budete, ale občas jsem se v nich stejně ztrácela. Je jich tu spoustu, to ano. Ale stejně si myslím, že by se jejich charaktery daly více rozvinout a navzájem se od sebe ještě více odlišit. Navíc, u jmen je také zmíněna povídka i jakou roli v ní daná postava hraje, což jsem brala trochu jako spoiler, když už víte, co čekat... a navíc, prozradit už na začátku pravé jméno v povídce inspirované Rampelníkem... věčná škoda.

Autorčin styl je ovšem velmi čtivý - samozřejmě se to liší povídka od povídky, některé jsou lepší než druhé, ale má to spád a rychle se začtete. Jak už mám u antologií ve zvyku, shrnu všechny povídky jednu po druhé.

Dragged Into Love - 3*
Od dob Marvelu znají Thora a Lokiho už úplně všichni. Severská mytologie také oplývá nezměrným množstvím povídek a mýtů a autorka si jako první vzala do parády takzvanou Þrymskviða. Ano, přesně ta, kde se Thor a Loki kvůli jistým účelům musí vydávat za ženy. Těchto příběhů je už taky hodně, ale stejně mě to vždycky baví. Theův nájemník mu zabaví kytaru, když neplatí, a vrátí mu ji pouze v případě, že mu domluví rande se svou sestrou. Ta o tom samozřejmě nechce ani slyšet, takže dojde k závěru, že se za ni bude vydávat sám Theo.
Bylo to předvídatelné, kolikrát až příliš, ale stejně se mi to líbilo. Smála jsem se nahlas, což je dobré znamení. Theo je naprosto úžasná postava, a byť jsem si s Grahamem zase tak příliš nesedla, hodnotím první povídku třemi hvězdičkami. Nenadchne, neurazí.

Love's Code - 4*
Tady přišlo první překvapení. Sama si kolikrát musím vyhledávat různé informace, když chci z hrdinů ve svých dílech udělat bohy v něčem, co zase tak neovládám, a tady jsem uznale koukala, co autorka vytvořila. Hlavní hrdina Andre je programátor, a aby se udržel v práci a potažmo postoupil dál, musí projít určitou zkouškou složenou z několika programovacích úkolů. To je věc, které patrně nikdy neporozumím, ať se budu snažit sebevíc, takže autorce jedině obdiv! Nerozuměla jsem půlce věcí, které Andre dělal, ale co už. Bylo to roztomilé. Severská mytologie se vystřídala s mou oblíbenější, řeckou, a celá tahle programovací patálie je napsaná podle Minotaura. Rozhodně se mi líbila víc než předchozí.

Související obrázekGuessing Games - 2,5*
Tady přišel první problém. Sasha konečně dostal práci, ale takovou, kde lhal a vůbec nerozumí tomu, co dělá. Zázrakem mu je záhadný kolega, který každý večer jeho práci dokončí, nikdy mu však neřekne jak. Ani nezná jeho pravé jméno; přezdívkou si sám říká Jack. Na pracovním večírku tedy přichází pořádný úkol - zjistit, jak se Jack ve skutečnosti jmenuje.
Rampelníka jsem měla vždycky ráda, o tom žádná, takže jsem doufala, že tu dostanu něco rozkošného a stejně dobrého, jako byly předchozí dvě povídky. Bohužel, milostná linka tu pro mě nefungovala a povětšinou jsem se s oběma hrdiny štvala. Tady znovu upozorňuju, Jackovo pravé jméno je rovnou napsané v seznamu postav, takže pokud chcete být překvapení, skočte rovnou na povídku.


Assignations And Ultimatums - 3*
Patrně jediná povídka, kde pár funguje už od začátku. Ross a Hunter jsou zamilovaní až po uši, ale nikdo jim nepřeje. Rossův otec se nějak nedokáže smířit s orientací svého syna, a když už, partnera mu chce stejně vybrat on. A to padne na Rossova šéfa. Od začátku to vypadalo dobře, ale nebavilo mě to tolik jako výše zmíněné. Vztah mezi Rossem a Hunterem je krásný, to rozhodně, ale příběh mě moc nezaujal.

Lost And Found - 4,5*
Zde konečně přišlo překvapení v podobě Popelky. A upřímně, culila jsem se a chechtala celou dobu. Ten příběh byl skvělý. Jasně, bylo to hodně neuvěřitelné a konec byl asi příliš wtf, ale zápletka se mi líbila, jak si autorka poradila s originálním příběhem Popelky. A Cillian je patrně nejlepší postava z těch všech, co se po celou antologii objevily.

"I don't see why you left when you did. It sounds to me like things were starting to heat up between you and this Mark."
"What part of 'he's my boss' did I fail to make clear, Trish?"


A Debt Is A Debt - 5*
Vždycky říkám, že důležité je dát dobrou povídku v antologiích na začátek, aby měl čtenář dobrý rozjezd, ale tady jsem ráda, že ty dvě nejlepší jsou na konci. Autorka se stále drží princeznovského tématu, tentokrát s Kráskou a Zvířetem. To vždycky byla jedna z mých nejoblíbenějších pohádek, takže jsem jedině ráda, že se příběh vyvinul natolik dobře, abych mu jako jedinému z celé sbírky dala pět hvězdiček. Všechny postavy jsem milovala už od začátku, příběh se konečně vyvíjel jakž takž reálně a naprosto jsem se zamilovala do toho, jak se jejich vztah vyvíjel. Poslední povídka má svých pět hvězd rozhodně zasloužených.

Horem dolem; po většinu času jsem se culila. Bylo to milé překvapení a rozhodně se k některým povídkám v budoucnu vrátím. Průměr ze všech těch hodnocení čítá 3,6, takže to jsou trochu lepší tři hvězdičky.

Čtete povídkové soubory? A setkali jste se někdy s něčím podobným BBaGG? :)

Děkuji severu NetGalley a nakladatelství NineStar Press za poskytnutí ebooku k recenzi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥