pátek 18. dubna 2014

RC recenze: Lovkyně snů | Procitnutí

Procitnutí (Lovkyně snů, #1)Počet stran: 215
Série: Lovkyně snů, 1
Překlad: Čeněk Matocha
Nakladatelství: Fragment, 2011
Originální název: Wake
Hodnocení Goodreads: 3.92 (z 21 040 hodnocení)
Anotace:
Sedmnáctiletou Janie už nebaví, že se stále propadá ostatním lidem do snů, zejména pokud ten, komu se zdají, někam padá, ocitá se na veřejnosti nahý nebo sní o svých erotických tužbách. Janie se nemůže nikomu svěřit - neuvěřili by jí a mysleli by si, že je blázen. A tak žije se svou schopností jako s nechtěným prokletím, které neumí ovládat. Pak se jednou propadne do noční můry, z níž jí ztuhne krev v žilách. Poprvé není v něčí zvrácené duši jen pozorovatelem, ale i účastníkem...

Hned na začátek musím říct, že tato kniha je napsaná opravdu ve zvláštním stylu. Ještě jsem nenarazila na knihu, která by brala er-formu navíc s přítomného-budoucího času, takže to bylo to první, a pak jak autorka psala čas a co se dělo. Jasně, když napíše, že v 15:30 se něco dlóóóuho děje a pak zase později, dobře, ale když je třebe 13:30 - píší písemku, 13:31 - omdlévá atd., tak je to takové zvláštní.
Ale musím uznat, že mě Lovkyně snů opravdu překvapila. Tolik jsem od ní nečekala.


Největší překvapení bylo, jak jsem si ji dala jako recenzní výtisk s takovými obry. Eldest, Percy, Syn pekel. Velké nebo tlusté (spíš obojí) knihy. Tadá! A taková maličkatá Lovkyně snů... :D
Je škoda, že to Lisa nenapsala z ich-formy. Kdyby to tak udělala, možná by to bylo i zajímavější než doteď. Jsem zvědavá na pokračování.

Nejlepší byly ty sny, u nich jsem se teda nasmála. :) Nejlepší je, jak Janie vůbec nikdy nic netuší, kam se propadne ani co má dělat...
Tak se dostávám k postavám. Tedy hlavní hrdinka Janie. Jelo to tak rychle, že jsem skoro nestíhala postřehnout pravý charakter Janie. Jen prostě můžu říct, že si stojí za svým. Je příjemnou hlavní hrdinkou, jedna z mála, které jsem nechtěla vylískat!
Cabel... KABEL! Kdo by pojmenoval hrdinu Cabel? Z toho jsem měla záchvat smíchu asi deset minut. Fakt, tohle tomu nasadilo korunu. Byl docela v poho, ale na rozdíl od Janie mi občas opravdu lezl krkem.
Janiina kamarádka Carrie mi přišla taková půl na půl, divná a milá zároveň. Stejně tak ty ostatní spolužačky, Melinda byla opravdu divná a nesnášela jsem scény s ní.

Jen jsem byla trochu zklamná co se týče anotace. Ta říká, že se Janie stane nejen pozorovatelem, ale i účastníkem. Myslela jsem, že to bude nějaký extra super horor a budou zabíjet nejen toho, kdo sní, ale samotnou Janie, ale ona se na to stejně jenom pořád dívala... tak jako nevím. A taky nechápu, proč se jim říká "Lovkyně", vždyť ony nic neloví, jenom lezou lidem do snů...

No, každopádně to bylo lepší než jsem myslela. Čtyři hvězdičky si to rozhodně zaslouží.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥