úterý 12. května 2015

RC recenze: Percy Jackson | Prokletí Titánů

 Percy Jackson – Prokletí Titánů
Počet stran: 336
Série: Percy Jackson, 3
Překlad: Dana Chodilová
Nakladatelství: Fragment, 2011
Originální název: Titan's Curse
Hodnocení Goodreads: 4.22 (z 81 596 hodnocení)
Anotace:
Že mám moc po svém otci, bohu moří Poseidonovi, už víš... Že patřím do Tábora polokrevných, už taky víš... Ale na spoustu otázek neznám odpovědi ani já. Kam se poděla bohyně Artemis? 
Jaké nebezpečné a záhadné příšeře byla na stopě? Mám na sebe vzít děsivé Titánovo prokletí, kterým by se naplnilo proroctví Orákula? Jsem Percy Jackson a vydávám se se svými přáteli z Tábora polokrevných na další výpravu do mytologického světa.
Vezmeme tě s sebou, chceš?

Určitě si pamatujete, jak jsem hejtovala předchozí díly. Že Adelle zase musela být originální a pomlouvala Percyho, kde se dalo.
Jo? Tak teď se přidávám na stranu fanoušků. Třetí díl to maximálně vylepšil.


Hned na začátku jsme vhozeni do akce, kdy Percy a jeho kamarádky Annabeth a Thalia hledají nové polokrevné. Jenže to by nebyl Riordan, kdyby na každém rohu nečíhalo nebezpečí, že... 
Rozjíždí se to. Hodně. Na rozdíl od předchozích dvou dílů, které se mi opravdu nelíbily (nebo aspoň o něco míň, než bych čekala), mě tenhle zaručeně překvapil. Je vidět, že nestárne jenom Percy, ale i zkušenosti autora, co se týče psaní. Tady už si pomalu ani nemůžete být jistí, zda daná postava neumře. Je to pěkné oživení, což jsem zrovna u této série nečekala, takže o to větší plus.


Hlavní hrdina Percy dospívá. A je to na něm vidět. Sice jsou chvilky, kdy bych ho nejradši propleskla (a pořádně), ale už má rozum a moudří. Hned je mi sympatičtější, to vám povím.
Annabeth, která mě sice štvala, tu až tak moc nebyla, což bylo fajn, ale na těch pár místech, kde se vyskytovala, se potvrdilo to, co jsem si myslela předtím - prostě Annabeth. Začínám být shipper Percabeth, ale pokud si to ta holka nezlepší, tak nevím :D
Naše nová Thalia mě ale překvapovala na každé stránce. Přišla mi taková... no, jak to říct, nestálá? A ten konec mě překvapil, zrovna do ní bych to neřekla. (To už radši tu Annabeth.)


Jak jsem už uvedla, děj se opravdu rozjíždí, stává se z toho parádní horská dráha. A je to plné akce a rodinných trablů, tak proč ne, že?
Jen ty anotace mě stále štvou. Vyzradí vám snad čtvrtinu děje, takže pokud vám to opravdu vadí, anotaci si přečtěte radši až po celé knize.

A já vám říkám; pokud jste na tom stejně jako já a předchozí díly se vám nelíbily, nevzdávejte to a sáhněte po trojce! ;)

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

3 komentáře:

  1. Zrovna včera jsem trojku dočetla a teď se s nadšením vrhám do 4. dílu :D Skvělá recenze!

    OdpovědětVymazat
  2. Recenzi jsem moc nepročítala jelikož jsem sama zatím dokončila jen první díl a nechci se zaspoilerovat. :D Ovšem pochopila jsem z toho, že třetí díl se ti moc líbil a já už se nemůžu dočkat, až se k němu dostanu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, radši se vyvaruj, spoilery na předchozí díly jsou vždycky záludné :D
      Jsem zvědavá, co na něj řekneš! ;)

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! ♥