Recenze: A Heart So Fierce And Broken | Kdo je pravý král?

Image result for brigid kemmerer a heart so fierce and broken"Počet stran: 464
Série: Cursebreakers, 2
Nakladatelství: Bloomsbury, 2020
Hodnocení Goodreads: 4.19 (z 3 418 hodnocení)
Find the heir, win the crown.
The curse is finally broken, but Prince Rhen of Emberfall faces darker troubles still. Rumors circulate that he is not the true heir and that forbidden magic has been unleashed in Emberfall. Although Rhen has Harper by his side, his guardsman Grey is missing, leaving more questions than answers.

Win the crown, save the kingdom.
Grey may be the heir, but he doesn't want anyone to know his secret. On the run since he destroyed Lilith, he has no desire to challenge Rhen - until Karis Luran once again threatens to take Emberfall by force. Her own daughter Lia Mara sees the flaws in her mother's violent plan, but can she convince Grey to stand against Rhen, even for the good of Emberfall?

The heart-pounding, compulsively readable saga continues as loyalties are tested and new love blooms in a kingdom on the brink of war.

Retellingů na Krásku a Zvíře není nikdy dost. Pustila se do toho i Brigid Kemmerer, která je v Čechách oblíbená především pro svou knihu Dopisy ztraceným. První díl této série, Temné a osamělé prokletí, jsem četla v angličtině ještě před vydáním a do autorčina světa jsem se zamilovala. Mohla jsem vynechat pokračování? Jistěže nemohla.

I am not hunted for what I've done, but for who I am.

Lilith je pryč, ale hrozba není ani náhodou zažehnána. Všude kolují zvěsti o tom, že Rhen není prvorozený a že nemá nárok na trůn. A taky že ten druhý dědic je tak trochu mág. Grey o tom ví své; protože to on je dědic a starší bratr Rhena. Snaží se skrývat, ale Emberfallu hrozí občanská válka, a i když si to nechce přiznat, možná je jediný, kdo jí může zabránit.
Na druhé straně stojí Lia Mara, dcera obávané Karis Luran, která touží po spojenectví s Rhenem a využívá krizi v zemi ve svůj prospěch. Lia Mara ale není spokojená s matčinými postupy a snaží se na to jít mírovou cestou. Osud nepřeje ani jednomu z hrdinů a oba čeká ještě dost strastiplná cesta nejen za záchranou obou zemí, ale především k přijetí sebe sama.

Jednička skončila, jak skončila, ale stejně jsem si říkala, že to zřejmě pokračování nepotřebuje. Proto jsem byla dost zvědavá, co mi autorka naservíruje. Ve druhém dílu už totiž nedominuje Harper a Rhen, ale kapitoly jsou vyprávěny z pohledu Greye a dcery Karis Luran. Zvlášť s Liou Marou mi to přišel jako dobrý tah - byla to naprosto neznámá postava, ale dcera záporačky, jejíž roli jsem v prvním dílu příliš nepobírala. Lia Mara nám tak vysvětluje, co se skutečně děje v její zemi, máme možnost nahlédnout do zákulisí akcí z jedničky, což příběh dost podkresluje.
Co se postav týká, markantně mi chyběla Harper. Její charakter se mi v jedničce strašně líbil právě díky její povaze, že si nenechá nic líbit. Když už se tu objevila, nezklamala mě. Ale Lia Mara (právě jsem napsala Mia Lara, nedávejte hrdinům dvě jména, prosím) je její důstojnou náhradou. Nejvíc se mi na ní líbilo, že si byly s Harper dost podobné, ale vlastně byly zcela odlišné. Lia Mara je chytrá, na všechno rychle přijde a podle toho taky jedná. Rozhodně jedna z mých oblíbených postav.
Samotného Greye jsem si oblíbila už v jedničce a měla jsem ho ráda i tady. Ne vždy jsem chápala jeho postoje, ale autorka jeho osobnost vystihla perfektně. A, co je tady nejdůležitější - jak Grey, tak Lia Mara si prochází strašnou změnou a to de facto během jediné knihy. I to se autorce povedlo na jedničku. Věřila jsem jí akce, které nutily hrdiny změnit názor, věřila jsem jí jejich postupnou proměnu, a tu mám v knihách snad nejradši. Za to rozhodně body k dobru.
Oproti těm dvěma nám jsou více představeni Harpeřin bratr Jake a Noah včetně pár nových postav, které srší skvělým humorem, že se s nimi opravdu nenudíte. Jak jsou tu Harper a Rhen jenom chvílemi, autorka nám tak poskytla pohled na ně z jiného úhlu, a věřte mi, Rhen vás bude sakra že štvát.

Ah, yes, the most dangerous person at the party is always the girl sitting alone with a book.

Image result for brigid kemmerer a curse so dark and lonely fanart"
zdroj
Přiznám se, že cca v půlce jsem měla trochu problém s dějem. Myslím, že se tam toho spíš dělo tolik, že to autorka musela rychle vehnat do jedné knihy, ale nebylo to uspěchané - ne, spíš se mi kolikrát zdálo, že určitou pasáž mohla vynechat a rovnou skočit na jinou. Ale jinak je to klasický styl psaní Kemmerer, rychle jsem ji v tom našla, a četlo se to stejně dobře jako jednička.Nejvíc mě zklamal konec. Ano, když se na to teď dívám s odstupem, vysvětluje to Rhenovo chování, ale stejně mi to přijde trochu přehnané a neoriginální. Chápu, že si musela nějak zadělat na třetí díl, ale tohle se mi zkrátka nelíbilo a v momentě, kdy jsem to přečetla, jsem jenom dotčeně pozvedla obočí. Proto a také kvůli těm některým nudným pasážím nedávám knize plné hodnocení, ačkoli jsem si pak druhou polovinu opravdu navýsost užívala. Věřte mi, pokud se vám líbila jednička, A Heart So Fierce And Broken bude jistojistě taky.

Bavil vás Grey už v jedničce a myslíte, že vás bude bavit jako hlavní postava? A co říkáte na trend retellingů Krásky a Zvířete? (Retellingem je tedy jen jednička, tady už žádné prvky nejsou.) :)