úterý 19. května 2015

A tak si me žejem na té našé Hané | SPOILERY, SPOILERY


Znáte projekt od Rachel-Roo Jak si žiju? Původně jsem se taky chtěla účastnit, ale jaksi mi to nevydrželo (ani jsem nevydala jediný článek o.o). Takže jsem se rozhodla, že to zkusím trochu po svém.


A dneska si hned začnu stěžováním.

Podobný článek už napsala Ilča z blogu Knihy v srdcích. No a můj bude o něčem podobném.

Zakázané slovo, za které škrtím, vraždím, podřezávám, avadakedavruju a víte jak.

SPOILER.

A ještě v horší variantě...

SPOILERY.

Nesnáším lidi, co si prostě přijdou, vyzradí vám konec knihy a ještě "Hihi, já ti vlastně řekla konec, že? Sorry!" Za to zabít!
Ale fajn. Mí přátelé si zvykli, že moje osoba nerada spoilery (i když už vždycky preventivně chodím bokem, když se baví o knize, již jsem nečetla) a většinou se mi i daří se všem vyhýbat. Pokud teda nenarazíte na nějakou inteligentní stránku na fb a hodí vám tam spoiler. A pak, když si stěžujete, se to nakonec obrátí proti vám. Wtf.

No nic, ale to je vždy mojí vinou. Ale co neovlivním? ŠKOLU.
Bohužel se mi to nepovedlo a narazila jsem na třídu nečtenářů a dokonce velkých odpůrců knih. No co, žít se s nimi dá, stejně už jen měsíc a půl a v září nový kolektiv, kdo ví, třeba budu mít štěstí! :D Ale tady je to prostě tak, a...
Má třídní, co nás má na češtinu, si to vzala jaksi po svém.

Milujete, když vám prozrazují konec knih v literatuře? Já taky. Fakt. To ona vždycky. Teď jsem se naštvala úplně definitivně, protože se mi dařilo držet se pryč od spoilerů knih Karla Čapka, na které jsem se třeba ještě necítila nebo se k nim nedostala. Ale - to bych nesměla mít hodiny češtiny! Takhle jsem se dozvěděla úplný konec Matky a to do detailů.


To samé se mi stalo s knihami všech, které jsme prozatím stihli probrat (a že jich bylo málo, v literatuře se na to jaksi kálí a mně se to nelíbí!). Je to úplně o ničem. Znáte ten pocit, když snažíte dělat nějakou věc a pokazí vám to povinnost, jíž se nevyhnete? >.<

Tak, potřebovala jsem citový výlet. Ten boj o bronz byl úplně ...... a spoilery jsou všude.
Co si o tom myslíte vy? (Klidně i tom zápasu... :D)

3 komentáře:

  1. Taky spoilery nesnáším. Já na ně ale většinou narážím omylem na internetu, kam je někdo strčí, aniž by napsal varování. Nebo brácha mi to dělá schválně, ale jenom v seriálech, protože knížky nečte. A obávám se, že v té češtině je to takhle všude, takže to si nevybereš. Naše třídní nám taky vždycky řekne, jak která kniha dopadne. Někdy na naspoilerovaný konec narazím i v učebnici, což prostě nepochopím...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No právě. Bez varování to je úplně o ničem. -_-

      Vymazat
  2. Já rovnou všem oznamuji, že když se baví o nějaké knížce/seriálu v mé blízkosti, tak se musí vyhnout spoilerům a vychází mi to.. Ale v tý češtině - to samý!! Ale víc z nás to teď štvalo, takže jsme jí to řekli a jo, sice to neřekla, ale u všech knih to říká a já si nemyslím, že učení se o knížkách znamená znát přesně její děj i konec, když jsme ji ani nečetli - to už pak skoro nemá cenu tu knížku číst.. Ale třeba jsme tu učitelku teď navedli na správnou cestu a nebude spoilerovat :D doufám :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥