neděle 21. října 2018

Recenze: Love Spell | Jak dobře působí kouzla lásky?

Love Spell
Počet stran: 172
Série: ---
Nakladatelství: NineStar Press, 2018
Hodnocení Goodreads: 3.82 (z 181 hodnocení)
Anotace:
Chance César is fabulously gay, but his gender identity—or, as he phrases it, “being stuck in the gray area between girl and boy”—remains confusing. Nonetheless, he struts his stuff on the catwalk in black patent leather pumps and a snug-in-all-the-right (wrong)-places orange tuxedo as the winner of this year’s Miss (ter) Harvest Moon Festival. He rules supreme at the local Beans and Greens Farm’s annual fall celebration, serenaded by the enthusiastic catcalls of his BFF, Emily Benson. 

Although he refuses to visually fade into the background of his rural New Hampshire town, Chance is socially invisible—except when being tormented by familiar bullies. But sparks fly when Chance, Pumpkin Pageant Queen, meets Jasper (Jazz) Donahue, winner of the Pumpkin Carving King contest. Chance wants to be noticed and admired and romantically embraced by Jazz, in all of his neon-orange-haired glory.
And so at a sleepover, Chance and Emily conduct intense, late-night research, and find an online article: “Ten Scientifically Proven Ways to Make a Man Fall in Love With You.” Along with a bonus love spell thrown in for good measure, it becomes the basis of their strategy to capture Jazz’s heart. 

But will this “no-fail” plan work? Can Chance and Jazz fall under the fickle spell of love?'


Přiznejme si na rovinu - kolik knih s transgender postavami jste už četli? Sama jsem nad tím bádala a došla k tomu, že nejspíš ani jednu. Volba přečíst si Love Spell pro mě byla tudíž jasná. Tak co na to říkám?



Why can't I identify as a guy who just so happens to get into looking pretty on occasion, and maybe feeling feminine more than every now and then? And does wanting this stuff make me a freak?


Výsledek obrázku pro love spells photographyChance César je přesně to, co si představíte pod pojmem „fabulous" (nikdy ho do češtiny nepřekládám, protože pak naprosto ztrácí na významu). Sebevědomím na pohled překypuje. S arogantními tupci se vyrovná peprnou hláškou. Vesměs mu je jedno, co si o něm lidi myslí. I tak je myška v davu. A hlavně ho trápí ohromný problém - lidi po něm prostě chtějí, aby byl buď žena, nebo muž. Jenže on se necítí ani do jednoho, a když už, tak jako obojí zaráz. Moc tomu nerozumí, nerozumí sám sobě, a jelikož ho to trápí, milerád se tomuto tématu vyhýbá. Jednou na stejné farmě, kde pracuje, potká Jaspera, do kterého se zamiluje na první pohled. Otázka je jasná - jak přimět Jazze, aby se zamiloval taky? A může se zamilovat do někoho, kdo vlastně neví, kým je?

Myšlenka velmi filozofická, zpracování klasickým YA. Pokud byste z toho mého shrnutí měli dojem, že se Chance chystá nějak babrat v psychických otázkách, tak mi věřte, že k tomu dojde jen málo. Stále se pohybujeme v young adult literatuře.
Největší problém jsem měla hned na začátku - začíst se. Což je docela fatální. Autorka má neotřelý styl, kterému prostě musíte přijít na chuť, jinak to nejde. Chance a jeho nejlepší kamarádka Emily používají svůj vlastní slang, který tedy autorka vysvětluje + se na konci objevil i slovníček (který jsem samozřejmě našla až potom, co jsem to dočetla), ale hodně to mate. Nějaké to idk a hun jsem skousla, ale takové kkkk jsem viděla poprvé. (To teda nevím, jestli jenom nejdu s dobou.) Hrdinové si vymýšlí i vlastní fráze a slova, třeba "dooza-palooza" a "pie-stroll", která pak notně používají. Zkrátka jsem se dlouho začítala, ale jakmile jsem si zvykla na autorčin styl, už to šlo jako po másle.
Příběh je totiž neskutečně miloučký. Nějakou ultra akci od toho nečekejte, jde opravdu o tu romantickou linku, ale když už jsem se začetla, bavilo mě to a chtěla jsem vědět, jak to skončí. I přes moje počáteční problémy si autorka dokázala udržet mou pozornost, a nakonec jsem ráda, že jsem to s Love Spell nevzdala.

Later in the week, Jazz calls me and invites Miss Independent out to the movies. Not really as his date, I'm pretty sure, but as two buds taking in a flick together. Um, Rome wasn't built in a day.


Sám Chance je neuvěřitelné zlatíčko. S ním samotným jsem žádný problém neměla. Autorka nevynechala ani šikanu, kde se mi strašně líbilo, že Chance nebyl tím typickým hrdinou „bojím-bojím" nebo tím druhým extrémem rváčem. Chance to zvládal vnitřně a zvládal to i slovy, za což jsem byla opravdu ráda. Pryč s nesebevědomými hrdiny!
Oproti tomu Jazz mi příliš nesedl. I u něj autorka zabrousila na vážnější téma, které vám teda neprozradím, ale u něj jsem s reálností měla trochu problém. A co hůř, po chvilce jsem si začala přát, aby ti dva spolu neskončili. Ale zvykla jsem si na něj, nakonec ano.


Výsledek obrázku pro red lipstick photographyKniha je nabita i neotřelým smyslem pro humor. Ostatně, už to téma mluví za vše - zamilujete se, ale nevíte, jestli je váš objekt zájmu taky gay. A jak nejlépe to zjistit... kolikrát jsem měla co dělat, abych se nechechtala nahlas, Chance a Emily totiž postupují podle „ověřených zdrojů", což je článek na internetu o tom, jak stoprocentně přesvědčit muže, aby se do vás zamiloval. Tak. Už jen z toho mi bylo jasné, že to bude srandy kopec, a byl.
Není to těžké čtivo - autorka spoustu věcí nadlehčuje a ve většině případů vám je asi jasné, jak se to bude vyvíjet dál. I tak to je milý příběh, který v sobě skrývá hlubší témata. (A v Love Spell patrně taky neexistuje Facebook. Takže žádné „miluju tě - najdu si tě - už o tobě vím první poslední". Ne, všechno jde hezky popořádku.)

I'm fully aware of my facial resemblance to Captain Jack Sparrow, and I take a moment to wish Jazz was a fan of Johnny Depp.


Mrzí mě, že jsem měla takový problém se začíst, ale jinak se mi kniha líbila, takže Love Spell hodnotím 3 hvězdičkami. Už jen kvůli tomu tématu vám knihu doporučuju, ale opravdu si předtím přečtěte ten slovník na konci. Chance a Betty pár svých frází vysvětlí v průběhu knihy, ale jenom jednou, takže pak jsem i já zapomínala, co to znamenalo. :D

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji serveru NetGalley a nakladatelství NineStar Press.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥