pondělí 29. září 2014

Velké podzimní blog-tour: Rychlo-rozhovory s bloggery! (8)


Chystá se

Takový menší průzkum mezi náhodnými bloggery ;)









1. Jak ses dostal/a ke čtení? :)
Nia Arokh: Když jsem byla malá, ke čtení mě to moc netáhlo, ale když jsem zjistila, že mě maminka zapsala do Pony clubu (ano, jsem milovník koní), dostávala jsem měsíčně nějaké balíčky, ve kterých byly většinou 2 knihy o koních (spása moje). Časem jsme ty balíčky vynechávaly, protože každým půlrokem se to zdražovalo, ale to nebyla příčina, proč jsem na krátkou dobu přestala číst. Jakmile jsem se ocitla ve 4. třídě, s nikým z kolektivu se nedalo mluvit o knihách - podle nich bylo čtení ztráta času a dala jsem si ''pohov'' od knih. No..., a teď jsem zpátky! =D
Nikol z Knižního království: Knihy jsem začala číst ve svých jedenácti letech, kdy jsem četla především detektivky pro mladší čtenáře a Elyonovu zemi. Co se týče čtení knih pro starší čtenáře, tak jsem začala číst teprve před rokem a půl, když jsem si na veletrhu v Ostravě koupila knihu Mrtvá čarodějka přichází, která se mi moc líbila. Poté jsem od přítele dostala Hostitele, který byl naprosto úžasný. Díky těmto knihám jsem našla smysl života.
Clara: Začala jsem číst Klub záhad (já vím, šílený) a hrozně mě to bavilo. Přečetla jsem skoro všechny ty knížky, ale později mě začaly zajímat i další ''lepší'' knihy, takže jsem někdy v páté třídě četla Královnu slunce, nebo alespoň myslím, že se tak ta kniha jmenovala - byla z období Achnatona (tedy starověký Egypt) a později i Egypťana Synuheta.
NikaRoovy: Od malička mi četli rodiče, když mi byly tři roky, naučila jsem se číst sama a od té doby čtu stále.
Nel-ly: Máma byla vždycky hrozně deprimovaná z toho, že její jediné dítě nečte (krom Čtyřlístka, Toma a Jerryho a Kačera Donalda samozřejmě), a pak přišla na Harryho Pottera. Oblíbila si ho a slíbila mi, že mi za čtení bude platit pár halířů na stránku a no… v tý době to byly velký prachy :D A nakonec mě to chytlo.
Zuzka: Ke čtení jsem se dostala už ve školce. Moje sestra, jakožto prvňáček navštívila se školou knihovnu a já, pětileté dítě, jsem nechápala, proč ona někam může a já ne. Nakonec jsem mamku přemluvila a příště jsem šla taky. No, a tu knížku o princeznách jsem prostě musela mít.








2. Schválně - jak velká je tvoje knihovna?
Nia Arokh: Abych pravdu řekla, moc knih nevlastním (pokud tedy nepočítám knihy z Pony clubu, těch mám snad tisíce). A ne, vlastní knihovničku nemám.
Nikol: Je samozřejmé, že Mrtvá čarodějka přichází a Hostitel jsou první knihy, které jsem vložila do své knihovničky. Vlastním jednu vyšší stěnu a jednu nižší. Dohromady má knihovnička obsahuje 375 knih. Jelikož jsem puntičkář, tak mám všechny knihy pečlivě zaznamenány.
Clara: Moc ne, bohužel. Nemám nijak velkou knihovnu, ale moc bych si ji přála mít. Na druhou stranu je ale spíš důležité to, co v té knihovně je, takže v tomhle ohledu jsem naprosto spokojená (i když je minimálně dalších šedesát knih, které bych ve své maličké knihovně ráda viděla, samozřejmě).
NikaRoovy: Hmmmch, jak to popsat? každopádně knihovna sama o sobě je maličká, skoro všechny knížky mám poskládané na stole a další ještě na speciální poličce... přelouvám tátu o novou knihovnu.
Nel-ly: Hm, mám skříň se čtyřmi patry, v nichž jsou knihy po dvou řadách a ještě je něco navršené nad nimi. K tomu dalších deset menších polic ve skříních kolem stolu a pak další nad postelí. Nedávno jsem se to rozhodla spočítat, ale nepamatuju si všechno z hlavy, zatím jsem (jen u svých knih) někdo kolem čísla 200.
Zuzka: Malá. Moje knihovna je malá. Knížky se mi tam skoro nevejdou, ale mám tam nějakých 150-170 knížek.








3. Co tě vedlo k tomu založit blog?
Nia Arokh: Inspirace smíchaná s ambicí být book youtuber - bohužel jsem ještě žádná videa nenatočila, ale už nějaké plánuji :)
Nikol: Poté, co jsem přečetla Hostitele jsem měla chuť číst a vlastnit stále další knihy. Především jsem měla zájem o série. Do vyhledávače jsem si zapsala knižní série, kde jsem narazila na Cukrblik blog. Tento blog byl prvním, který jsem na blogu objevila. Dále jsem na Youtube hledala trailer na Hostitele, přičemž jsem narazila na recenzi od Rodaw. Poté jsem nacházela stále další blogy a youtubery. Stále ve mně dřímala myšlenka, že bych si mohla založit blog. Již v březnu jsem jej vytvořila, ale s příspěvky jsem začala později.
Clara: Původně to byly povídky. Začala jsem psát povídky a protože mě můj starý blog už jednak nebavil - a také se na něj povídky nehodily, jsem si jednoduše založila blog nový, kam jsem ty povídky psala. Později se ke mě přidala kamarádka ze střední a na blogu se začaly objevovat recenze a další články - a vida, máme tu můj blog.
NikaRoovy: Chtěla jsem místo, kam bych mohla zveřejňovat svou literární tvorbu.
Nel-ly: No, před lety (ehm) jsem narazila na povídku na svět Harryho Pottera, ze serveru jsem se dostala na blogy a na blozích se komentovalo, a pak jsem chtěla prozkoumat tvorbu webových stránek a kódy (na základ je blog docela fajn), tak jsem ho založila, a aby tam byl nějaký článek, něco jsem přidala a oni to lidi komentovali… tak jsem už na blogu zůstala =)
Zuzka: O knížkách jsem si neměla s kým povídat. Z rodiny nikdo krom mě nečte a někomu své dojmy sdělovat musím.









4. Dostal/a ses už někdy na nějaký knižní sraz?
Nia Arokh: Ne, nedostala, mám totiž takový ''malý'' problém. Jakmile se ocitnu mezi ''cizími'' lidmi na nějaké akci, tak začínám panikařit a domnívám se, že všem vadím.
Nikol: Co se týče knižních srazů, tak jsem zatím na žádném větším nebyla. V říjnu letošního roku jedu s Fearnie na sraz do Prahy, tedy pokud vše vyjde, tak jak má. Co se týče menšího srazu, tak jsem se setkala s Věrkou z Ells.cz, Ilonkou z Knihy v srdcích a Verunkou z Knihy jako sen. Díky těmto slečnám jsem odhodlaná stále navštěvovat blogery, ale především knižní srazy.
Clara: Bohužel ne. Ale strašně moc bych se na nějaký ten knižní sraz chtěla podívat! Bohužel je většina srazů strašně daleko od místa, kde bydlím a nemám se na ně jak dostat, takže je to jednoduše komplikované a téměř nemožné, bohužel.
NikaRoovy: Jojo, několikrát, bylo to fajn, i když já nejsem moc komunikativní a hrozně mě to štve, takže si se mnou člověk moc nepokecá, i když se snažím, ale musím se holt dlouze rozkoukávat.
Nel-ly: Dřív vůbec (ale můj blog byl založený v době, kdy skoro žádné knižní blogy nebyly a ani jsem netušila, co to je), ale pak jsem byla na pár vyloženě blogových srazech, na křestu knih a člověk tam potkával ty samé lidi stále dokola, až z toho nakonec vznikly menší i větší knižní srazy.
Zuzka: Dostala. Nejprve jsem na srazy moc nechtěla. No, nechtěla je špatné vyjádření. Já chtěla, ale nevěděla jsem jestli se nebudu cítit nepříjemně, když tam budu nejmladší. Teď už na srazy jezdím. Jsem tam teda vždycky nejmladší, ale už je mi to jedno. Můj první sraz byl spojený s předpremiérou Divergence, kde jsme seděli u stolu jen čtyři, tak ho mezi srazy moc nepočítám. Hned potom následoval sraz po Světě knihy a pak další, a další...
 









5. Blogování většinou vede i k vlastní tvorbě. Píšeš? :)
Nia Arokh: Vlastní tvorby nepíšu, protože nejsem schopná vést i osobní deník =D
Nikol: Bohužel nepíšu. Neříkám, že jsem se o to nikdy nepokoušela. Pokoušela, mnohokrát. Bohužel na to nemám hlavu ani nápady. Doufejme, že někdy do budoucna něco napíši.
Clara: Na začátku svého blogování - až donedávna jsem psala, teď jsem s tím tak trošku přestala. Na začátku svého ''psaní'' to byl děs, postupně už to i šlo číst - a nakonec jsem měla i čtenáře, kteří mě vždy neuvěřitelně potěšili a díky nim si teď můžu troufnout říct, že se moje povídky celkem dají číst. Proč jsem tedy přestala? Jakmile jsem okusila jaké to je mít čtenáře a pak jsem je ztratila, tak mě to natolik mrzelo, že jsem... no, přestala psát. Už mě to tolik nebavilo, nedělalo mi to takovou radost, když jsem věděla, že to píšu jen pro sebe - už mi to jednoduše nedávalo to, co předtím. Proto jsem přestala.
NikaRoovy: Ano, mám napsáno spoustu povídek a básní, dále pak mám vydané tři vlastní knížky a jednu e-nížku, která je zdarma ke stažení. Na mém blogu je všechno info o mé tvorbě.
Nel-ly:  Protože jsem začala s blokováním inspirovaným povídkovými blogy, které jsem četla, tak dřív jsem byla prioritně povídkový blog, pak se to změnilo na povídkovo-osobní, pak povídkovo-osobní-recenzní a teď už se v kategorii sama nechytám. Každopádně první povídka, kterou jsem kdy napsala, šla rovnou na blog… a byla to fanfiction.
Zuzka: Nepíšu a ani se k tomu nechystám. Nemám moc dobrou fantazii.






6. Máš oblíbeného blogera?
Nia Arokh: Ano, mám a je jich hned několik :)
Nikol: Mám ráda spoustu blogů. Nedokáži říct, koho nejvíce, protože bych rozhodně na někoho zapomněla. Napíši ale pár jmen, jelikož jsem s těmito blogery v kontaktu. Míša, Věrka - Ells.cz, Ilonka - Knihy v srdcích, Verunka - Knihy jako sen, Irenka - Knihánkov, Fearnie, Barunka - Knižní kavárna, Cathy - Mezi nebem a peklem, Kristýnka - My favourite books, Terezka - She is bookaholic... Je jich rozhodně více.
Clara: Mám jich několik, takže bych mohla vypsat celkem dlouhý seznam, ale budu stručná - Bastera a Rodaw. Tyhle dvě blogerky mám ze všech nejraději, podle mě jsou zkrátka nejlepší!
NikaRoovy: Mám jich spoustu, mám ráda laurdes, která mě přivedla k tomu psát o knihách, mám moc ráda recenze od Amy z AEM books, děsně ráda čtu skoro všechny články od All Scyrsine, dále pak třeba Rodaw, Deny, Andy Zaphir, Poki, Mei-riefel, Venea, Roxanne, Madeleine... mám jich ráda vskutku hodně
Nel-ly: Spoustu, ale většina z nich končila (nebo skončila) s psaním už když jsem já byla „batole“ a dnes už prakticky nikdo z nich nepíše. Nejdéle vydržely třeba Hope, Lina, Evi, Polgara nebo Electra, ale ani jedna nepatří k těm, kvůli kterým jsem si kdysi blog zakládala.
Zuzka: Jé, já jich mám. Ale tak nějak pravidelně lezu k Rachel - Roo, Knihy nekoušou, NikaRoovy, ....









7. Doporuč ostatním nějakou knihu. ;)
Nia Arokh: Jednoznačně doporučuji knihu Les rukou a zubů od Carrie Ryan. Recenze na tuto knihu jsou sice rozporuplné, ale mně se líbila :))
Nikol: Mohla bych doporučit Hostitele, V šedých tónech, Překroč svůj stín, Přivolávání, Počkám na tebe, Jako led, V ringu a mnoho dalších knih. Myslím si, že každá kniha skrývá na svých stránkách něco pěkného.




1 komentář:

  1. To jsou skvělé rozhovory! Je super se takhle dozvědět něco víc o blogerech, určitě je to užitečný a zajímavý zároveň :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥