neděle 4. května 2014

RC recenze: Osudová přitažlivost | Upíři? Ne, Kambioni

 Kronika kambionů – Osudová přitažlivost
Počet stran: 272
Série: Kronika Kambionů, 1
Překlad: Čeněk Matocha
Nakladatelství: Fragment, 2014
Originální název: Living Violet
Hodnocení Goodreads: 4.01 (z 764 hodnocení)
Anotace:
 Jsou záhadní, přitažliví a nebezpeční... Kambioni.

Sedmnáctiletá Samara pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na své první auto. Spolu s ní tam pracuje Caleb, okouzlující a tajemný mladík, jehož uhrančivý pohled nenechá klidnou téměř žádnou ženu. Samara je ale jediná, která cítí, že za jeho neodolatelným úsměvem se skrývá nebezpečí.
Tajemství, které Caleba obklopuje, přivádí Samaru do světa kambionů, ve kterém je přitažlivost a atraktivita podmínkou pro přežití.
Když se kolem začnou dít děsivé věci a ohrožovat její blízké, musí Samara riskovat a učinit rozhodnutí, které možná změní její život. Navždy.


Za sebe vám tuto knihu vřele doporučuju, protože je prostě úžasná! Několik stránek mám popsaných vtipnými hláškami, Samara mě opravdu dostávala. Upíři? Ne. Teď přichází na řadu Kambioni!


Tato kniha se odteď řadí mezi mé oblíbené, protože byla prostě skvělá. Opravdu, těch pět hvězdiček si zaslouží. Skvěle se čte. Hlavní hrdinové ani nebyli protivný, jen mě mrzí, že se nedalo víc místa Hadenovi. Vypadal docela dobře.
Samara (úžasné jméno, co?) přezdívaná Sam, pracuje v knihkupectví, aby si vydělala na auto. Mám jen jednu připomínku - auto z bazaru bych si opravdu nekoupila :D Kdyby Caleb začal líp, bylo by to ještě lepší. Jen mě dostalo, že má hnědé vlasy, a na obálce je blonďák.
Nadine! Už na GR jsem psala, že ji obdivuju. Opravdu se předvedla. Řadím ji na seznam těch nejsilnějších hrdinek, protože to, co se ona rozhodla udělat, z toho by se milion ostatních fiktivních postav zbláznilo.


Děj ubíhal lehce, kniha je místy předvídatelná, kostra je vlastně mnohokrát opakované klišé, ale YA je YA. Na GR jsem četla názor, že se to dost podobá Twilightu, podle mě tam ale není podoba žádná. Jo, je to můj názor, ale tak. Jen bych možná poupravila sběh událostí s Nathanem a Samařinou matkou. Podle mě to zabíralo docela dost místa, mohla se vymyslet další zápletka.
Jako romantičku mě taky mrzí, že démoni bránili vztahu Caleba a Samary. Démoni jsou prostě všude. (demons forever)


Co mě trochu zarazilo? Neobjevil se tu Tobias. Všude se píše, že to bude další osoba v trojúhelníku (ten se tady zatím neukázal, tak jsem zvědavá na pokračování). Vypadá opravdu zajímavě, aspoň po přečtení anotace dvojky. Tak jsem tedy zvědavá.
A ten epický závěr! To se Jaime opravdu povedlo.


Asi se opakuju, ale za mě si tuto knihu určitě přečtěte! :)


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

Hlasujte pro tuto knihu:
 


Free Rating Code

4 komentáře:

  1. Na knihu se chystám v blízké době, tak uvidím jak se bude líbit mě :).

    OdpovědětVymazat
  2. Mně teda přijde, že je na obálce Caleb hnědovlasej :D A co máš proti autu z bazaru? To by Sam musela mít těch prací o dost víc než Nadine, aby si koupila úplně nové :D Auto není až tak levná záležitost, jako třeba svetr ze sekáče vs. svetr z normálního obchodu.
    Jinak mě kniha bavila a moc mile mě překvapila :)

    OdpovědětVymazat
  3. o knizce jsem slysela a chystam se na ni, vypada zajimave. docela se mi libi obalka, ty fialovy oci jsou bozi :) pekna recenze

    roo.rachel.1987@gmail.com
    SOUTĚŽ O ODZNÁČKY A KNÍŽKU
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
  4. Už jsem o této knize slyšela,zní to docela hezky :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥