pondělí 4. července 2016

Recenze: To All the Boys I've Loved Before | Napsali jste už milostný dopis?

To All the Boys I've Loved Before (To All the Boys I've Loved Before, #1)Počet stran: 420
Série: To All the Boys I've Loved Before, 1
Nakladatelství: Scholastic, 2014
Hodnocení Goodreads: 4.11 (z 109 932 hodnocení)
Anotace:
Lara Jean keeps her love letters in a hatbox her mother gave her. One for every boy she's ever loved. When she writes, she can pour out her heart and soul and say all the things she would never say in real life, because her letters are for her eyes only. Until the day her secret letters are mailed, and suddenly Lara Jean's love life goes from imaginary to out of control...

Většina puberťaček si projde láskou, která je neopětovaná. A tak to řeší tím, že se vytváří v The Sims a dělají si boží rodinky, píšou povídky, skládají romantické skladby. Některé, stejně jako Lara Jean, píšou milostné dopisy, které ovšem nikdy nepošlou.


Kolem téhle knížky bylo tolik humbuku, že to strhlo i mě. Tenkrát jsem četla jen kousek a když ji mám za sebou, tak si říkám, proč jsem tak dlouho otálela?
Jak je tedy uvedeno, Laře Jean najednou všech pět dopisů zmizí. A ona se s tím musí vypořádat. A protože něco cítí k Joshovi, kterého ale ráda její ségra, předstírá vztah s Peterem. Je to průhledné jak špatně udělané kafe, že všechno nejde podle plánu, je to přece "předstíraný vztah" a tam se vždy něco pokazí...

I přes poměrně jednoduše prokouknutelnou zápletku jsem si knihu oblíbila. Možná i zamilovala.

Lara Jean je hrdinka, se kterou se sžijí především sourozenci. A ti starší. Protože má mladší sestřičku, nad kterou musí držet ochrannou ruku poté, co ta nejstarší, Margot, odjede studovat do Skotska. Kolikrát jsem se s ní vážně ztotožnila a hned to čtení šlo lépe. Navíc je to hrdinka, u které se málokdy vyskytne scéna, za niž byste ji chtěli praštit.
Hlavními mužskými aktéry tu jsou Peter a Josh. Josh chodil s Margot, Lara Jean k němu chová určité city, a Peter se jí líbil před nějakou dobou a teď spolu "jakože" randí. Je jasné, že tenhle milostný trojúhelník bude pěkně zamotaný, ale k mému překvapení jsem se nijak velkých komplikací nedočkala. Všechno plyne svižně, nad ničím se nepozastavíte. A abych byla upřímná, Petera mám prostě radši. Možná kvůli Kitty.
Ano, Kitty je taky důležitá, devítiletá sestřička Lary Jean. Milovala jsem ji od začátku do konce a strašně mi připomněla toho malýho andílka, co se mnou sdílí pokoj.

Ač se to možná zdá jako klišé a strojený příběh, děj plyne naprosto hladce. Nejsou tu scény, u kterých se zadrhnete, prostě otevřete knížku a zavřete ji, až když dojde na nejhorší (jako třeba náhlé umývání nádobí, protože jídlo najednou není na co dát). Lara Jean je zkrátka příjemná hlavní hrdinka, takže se to hned čte líp, a Jenny Han má naprosto lehký styl psaní, takže pokud je čas, věřím, že za jedno odpoledne se to dá hravě zvládnout.
Jediné, co mě štvalo, je Lařina sestra Margot, což je ale trochu bokem, a pak ten konec, který prostě nutí jít do dalšího dílu. Já chtěla něco přeslazeného! Když už mě na to celou knihu tak vroucně připravovali!


Možná to není nějaký boom, ale dobré to vážně je. Hodnotím to čtyřmi a půl hvězdičkami, protože ta kniha má něco do sebe a prostě jsem tuhle tematiku teď potřebovala. Je to sladké, je to hezké a miloučké. A neurazí. Navíc tam je Harry Potter! Lara Jean rozhodně ví, jak se slaví správný Halloween. (Krom toho tam je taky parta jako Marvel hrdinové. Pro další nalákání.)

Jinak kdo by to chtěl jako já zkusit v angličtině, je to naprosto jednoduché, až jsem na to sama koukala. Žádná složitá gramatika, pár neznámých slovíček pochopíte z kontextu. Podle mě je to ideální kniha, pokud chcete začít se čtením v AJ. :)

Četli jste už i pokračování? Kterou ze sester Songových máte nejradši? :)

Za poskytnutí recenzního výtisku velice děkuji Englishbooks!
Knihu si můžete koupit zde.

7 komentářů:

  1. Ještě jsem o knížce neslyšela, ale když tak čtu tvůj popis..
    Nejspíš bych neměla ráda Margot :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Margot je strašná, nesnášela jsem ji už od začátku, ale to je věc názoru :D

      Vymazat
  2. Chtěla jsem si knihu přečíst v Čj, ale nakonec se díky tobě trumfnu a zkusím to tedy v Aj :)
    Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super! Mně to přišlo hrozně jednoduché, jak jsem řekla :) Držím palce ;)

      Vymazat
  3. Na knihu už se delší dobu chystám, protože jsem slyšela, že je prý skvělá! :)

    http://boook-planet.webnode.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. Knížku asi vynechám, nejsem cílovka, ale jestli je tam zmíněný Harry, autorka má rozhodně plusové body! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥