středa 30. srpna 2017

Recenze: Koruna

Koruna (Selekce, #5)Počet stran: 272
Série: Selekce, 5
Překlad: Nika Exnerová
Nakladatelství: CooBoo, 2017
Originální název: The Crown
Hodnocení Goodreads: 3.8 (z 73 326 hodnocení)
Anotace:
Když byla Eadlyn přinucena zúčastnit se Selekce, nikdy si nemyslela, že by se snad mohla zamilovat do některého z 35 nápadníků. Jí prostě žádná pohádka jako její rodiče nečekala. Jen počítala dny a modlila se, aby už konečně mohla všechny poslat domů. Ovšem po mnoha událostech, které se odehrály v paláci, si začíná uvědomovat, že možná není nejlepší nápad být na všechno navždy sama.

A navíc někdy srdce dokáže překvapit i toho nejotrlejšího cynika.
Ale co když Eadlyn už ani nebude mít na výběr a bude muset učinit volbu, která je náročnější a důležitější, než by si kdy pomyslela…? 


Po vydání Dcery se fandom Selekce rozdělil na dva tábory - ti, co žerou i pokračování, a neutuchající příznivci původní trilogie. (A možná ještě třetí, kterým to je úplně jedno.) Mně se Dcera líbila, i když mě hlavní hrdinka většinu knihy neskutečně vytáčela, ale i tak jsem se rozhodla dát poslednímu dílu (asi?) šanci. Jak to dopadlo?


Eadlyn se konečně smířila s tím, že si jako královna musí někoho vzít. Co je America v kómatu, Maxon má práce nad hlavu, takže se sama Eadlyn zapojuje do královských povinností, kdy přichází na to, že je opravdu potřeba mít někoho po boku. Jenže srdci neporučíš, a co když si začne dělat, co se mu zlíbí?
No dobře. Věděla jsem, že se mi to bude líbit, čistě proto, že to je Selekce. Dcera byla taky skvělá, jen Eadlyn tam zavazela (což o to, když to je hlavní hrdinka, tak dobré to zase není), ale za ty dva díly prošla skvělou změnou a tady bych si s ní plácla. Konečně to není holka, co řeší jen šatečky a princeznování.
Možná jsem to zmínila už v recenzi na minulý díl, ale v Selekci z opačného pohledu je to shipování prostě zatraceně těžký. Když jsme měli Maxona, byl jen jeden, kdežto tady z Eadlynina pohledu máme původně kluků 35 a teď si vyberte. I když je v Koruně už pouze Elita, stále jsem nevěděla, s kým chci, aby skončila. Prvním adeptem byl rozhodně Kile, i když jsem moc nevěřila, jak by jim to spolu mohlo klapat, když se původně tak nesnášeli. Ale udělal na mě dojem hned na začátku, takže ten byl jasnej. Pak tu ale je rozkošný Henri, který na mě v tomhle díle udělal ohromný dojem, a Eric, který ke všemu v Selekci ani není. Během Koruny se výběr rychle zúžil na tyhle tři, ale pořád jsem byla strašně na vážkách. Když oni byli všichni tak super! :D Ale ke konci jsem tedy byla velmi spokojená. To jsem se rozpustila asi nejvíc.

Kiera Cass má jasně poznatelný styl psaní a čte se to jako pohádka. Stránky vám ubíhají tak rychle, že to skoro ani nepostřehnete, a i když to není tak akční jako původní trilogie, stále se tu něco děje. A co víc, autorka nám ukazuje věci, které sice patří do děje Selekce za Americy, ale nedostal se jim prostor. To jsem teda koukala. Myslím, že kdyby Cass napsala cokoli, třeba dopravní řád, dalo by se to skvěle číst.
Celá Koruna je prostě neskutečně sladká a romantici se tu rozpustí. Autorce taky děkuju ještě za jeden boční, který mě naprosto překvapil a nečekala jsem ho, ale jsem za něj strašně ráda.

Vím, že spousta lidí už nechce Eadlyn a jen první tři díly, ale já bych klidně brala ještě třetí generaci. Čistě proto, že to bude z Illey a napíše to Cass.

Jste taky zastánci původní trilogie? Přestala vás tu Eadlyn štvát? A čekali jste vítězný pár? :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥