pátek 25. července 2014

Recenze: Den co den | Každý den jiné tělo. A přece jen stejný člověk.


Den co denPočet stran: 344
Série: Every Day, 1
Překlad: Tomáš Bíla
Nakladatelství: CooBoo, 2013
Originální název: Every Day
Hodnocení Goodreads: 4.00 (z 57 724 hodnocení)
Anotace:
Každý den se probudíte v jiném těle, každý den žijete život někoho jiného. A tak platí jedna jediná zásada – vyhněte se tomu, aby si někdo všiml, že na jeden den přebýváte v těle někoho jiného a nepleťte se do jeho života.
Vše je v pořádku, až do rána, kdy se probudíte v těle Justina a zamilujete se do jeho přítelkyně Rhiannon. Od toho okamžiku všechna pravidla, podle nichž jste až do teď žili, přestávají platit. Konečně se objevil někdo, s kým chcete být den co den.

Úspěšný román bestsellerového autora Davida Levithana.

Pamatujete na tu éru kupování Den co den, sotva kniha vyšla? Jo, tak já byla mezi nimi. :) Upřímně, asi jsem čekala trochu víc, ale i tak se mi to docela líbilo.

Především jsem ráda, že mám jeden rest za sebou. Den co den vlastním už od listopadu 2013 a dostala jsem se k tomu až teď. Přečteno, teď už jen stejně staré Paranormály 3.

Jméno hlavního hrdiny vlastně neznáme. On sám si říká A, protože to je první písmeno abecedy. Celý svůj život putuje z těla do těla, vždy v jednom státě, vždy ve stejných letech. A pokaždé je v jiném těle; ještě se nestalo, aby se v jednom zdržel déle než jeden den.
Jeden den. Stačí jeden den a jeho život se změní.

Takže hlavní hrdina jako takový. Byl popsaný ze všech stran ne zrovna obvyklým způsobem, ale líbilo se mi to. Možná jsem na ty hrdiny, kteří dávají vidět emoce, ale A si mě nějakým stylem získal. Sice je trošku nepochopitelné, že celý život potkával miliony dívek, a sotva uvidí Rhiannon, zamiluje se, ale fajn, já to beru. Jen je škoda, že jsem vlastně nikdy nemohla vidět jeho pravou podobu. Byla bych na tom stejně jako Rhiannon, asi by mi to vadilo.
Rhiannon, Aova (to vypadá pěkně divně...) "holka". V některých směrech jsem měla chuť jí vyloženě zabít. Jasně, A nebyl dokonalý a to každodenní měnění a tak, ale pořád by to šlo se chovat dobře, ne? Jednou je do něj šíleně zamilovaná, hned potom hrozně naštvaná a vzdává to s ním. Nechápu. No uvidíme v pokračování.
A to by se dalo označit za jediné postavy. Protože A byl vždycky někým jiným. Možná by sem spadal i Nathan, ale to bylo spíš takové vedle. Vlastně to byla kniha bez zápletky, jenom to, že se A zamiluje a celou knihu s ní chce chodit.

To bylo taky překvapení. A se v Justinově těle objevil snad na třetí straně! Myslela jsem, že třeba bude popisovat ten svůj život a nějak ve čtvrtce se objeví v Justinovi, ale to ne, on hned na začátku... takové zvláštní, to jo, a Levithan má můj určitý obdiv, jak tohle sepsal. Protože kdybych já už rovnou začala s tím, že se zamiluje, asi bych to nedotáhla ani do půlky. Což se taky odráží na kvalitě knihy. Prostě tlachání o tom, jaký má A život v nějakém těle, co ten člověk dělá a jak moc miluje Rhiannon.

Taky přišlo překvapení, že CooBoo nechystá vydání Rhiannon, tedy dvojky této série. Docela ráda bych si to přečetla, takže se po tom pak mrknu v angličtině.
Protože ten konec byl prostě hrozně divnej!!! Čekala jsem sladký happy-end, ale tak si říkám, že jich očekávám jaksi moc.

A Levithan si tam tu LGBT tématiku šoupne všude, že? :) Jen takový menší postřeh z knihy. Nick a Norah, Boy Meets Boy, Two Boys Kissing...
Opravdu, Den co den není žádná velká sláva, ale za povšimnutí určitě stojí. (Navíc se krásně vyjímá v knihovničce.) A rozhodně půjdu do dalších Levithanových knížek.

A jak jste na tom vy? :)

2 komentáře:

  1. Mňa táto kniha tiež nejako moc neoslnila, považujem ju za taký priemer a druhý diel by som už nečítala. Zato by som si prečítala Boy meets boy aj Two boys kissing. Tie by CooBoo mohlo vydať :D

    OdpovědětVymazat
  2. Já osobně jsem byla z knížky nadšená a moc se mi líbila. Ale připadá mi že se hodně lidem nelíbí, protože tu knížku prostě nepochopili.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥