neděle 24. září 2017

Deset knižních dní | Deset skvělých knih

O Deseti knižních dnech jste toho jistě slyšeli plno... nebo aspoň já na ně jednu dobu neustále narážela, a tadá, konečně jsem s to napsat první článek! (Dokopala jsem se k tomu po článku u Knižního brlohu, tímto ti díky.) Jde o to napsat příspěvky o výše zmíněných tématech, nejspíše každý den, ale se svým skvělým přítelem časem teď moc za dobře nevycházíme, takže to budu dávat po týdnu. (Doufejme, že mi to vydrží.) Po deset nedělí se tedy uvidíme u nové rubriky. A dneska začnu rovnou s tím nejlepším, co se mi zatím dostalo do ruky. :)


Rozhodla jsem se to nečíslovat, protože to bych tady seděla asi do dvou do rána. Zkrátka to je náhodně braný výčet toho nejlepšího, co jsem za poslední období četla.

Dvůr mlhy a hněvu (Dvůr trnů a růží, #2)Dvůr mlhy a hněvu

Protože to byla naprostá dokonalost. (Ano, to ztučnění bylo opravdu potřeba.) Maas to prostě umí, a do těch šesti set stránek toho nacpala tolik, až mi šla hlava kolem. Na třetí díl se těším jako malé dítě. Tak moc, že možná poruším svůj plán mít sérii česky a koupím si to v angličtině.

Turn the World Upside DownTurn The World Upside Down

Jedna z prázdnin, která mě okouzlila. Není to typické, ale proto je to ještě lepší. Jestli nevíte, co číst, a chcete knihu v angličtině, tady se jedna hlásí. :D

Probuzení Simona SpieraProbuzení Simona Spiera

Jestli existují dokonalé knihy o dospívání, je to tahleta. Říkám to vždycky, když ji někde zmiňuju, ale to byla prostě taková dokonalost, že jsem ani nebyla schopná na to něco napsat. Probuzení Simona Spiera je prostě výjimečná kniha, která by ve vašem čtenářském deníku neměla chybět.

Vampýrská Akademie

Klasika. VA je prostě jednou z mých srdcovek a pochybuju, že se to kdy změní. S Rose se neskutečně bavím pokaždé, když o ní čtu.

Skleněný trůn (Skleněný trůn, #1)Skleněný trůn

Bráno jako celá série, protože díl od dílu to je vždy stoprocentně lepší. Pokud jste s Celaenou ještě neměli tu čest, měli byste to pěkně rychle napravit. Maas není mezi YA čtenáři oblíbená jen tak pro nic za nic, ostatně tu už mám její druhou sérii...

Sůl mořeSůl moře

Feels. Ruta je bůh. Netřeba dodávat víc.

Jsem roztříštěná

Také mám na mysli celou sérii. Je to jedna z těch, kde můžete pozorovat, jak neskutečně se postavy vyvíjí od náporem okolností. Tak si říkám, že se asi dám na re-reading. Už jste slyšeli, že se série ještě jednou tolikrát rozšíří?

Selekce (Selekce, #1)Selekce

To už asi taky beru jako knihomolskou klasiku. Ta série je prostě tak neskutečně sladká, že při dlouhých zimních i letních (i jarních a podzimních) večerech je to ideál. Rozkošnost sama. Včetně dílů s Eadlyn, kde jsem se rozpouštěla snad ještě víc.

Všechny malé zázrakyVšechny malé zázraky

Jestli má být něco skvělá kniha, tak tahle určitě. A autorčina Tíha vesmíru taky, ale tu jsem ještě nedočetla, takže s jistotou to netvrdím (ale pravděpodobně určitě budu). Ta kniha je něco výjimečného. Právě mám na ni rozepsanou recenzi, takže to se víc rozpovídám tam, ale i když jsem se pak trochu pozastavovala, je to krásný příběh.

Mrazivý oheň (Kroniky Kaninu, #1)Mrazivý oheň

Přemýšlela jsem, co hodit do desítky, a nakonec jsem se rozhodla pro Kaniny. Tohle bylo totiž daleko lepší než autorčini předchozí Tryllové, a ačkoli mě hlavní hrdinka taky štvala, bavilo mě to. Tak si říkám, kde mám druhý díl? Sice jsem tomu nedala hodnocení pět hvězdiček, jak je tomu výše, ale skvělé to bylo.


Četli jste některé z uvedených? Co byste sem dodali vy? :)

4 komentáře:

  1. Zajímavý výběr knih, hned s několika zvolenými můžu jedině souhlasit. :)) Já už se na deset knižních dní chystám taky poměrně dlouhou dobu a pořád jsem se k tomu nedokopala. Tak možná teď, když to vidím už i u tebe se odhodlám... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda! :) No jo, když už i Adelle, tak všichni :'D

      Vymazat
  2. Jé, můj projekt žije! ^^ :D Držím palce, ať se ti podaří jej celý zpracovat. :)

    Souhlasím se Všemi malými zázraky, to je tak... nepopsatelně dojímavá a zádumčivá kniha. :)

    Dál jsem z tvého výčtu četla Sůl moře, ta byla fajn, a Selekci, no, ta mě tolik neoslovila, ale vyložený propadák to taky nebyl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Á, to jsem ráda, že se našel autor! :D Já sobě teda taky :D
      Přesně, je to prostě něco zvláštně dokonalého :D

      Vymazat

Děkuji za každý komentář! ♥