úterý 26. srpna 2014

RC recenze: Brisingr

 BrisingrPočet stran: 656
Série: Odkaz Dračích jezdců, 3
Překlad: Olga Staníčková
Nakladatelství: Fragment, 2009
Originální název: Brisingr
Hodnocení Goodreads: 3.99 (z 148 455 hodnocení)
Anotace:
Přísahy, zkoušky oddanosti, střet mocných sil...
Bitvou na Hořících pláních boj s Královstvím zdaleka neskončil a zdá se, že v nadcházejícím střetu bude Galbatorixův Jezdec mocným protivníkem. Eragona se Safirou proto čekají další zkoušky v boji, ale v příběhu už nejde jenom o ně…
Stejně jako Eragon a Eldest, i Brisingr je plný napětí, nečekaných odhalení a zvratů, nechybí v něm ani Safiřin něžný humor.
Dlouho očekávaný 3. díl fantasy série Christophera Paoliniho je konečně tady!




Za mě určitě nejslabší díl z celé série, ale i tak to má v sobě tu správnou paolinijskou náturu. Eragon je prostě Eragon a toho mi nikdo nevymluví...

Na našem hlavním hrdinovi je vidět, že i když neuplynulo moc času od doby, co poprvé potkal Safiru, tak že moudří. Že dospívá a vidí ten svět zase úplně jinak. Což je jedině dobře, protože ten dospělý Eragon se mi líbí o mnohem víc než ten mladší. :) Stejně tak i Safira.
Murtagh! No, ten tu sice nebyl tak moc, ale pořád ho mám nejradši z celé knihy.
Kdo tu získal značnou pozornost jsou taky elfové, hlavně Eragonův cvičitel Oromis a jeho drak Glaedr. Konečně jsem si je taky pořádně oblíbila. Paolini je hezky vykreslil, klidně bych takového učitele brala :)
Kdo mě tu ale neskutečně štval byla Nasuada. Celé to kazila těmi svými plány, jak byla přesvědčená, že vyhraje. Jasně, že musí jít do boje s nadsázkou, ale ne až tak velkou... takže tak.

Děj se vleče. Neskutečně pomalu. Ale nenechte se odradit začátkem! Jakmile tam přijde Murtagh (nečekaně :D), tak se věci rozjíždí. Konec přečtete jedním dechem, stejně jako já. A ani na vtipných narážkách to neztrácí ;)

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. Eragon je prostě úplně úžasná série, kterou můžu číst pořád dokola :3 Mě se Brisingr líbí třeba víc než Eldest, ale to už je jen takový detail. :) Krásná recenze

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥