čtvrtek 24. března 2016

Recenze: Svět poté | Andělská apokalypsa pokračuje

Svět poté (Penryn a Konec dní, #2)Počet stran: 320
Série: Penryn a konec dní, 2
Překlad: Silvie Převrátilová
Nakladatelství: Motto, 2014
Originální název: World After
Hodnocení Goodreads: 4.24 (z 54 821 hodnocení)
Anotace:

V prvním dílu světového bestselleru Pád andělů jsme sledovali osud dívky Penryn a její rodiny poté, co na zem sestoupili andělé apokalypsy a uvrhli celý svět do chaosu. Pro všechny lidské bytosti nastal Svět poté. Nikomu se nedá věřit, každý musí spoléhat jen sám na sebe. To se týká jak Penryn, která pro ostatní jakoby vstala z mrtvých, tak i Paige, připomínající nyní oživlé monstrum. Po masakru přeživších lidí Paige zmizí a Penryn se vydává sestru hledat. Projíždí ulicemi San Franciska a nestačí se divit – kde všichni jsou? Pátrání ji zavede až do doupěte andělů, kde pronikne do jejich hrozivých plánů.
Mezitím Raffe usilovně hledá svá křídla. Setkává se s Penryn a náhle stojí před otázkou – má zachránit svá křídla, nebo pomoci Penryn přežít?


Jo, tak nějak po roce mě napadlo, že bych si mohla přečíst pokračování Pádu andělů. O které jsem prohlásila, že je to ta nejlepší kniha s anděly. Udržela si svůj post?


Pche, nad čím jako polemizuju? Jasně že jo.

It's amazing how many times we need to go against our survival instincts to survive.


Kniha začíná přesně tam, kde skončil první díl, takže mi chvíli dělalo problém si to celé zrekapitulovat. Penryn odjíždí se svou matkou a zdeformovanou sestrou Paige. Má u sebe Raffeho meč a zmíněný anděl si o ní myslí, že je mrtvá. Stále hledá svoje křídla. A Penryn je se všemi uvězněná ve škorpioním sídle.

Jsme hned vhození do děje, což trošku ubírá na dojmu, protože když to jako já necháte ležet ladem rok a něco, jen tak si na všechny souvislosti nevzpomenete. Naštěstí jsou tam občas zmíněny, hledání v předchozím díle o něco usnadněno.
Hlavní hrdinka Penryn zůstává stále stejná, protivná, s poznámkou pro všechno, prostě kick-ass hrdinka. Jsem za ni ráda, ostatně jsem ji vychvalovala už v jedničce. Tahle holka mi vážně problém nedělá. Jejím hláškám - a občas jenom myšlenkovým pochodům - se zaručeně budete smát.
Knihou projde nesčetně postav, jak Penryn cestuje z místa na místo, z čehož je tu důležitá její sestra Paige, u níž to ještě nevzdává. Občas bylo těžké uvěřit, že té holce je vážně jenom sedm let, některé její kousky překvapily i mě...
A Raffe, všemi milovaný, všemi hledaný. Moc nečekejte, autorka nám ho příliš nedala, ale když už, tak už! Oblíbila jsem si ho ještě víc než v jedničce, zapůsobil na mě mnohem silněji. Soucítit s ním budete od začátku do konce. A hlášky ze sebe sype taky, to jo.

„Je stvořená k nejvyšší úctě. Jak přijde k převleku s plyšákem a svatebním šatům?"
„To nejsou svatební šaty. To má být plášť na pochvu. A je to roztomilý."


Hrozně mě mrzí, že má kniha několik hluchých míst. Bylo poznat, kdy si autorka musela jenom nahrát na další scénu, připadalo mi to takové neslané nemastné, zhruba prostředek knihy, ten se fakt vlekl... ale posledních padesát stránek jsem si naprosto užila. Přes Penrynino cestování se aspoň dozvíme všechny ty hrůzy, co andělé napáchali, a vážně doporučuju u té knihy nejíst...

Kniha je plná napětí, andělů a humoru, pevně věřím, že vaše bránice dostane zabrat, jakmile dojde na scénu Méďa Béďa... já tu knihu musela zavřít a uklidnit se, abych mohla vůbec pokračovat. Smála jsem se jako pošuk, doslova.
Jinak na romantiku si ještě počkáme... snad.

Jestli se vám líbil Pád andělů, se Světem poté to nevzdávejte. Z konce autorka vybruslila vážně dobře a po tom nynějším chci vážně vidět, jak to celé skončí.
Yep, doporučuju všemi deseti!

Hodnotím čtyřmi hvězdičkami, protože ten začátek mi nesedl a ten konec naopak příliš.
Četli jste? Nebo se na to chystáte tak dlouho jako já? :D

2 komentáře:

  1. Četla jsem oba díly a u některých scén jsem se smála jako pošuk, jak jsi psala. Každopádně měla jsem dlouhý rozestup mezi díly, tak jsem na začátku měla podobný problém. Ale líbilo se mi to =) A jinak - máš úžasné recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono to ani jinak nejde, ty scény prostě nelze přejít beze smíchu :D Jéžiš, moc děkuju ♥♥♥

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! ♥