středa 19. srpna 2015

RC recenze: Percy Jackson | Bitva o labyrint

Bitva o labyrint (Percy Jackson a Olympané, #4)Počet stran: 284
Série: Percy Jackson, 4
Překlad: Dana Chodilová
Nakladatelství: Fragment, 2011
Originální název: The Battle of the Labyrinth
Hodnocení Goodreads: 4.37 (z  418 703 hodnocení)
Anotace:

Jmenuji se Percy Jackson… Je mi skoro 15. Svět kolem se zdá být čím dál nebezpečnější. 

Tábor polokrevných už není, co býval. Luke s Kronovou armádou se snaží dostat se za jeho hranice. Vydáváme se do prastarého Daidalova labyrintu. Jdeš do toho s námi? Musím tě ale varovat, důmyslné podzemní bludiště může člověka dovést kamkoli, zmást, dohnat k šílenství a zahubit…


Čtvrtý a předposlední díl série o Poseidonově synovi nabírá na obrátkách. Myslíte si, že život poloboha je hračka? Percyho ta idea po tomto dílu jistě nadobro opustila.


Perseu Jacksonovi je skoro patnáct. Opět se vrací do Tábora polokrevných, kde to ovšem ani teď nevypadá světle. Kronos je čím dál více mocnější a je jenom na něm, aby ho zastavil. Aby to vůbec bylo možné, musí najít Daidala, který je ale ukryt ve zrádném labyrintu, z nějž dostat se živý je zázrak...

Věděla jsem, co dělám, když jsem to s Percym nevzdávala. Protože tady nešlo jinak, než to ohodnotit plným počtem. Kniha je nabitá přesně tím, co jsem v této sérii potřebovala. Nepřetržitou akcí, záludnými intriky, střípky romantiky a samozřejmě humoru. Konečně jsem se pořádně smála.

Máte rádi řeckou mytologii? Jakože vážně? A stále váháte? Přečtěte si Percyho. Moc na autorovi obdivuju, že sem zapojil snad všechny řecké legendy, co se tohoto týče, na něž jsem si vzpomněla (a kolikrát ani nevzpomněla). Všechno je nádherně zkombinované, každá legenda tu má svou roli, no a samozřejmě Daidalos a Ikaros, jedna z mých oblíbených! ♥ Za to tedy patří autorovi obrovský obdiv, ale to už jsem říkala.

Percy se s věkem začíná vybarvovat, přesně jak jsem psala v recenzi na minulý díl. Takže už konečně uvažuje nad tím, co dělá, gratuluju. A víte, co je jeho největší plus? Srší hláškami. Jakože pořádně.
Ostatní postavy jsou tu vesměs stejné, i když Annabeth taky konečně dospívá a stává se z ní trochu normálnější, byť docela žárlivá holka. Jen mě docela mrzí, že se nedalo dost prostoru Lukovi nebo že nepadla ani zmínka o Thalii, tu holku jsem si docela oblíbila.
Jo, a je tu jedna převelice důležitá postava, se kterou jsme se vlastně seznámili už v předchozím díle. Nico di Angelo, kluk, jehož by se celé proroctví taky mohlo týkat. A víte co? Nico je miláček. Možná ho mám radši než Percyho... ale jen možná.

Vlastně mi to celé trochu připomíná Harryho Pottera. Nejen postavami (Harry-Percy, Ron-Grover, Hermiona-Annabeth, Nico-Draco), ale hlavně dějem. HP je známý tím, že první díly jsou takové ty pohádky, zatímco posledních pár dílů se řadí už pro ty starší čtenáře. Rick se tedy stále drží, aby se to dalo číst dětem, ale nějaký ten vývoj tam poznat je - přeci jen, už jim je patnáct, že. Ale hned se to čte líp.

Nenudíte se. Konečně tu jsou akční scény, u nichž je těžké jen tak zavřít knížku a přestat číst. Protože už musíte vnímat, co kdo řekne, co se kde stane - vše na sebe navazuje a místy je z toho taky trochu detektivní pátrání.
Nejvíc se mi líbí, že Rick se s postavami nepáře. Když by měl udělat tohle, stejně udělá něco jiného. Nepředvídatelné a neotřelé. Vážně mluvím pravdu, když říkám, že jsem ráda, že jsem to s Percym vydržela až sem.
A doufám, že mě poslední díl nezklame a bude to pořádná bomba.


Můžu shipovat Nika a Luka? Ne? Tak ne. Je ze mě jasnej Percabeth shipper.


Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥