pátek 21. února 2014

Recenze: Paranormálové | Zlodějka duší

Zlodějka duší (Paranormálové, #1)Počet stran: 344
Série: Paranormálové, 1
Překlad: Emílie Harantová
Nakladatelství: Fortuna Libri, 2012
Originální název: Paranormalcy
Hodnocení Goodreads: 3.95 (z 53 273 hodnocení)
Anotace:
 Hrdinka románu Evie má velice zvláštní povolání: pracuje v Mezinárodní agentuře pro zadržování paranormálů. Běžně se vídá s upíry a vlkodlaky, její nejlepší přítelkyně patří mezi mořské panny a nová láska je vodouch - paranormál, který na sebe dokáže brát nejrůznější podoby. Nic na paranormálních tvorech ji nemůže překvapit a zaskočit. Paranormálové jí vlastně připadají normální a agentura jí nahrazuje rodinu, o kterou přišla. Trochu jí vadí, že je ochuzena o běžné radosti svých vrstevníků, ale vede vcelku spokojený život. To se však má brzy změnit. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život… Napínavý příběh, v němž se prolíná svět lidí a nadpřirozených sil, je plný dramatických scén, ale nepostrádá ani humor.

Kdo by nekoupil celou sérii za tři stovky... :) Neodolala jsem, na tuto sérii jsem byla opravdu zvědavá, ale dostavilo se lehké zklamání.


Tentokrát nezačnu hlavní hrdinkou, ale takovým "záporákem" Rethem, celým jménem Lorethanem. To je hned první věc, co mi vadí - když si změnil jméno, proč ho já jako čtenář nevím? A, co je nejhlavnější, ta jeho namyšlenost, velká sebedůvěra a že své lásce říká Evelyn. Evie je takové roztomilé, takže bych očekávala, že když ji miluje, tak jí tak bude říkat, ne?
Evie byla v pohodě, to jako fakt. Trochu moc vyšilovala kvůli její úhlavní nepřítelkyni Vivian, ale jinak super. Její smysl pro humor... jo, u téhle knížky jsem si krásně oddechla. Prostě odpočinková kniha, určitě se k ní vrátím, až mi bude trochu hůř. :)
Lease - to jeho jméno jsem si vůbec nemohla zapamatovat! Zezačátku mi to opravdu lezlo na nervy, nakonec se z něj vyklubal příjemný "dream-boy-hlavní-hrdinky".
Raquel a ostatní paranormály... to její jméno mi lezlo krkem, pořád jsem si nemohla zvyknout, tohle jméno se mi prostě moc nelíbí. Nedokázala jsem si ji představit starší než dvacet let, navíc při Eviiných vzpomínkách, jak ji Raquel vychovávala...
C
o bych chtěla zjistit víc? Něco s Eviinou minulostí, ta mě docela zajímá. Naopak mě pěkně vytáčela situace s Vivian. Přišla mi v pohodě, jenže to Evie ne, Evie musí udělat tohle, musí udělat tamto, Vivian je zlá! Doufám, že se v dalších dílech odhalí něco víc.

Milostný trojúhelník je tu opravdu výjimečný: většinou jde o hrdinku, jež se nemůže rozhodnout, kterého kluka si vybrat. Ale tady? Tady je Evie pevně rozhodnutá, že toho prašivého Retha nechce. A já její názor podporuju. :) Lease je prostě fajn...

4 komentáře:

  1. U nás sa Lease preložilo ako Lend :D :D Z tejto série sa mi páčila najviac prvá kniha a tie dve už menej, nevedelo ma to tak zaujať :) Reth bol otravný a nikdy som ho nemala rada, za to Lease bol taký miláčik :D

    OdpovědětVymazat
  2. Evie je milé a Evelyn nie? 8D Diki 8D Keďže sa volám Evelin, tak ti z osobnej skúsenosti viem povedať, že moje meno považujú za kreatívne, nezvyčajné, vznešené a veľmi pekné 8D Skrátene ma volajú Eve a to väčšinou už priatelia, čo si na mňa zvykli 8D Takže Reth ju tak volal kvôli tomu, lebo tie víly sú proste namyslené a urodzené a pripadalo mu to zrejme nonosnejšie 8)
    btw. sériu zbožňujem, toľko som sa na nej zasmiala aj keď to nie je nijak extra výnimočné dielo, veľmi dobre sa mi to čítalo 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Promiň, nemyslela jsem to zle, nechtěla jsem tě urazit! Jméno Evelyn se mi fakticky hrozně líbí, ale šlo mi o to, že když se jí neustále říká Evie, proč by neměl Reth, který je do ní zblázněný, no...
      Každopádně jsem na další dva díly zvědavá :)

      Vymazat
  3. Tato seria je super ale na to meno Lease by som si asi nezvykla, som rada že je to u nas Lend :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥