středa 23. prosince 2015

RC recenze: Ohnivé srdce | Dělejme, že nic neděláme

Ohnivé srdce (Pokrevní pouta, #4)
Počet stran: 352
Série: Pokrevní pouta, 4
Překlad: Katrin Mekki
Nakladatelství: Domino, 2014
Originální název: The Fiery Heart
Hodnocení Goodreads: 4.41 (z  41 904 hodnocení)
Anotace:
Připadaly vám předchozí tři díly jako klid před bouří? Tak ta bouře právě nastává!
Alchymistka Sydney Sageová už velmi dlouho balancovala mezi tím, co jí bylo odjakživa vštěpováno jako její povinnost, a mezi tím, co sama cítila. A teď se v jediném okamžiku, na který fanoušci Richelle Mead nikdy nezapomenou, odhodlá k rozhodnutí tak odvážnému, že jím překvapí i sama sebe...
Ani pak ale nemá vyhráno. Jako by nestačilo, že musí proplouvat mezi důsledky činu, kterým obrátila svůj život vzhůru nohama! Do toho se navíc snaží sblížit se svou sestrou Zoe, i když jí nikdy nemůže svěřit své největší tajemství. Nadále spolupracuje s legendárním Marcusem, díky němuž úplně změnila svůj názor na alchymisty. A v neposlední řadě se Sydney snaží uplatnit své neobyčejné magické schopnosti – pokud se jí totiž podaří to, co má v úmyslu, zničí vědomě vše, k čemu byla zrozena a vychovávána...
Bylo by toho vrchovatě i pro holku, která nemusí vést dvojí život a tajit před většinou světa vše, co považuje za důležité. Včetně lásky. Protože teď se totiž hraje o všechno.

MILUJU. RICHELLE. MEAD.
Tak, to bychom měli. :D

Alchymistka Sydney je napevno přesvědčená, že to, co alchymisté dělají, je špatné. Chce svobodu a chce taky dokázat svojí sestře, že to, co jí odmala vtloukají do hlavy, je lež. Jenže tak lehké to nebude, když nebezpečí číhá na každém kroku...


Pokrevní pouta jsou prostě boží série, co si budeme nalhávat. A autorka je ještě božejší. Každým dílem nabírá na dramatičnosti, protože si všichni hrdinové - a hlavně ten hlavní - prochází obrovskými změnami a dělají důležitá rozhodnutí. A vězte, že ač se to nezdá, v této knize je jich taky dost.
Hned na začátek chci tedy odůvodnit, proč knize dávám 4 hvězdičky, když o ní tak básním. Je to hlavně kvůli Adrianovi, který mě trochu zklamal, a taky proto, že se vlastně skoro nic nedělo (když nebereme to pozadí), ale víte co... nějak to okecat musím.

Jsme tedy opět v Palm Springs, nádherném slunném městečku, kde žije Jill, sestra královny, a tu musí všichni hlídat. Dhampýři, vampýři a samozřejmě alchymisté. Sydney má ale jeden velký problém - je tu s ní i její mladší sestra Zoe, což problémy jen přidělává.

Jako vždy tedy projedu postavy. Sydney Sage je čím dál lepší hlavní hrdinkou. Nevím, zda se někdy vyrovná Rose, přeci jen jsem to četla docela dávno (a vůbec by mi nevadilo si udělat repete), ale čte se to tak báječně, že kapitoly z jejího pohledu utíkají jedna báseň.
Je tu také velká novinka - autorka střídá pohledy v kapitolách, vždy jednu Sydney a jednu Adrian. Když jsem to viděla, totálně mě to překvapilo. A docela mě i mrzí, že to takhle udělala, protože - neříkám, že nebylo fajn dostat se Ivaškovovi do hlavy, ale Richelle z něj udělala něco trochu jiného, než jsem si vždycky představovala. Myslím, že měla zůstat u Sydney. Adrian mi tu až moc připomínal všechny ostatní, jen ne sebe samého z předchozích dílů. Což je vážně škoda.
Objevuje se tu také nová postava, dhampýr a strážce Neil. Nevěřím, že si ho nezamilujete! Když nad tím tak zpětně přemýšlím, docela připomíná Dimitrije z prvních pár kapitol prvního dílu VA. Věřte, máte se na co těšit. :)


Od nástupu do školy jsem měla obrovský čtecí blok a konečně můžu s jistotou prohlásit - a teď už vážně nekecám - že jsem se ho zbavila. Možná to vážně chtělo Sydney nebo prostě Richelle. Styl psaní této autorky je neotřelý a i když se tam zrovna neděje nic podstatného, stránky si užíváte. Což na ní obdivuju, protože ne každý tohle dokáže.
Pokud jsem vás trochu zastrašila, že je ta kniha o ničem, to vážně není! Skutečně se mnoho věcí děje na pozadí a vnímáte je jenom tak bokem, pak to všechno najednou dorazí a je z toho obrovský boom. Nebojte se, že by čtyřka celou sérii srážela, to určitě ne. Myslím, že asi chápu autorčin záměr - připravit nás na velkou bombu. Protože po tom ukončení jsem vážně zvědavá, co s tím provede.

Pokud jste ještě nečetli PP ani VA, nad čím ještě váháte? Šup do toho!
A vy, co jste četli, podělte se o názory! :) Co říkáte na kapitoly z Adrianova pohledu? :)

Za poskytnutí recenzího e-booku velice děkuji e-shopu PalmKnihy!
E-knihu si můžete zakoupit zde.

6 komentářů:

  1. Těším se, až ke knížce taky dostanu! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Rozhodně pěkná recenze ! :) Ale o knize jsem ještě neslyšela. Takže rozhodně přijdou všechny knihy do mé knihovny ! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) To se divím, Richelle je poměrně známá, rozhodně se do toho pusť! :))

      Vymazat
  3. Moc pěkná recenze, i když přiznám se mě Pokrevní pouta nijak nelákají, ale třeba se to časem změní.. :D

    OdpovědětVymazat
  4. četla jsem celou sérii a líbila se mi moc

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥