sobota 5. července 2014

RC recenze: Percy Jackson | Moře nestvůr

Moře nestvůr (Percy Jackson a Olympané, #2)Počet stran: 304
Série: Percy Jackson, 2
Překlad: Dana Chodilová
Nakladatelství: Fragment, 2010
Originální název: The Sea of Monsters
Hodnocení Goodreads: 4.20 (z 295 301 hodnocení)
Anotace:
Mytologické bytosti ožívají...Krvelačné nestvůry se bouří...Bohové z Olympu kladou další úkoly...
"Po klidném školním roce se na mně valí další problémy. Poslední den školy to začalo! Hodina tělocviku se proměnila ve vybíjenou s lidožravými obry a Grover se dostal do průšvihu. Další špatná zpráva: Táboru polokrevných hrozí zničení...Vydávám se s přáteli na výpravu, ze které se nemusíme všichni vrátit živí...Jdeš do toho s námi?"

Pořád jsem si tuto sérii nějak extra neoblíbila, ale zaručeně to bylo lepší než první díl. Percyho humor mě rozhodně neomrzel a dokonce i Annabeth zazářila. Konečně přestala říkat chaluhový mozečku! :)
Dobře, párkrát to řekla, ale asi jen dvakrát. Za to plus!

Hlavní hrdina Percy... co k němu říct? Pořád je mi sympatický a konečně se choval líp, jak je o rok starší. Za jeho odvahu ho opravdu obdivuju. (A absolutně netuším, co k němu říct víc.)
Annabeth - jak jsem už řekla, opravdu se tady Rickovi povedla víc, než v jedničce. S tím chaluhovým mozečkem mi přišla jako nějaká rozmazlená povrchní dámička, která je prostě nejinteligentnější na celém světě. (Jo, to si sice o ní myslím pořád, ale i tak.)
A Grover mi tady ani nechyběl. Ty sny, které Percy měl, se mi docela líbily (jak jsem se u toho nasmála...), a jak tady právě ani moc nebyl, nekazil to. Jediný, kdo to tady totálně kazil, tak byla Clarisse! Pořád ji nemám ráda. Vím, že ji Arés asi trochu ovlivňuje (přece jen je to bůh), ale i tak. Nemusí si toho o sobě tolik myslet. Tak aspoň budu vděčná, když mi někdo zachrání život, ne?
Jo, a Tyson mi tady taky vadil. Proč prostě nemohl umřít? Když už si Rick vymyslel, že ta loď bouchne, tak měla bouchnout i s ním. Každopádně by to bylo lepší. Na to, že byl takový obr kyklop, se choval jako pětileté dítě - ne, to přeháním, můj bratranec má pět a chová se totálně jinak. Takže tak.
Luke... možná, že kdyby tam byl víc, tak by to bylo dobrý. Já mám prostě ráda knihy, kde jsou rodinné trable, a jestli to třeba v příštích dílech Rick víc rozvine... třeba s tím Percym nakonec neseknu!
A proč to teda neudělám? Kvůli konci. Ten byl tak... tak... drsnej! Třeba to ta nová postava nepokazí a bude ještě lepší.

A je škoda, že se tady bohové tak moc neobjevovali. Maximálně se o nich mluvilo, jediný, kdo se ukázal, byl Hermes a Dionýse nepočítám, když je v táboře. Ale když je tam teď ta nová postava... by se tam mohl ukázat Zeus... :)
Ale ty mýtické postavy byly hustý. Líbilo se mi, jak tam Rick vpletl úplně všechny možné bytosti. Skylla, pak ta druhá, jejíž jméno mi vypadlo, Kirké, Polyfémos a Nikdo! :) To bylo pěkný, našla jsem tam všechno. Za to je obří plus, protože staré Řecko i Řím prostě zbožňuju.
Takže ano, v Percym pokračuju!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment.

1 komentář:

  1. jááj.. tuhle knihu jsem cetla..uz je to nejaky patek..:)

    Do seznamu Kniznich blogu a webu potrebuju vic udaju.. Jeste jednou jsem to napsala pod clanek, (nejsi jedina) to vice lidi nepochopilo..

    http://mezi-nebem-a-peklem.blogspot.cz/2014/02/knizni-blogyweby.html

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥