úterý 2. června 2015

RC recenze: Harry Potter and the Philosopher's Stone

Harry Potter and the Philosopher´s  Stone
Počet stran: 352
Série: Harry Potter, 1
Nakladatelství: Bloomsbury, 2014
Hodnocení Goodreads: 4.39 (z 3 220 639 hodnocení)
Anotace:
Harry Potter has never even heard of Hogwarts when the letters start dropping on the doormat at number four, Privet Drive. Addressed in green ink on yellowish parchment with a purple seal, they are swiftly confiscated by his grisly aunt and uncle.
Then, on Harry's eleventh birthday, a great beetle-eyed giant of a man called Rubeus Hagrid bursts in with some astonishing news: Harry Potter is a wizard, and he has a place at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. An incredible adventure is about to begin!
These new editions of the classic and internationally bestselling, multi-award-winning series feature instantly pick-up-able new jackets by Jonny Duddle, with huge child appeal, to bring Harry Potter to the next generation of readers. It's time to PASS THE MAGIC ON …



"And there won't be any child who doesn't know his name."


Harry Potter, ano, zajisté ho všichni znáte. Takový ten menší chlapec s brýlemi a jizvou na čele, díky níž si ho snadno zapamatujete. Jo, a taky ještě umí kouzlit, ale to jen tak.


Harry je prostě moje srdcovka. Každý, kdo pomlouvá HP, je prostě... víte co. Určitě to znáte. ;) Tohle je vlastně poprvé, co se mi první díl dostal do rukou (aspoň myslím... už se ztrácím v tom, který díl jsem kolikrát četla). A patří mezi moje oblíbené. Protože tady, tady to je stále ten dětský Harry, ten naprosto nevinný klučina, co neví o smrti...


Dostáváme se do Anglie, kde brzy jedenáctiletý Harry Potter absolutně netuší o tom, jaké poslání ho v životě čeká. Žije s tetou, strýcem a bratrancem Dursleyovými v jejich domku do doby, dokud se neukáže obr Hagrid a neoznámí mu, že je čaroděj. A tím už začíná naše velké dobrodružství - Harry dojíždí do Bradavic, do školy čar a kouzel.

Všichni obdivují samotného Harryho, hlavního hrdinu, ačkoli já mám radši Rona. Ale to nevadí, teď k Harrymu. Tady je to ještě ten typicky malý hrdina, který se po správné zmijozelsko-nebelvírské nátuře nebojí vrhnout do akce po hlavě. Cítila jsem takovou podivnou nostalgii, když jsem se nedávno dívala na zdrceného Harrouše v Princi dvojí krve a teď jsem četla o tomhle... ano, vím, že se opakuju, ale určitě víte, o čem mluvím :D
Ovšem Hermiona mě tu trochu překvapila. Aneb není nic horšího, než se nechat vyloučit! Love you, dear.
Voldemort, Voldemort, eeh-Voldy, Voldy, Voldy, Voldemort... ne, pardon, nechala jsem se unést. :D Vřele doporučuju pustit si toto video --> odkaz. Jestli máte špatnou náladu, tak teď už ji mít nebudete. Už se těším, až si o Voldym zase počtu v dalších dílech.
No a Draco! Na něj bych málem zapomněla. Wait until my father hears about it! Miluju tu větu a miluju toho blonďatýho klučinu. Prostě nejlepší je, jak jsou tady všichni v tom, že jejich největší starost je rivalita mezi Zmijozelem a Nebelvírem. Ach, kdybych nevěděla, kam to všechno spěje...



Věřím, že i kdybyste Harryho Pottera neznali a viděli ho úplně poprvé, pohltí vás stejně jako tu vlnu, která na ní vyrůstala (je na sebe hrdá). No jo, mně Harry provází od útlého dětství, ale to jindy :D Děj je nenáročný a angličtina taktéž, jsem si jistá, že i kdybyste byli začátečníci, přelouskáte to poměrně rychle (tedy až na květnaté začátky vět, ale ty se objevují málokdy). A ta obálka? Naprosto ňuňatá!

Za mě je to tedy jasných 5 hvězdiček! :)



Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji knihkupectví Megaknihy!
Knihu si můžete pořídit ZDE.

2 komentáře:

  1. K tomu úvodu - četla jsi Pottera poprvé či jak to vlastně bylo? :) Jinak souhlasím, HP je boží. A tahle nová edice ještě víc, třeba ji dostanu k narozeninám letos. O:) (Nebo Zaklínače. Což je na pěst, protože nevím, co chci víc.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kámen mudrců jsem četla poprvé ;) A chtěj Harryho! Vždycky chtěj Harryho! :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! ♥