sobota 16. října 2021

Seriálové kukátko: What if...? a druhá řada See

S marveláckými seriály se letos roztrhl pytel. Máme za sebou WandaVision, Falcona a Winter Soldiera, Lokiho, v blízké době nás čeká Hawkeye a chystá se seriál s War Machinem, Captain Marvel i Ms. Marvel, Talosem a bůhvíkým ještě. No a nedávno skončil další - What if...?, který oproti již jmenovaným přišel se zcela unikátním konceptem. A mimo to v tutéž dobu běžela také druhá série See, na kterou jsem se strašně těšila, takže jsem aspoň vždycky měla jistotu, že bude na co koukat. Tudíž pokud stále netrpělivě vyhlížíte dalšího Zaklínače i MCU projekty a nevíte, na co mrknout, můžete zkusit třeba jeden ze zmíněných seriálů.


What if...?

Jak už ostatně prozrazuje název seriálu, ptáme se, jak by se asi osud hrdinů změnil, „kdyby" se něco stalo trochu jinak... Prý je vše dělané podle existujících komiksů, mně to často prostě přišlo jako směska fanfikcí a fanouškovských teorií, co se vždycky vyrojí hned po premiéře filmu. Zajímavá podívaná je každopádně zaručená. V každé epizodě totiž sledujeme jiný alternativní svět, stejné postavy si procházejí jinými příběhy a jistí si můžete být prakticky jen tím, že Tonyho Starka vždycky potká stejný osud (ehm).

Nejedná se o hraný seriál, byť spoustu postav dabují jejich herci. Animace tu je stejná jako u Into the Spiderverse, kde jsem si ji dost oblíbila, a i tady si s ní tvůrci dost hrají, co se třeba týče barev. Jinak když už jsem mimo dějovou stránku; miluju marvelovské soundtracky a i tady si to dost jede svou. ♥
Upřímně, z některých epizod jsem byla strašně nadšená a z jiných zase velmi rozpačitá. Jak už jsem zmínila, jedna otázka „co kdyby se stalo tohle" se překrývá s jinou, takže tu máte svět, kde si superhrdinské sérum místo Stevea vezme Peggy, kdy je T'Challa Star-lordem, kdy Odin Lokiho nechá Laufeyovi, ale třeba i svět, v němž se téměř všechny postavy stanou zombíky nebo kde někdo vraždí Avengers jednoho po druhém. Je to tedy velmi nápadité a vzhledem k tematice taky někdy dost morbidní, čemuž jsem se tedy dost smála - ale právě i vzhledem k tomu, že se v každé epizodě řeší něco jiného, mě to nebavilo se vším všudy. Zato si ale můžete být jistí, že na konci se všechny epizody propojí, a to pak byla skvělá podívaná.

Osobně jsem velmi zvědavá, kam toto povede, protože se v rámci seriálu dost mluvilo o existenci multiversa, k němuž směřují dva nadcházející MCU filmy (Spider-man a Doctor Strange), tak zda bude What if...? hrát ještě nějakou důležitou roli, nebo jestli to prostě byla jen taková menší „vycpávka". Ale prý se už mluví o druhé sérii, která by se věnovala zase dalším postavám, tak zkrátka uvidíme.

See, 2. série

K See jsem se dostala spíš náhodou a k první sérii jsem se vyjadřovala tady. Přiznám se, že jsem moc nesledovala, zda se seriál prodloužil, či nikoliv, takže když na mě zčistajasna bliklo upozornění, že vyšel první trailer, zažila jsem tedy pořádný fangirl moment. :D Trailer vypadal skvěle - a druhá řada tomu se ctí dostála.
See se odehrává v budoucnosti, kdy lidé oslepli a těch vidoucích je hrstka. Po událostech z minulé série se hrdinové dostávají nejen za hranice k nepřátelům, v jejichž čele stojí Edo Voss, bratr hlavního hrdiny, ale taky pronikají do nejvyšších společenských vrstev a pomalu se zamotávají do královských intrik. U první řady jsem psala, že to bylo takové pomalé, druhá to valí rapidním tempem už od začátku.

Opět je tu přehlídka triků při grafickém násilí, a to jednak při bojových scénách, jednak taky při dost detailním mučení, takže ano, docela často jsem měla nachystanou ruku k zakrytí monitoru. Napětím to leckdy vyloženě jiskří, pokud máte rádi propracované akční bojové scény, tak ty si tu taky užijete. Spousta děje se taky odehrává na pozadí, občas je třeba u toho dávat trochu větší pozor, ale ty nenápadné dějové linky mám dost ráda, takže za mě to je jedině plus.
Už u první série jsem si vychvalovala, že se See tolik nesoustředí na milostné vztahy, ale spíš na ty rodinné - tady už do hry vstupují i ty první a mají svou roli, byť někdy jsem si radši zacpávala uši (řekněme, že nejen u těch bojových scén to fanoušci přirovnávají k atmosféře prvních sérií Hry o trůny). Líbilo se mi, jak se otevírala ta stále aktuální témata a jak se k nim přistupovalo. Ale samozřejmě ta rodina tu stále hraje prim, a to nejen co se týče hlavní čtyřčlenné rodinky, ale třeba i vztahu mezi Sibeth a Maghrou.

Navzdory vážným tématům to taky dost srší vtipem a podobně jako u What if...? je to tu místy dost ostré, hlavně mě baví zdánlivě neslučitelná kombinace humoru s vážnějšími scénami (kdy na jednu stranu trnete u bitvy, na druhou se nemůžete přestat smát). Vývoj postav je skvělý a herecké výkony naprosto geniální, opět tu samozřejmě zmíním nádhernou přírodu a i animaci; konečně tu je úvodní znělka, kterou jsem tedy při žádné z epizod nedovedla přeskočit.
Konec byl asi trochu očekávatelný, vzhledem k tomu, že si tvůrci opět zadělali na další sérii, a po těch posledních scénách jsem vážně zvědavá, kam nás autoři zavedou příště. Užila jsem si to, bylo to přesně tak skvělé, jak jsem doufala, a pokud nad tím váháte, tak vážně vřele doporučuju.

Viděli jste některý z nich? Těšíte se na nové MCU filmy? :)

6 komentářů:

  1. No vidíš to, a já ještě neviděla žádný. :) Ale v plánu jsou...

    OdpovědětVymazat
  2. neviděla :) zůstávám u filmů, seriály mě moc nebaví :)

    OdpovědětVymazat
  3. What if...? mám aktuálně rozkoukaný a jako sem tam jsou slabší epizody, jindy jsou fakt skvělé. :D Zatím mě snad nejvíce bavil Doctor Strange. :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥