čtvrtek 13. srpna 2015

RC recenze: Letopisy Narnie | Lev, čarodějnice a skříň

Počet stran: 200
Série: Letopisy Narnie, 2
Překlad: Veronika Volhejnová
Nakladatelství: Fragment, 2015
Originální název: The Lion, the Witch and the Wardrobe
Hodnocení Goodreads: 4.16 (z  1 136 405 hodnocení)
Anotace:

Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa. Projděte s námi do země zázraků a kouzel - do Narnie! Sledujte příběh sourozenců Petra, Zuzany, Edmunda a Lucie v zemi obrů, trpaslíků, kentaurů a dalších tajemných bytostí, zakletých Bílou čarodějnicí. Dokážou s pomocí moudrého a zároveň strašlivého lva Aslana zlomit její temnou nadvládu? 

Čtyři sourozenci projdou tajemnou skříní a ocitnou se v Narnii – v zemi, kde žijí mluvící zvířata a kterou ovládá zlá Bílá čarodějnice. Děti se snaží obyvatelům Narnie pomoci, ale když jsou všechny naděje téměř zmařeny, návrat bájného lva Aslana zvrátí běh událostí a do země konečně přijde jaro. 

Nenechte si ujít fantasy bestseller, který nadchl miliony čtenářů po celém světě.


Narnie... při tomto slově se většinou každému vybaví buď skříň, nebo kouzelný svět, kde je všechno možné. Já nějak v osmi letech četla Čarodějova synovce a teprve teď se rozhodla pokračovat.
A nejsem vůbec zklamaná.


Jasně. Na můj věk už se to asi ani nehodí, ač se říká, že je to vhodné pro všechny věkové kategorie. Dle mého úsudku až tak moc není, ale o tom někdy jindy. Druhý díl Letopisů Narnie má pouhých 200 stránek, navíc velkého písma a ilustrací, takže se to čte jedna báseň. (Já si to teda vzala na bazén. Po chvilce jsem to měla přečtené a pak neměla co dělat.)

Děj je zasazený někam do války - čtyři sourozenci proto putují ke starému profesorovi, aby u něj žili. Nejmladší z nich, Lucinka, ovšem najde tajnou cestu ve skříni - a ta nevede nikam jinam, než do Narnie. Tu právě sužuje hrozivá zima bez konce a Lucinka brzy pochopí, že je jenom na ní, aby zima zmizela...

Jistě to už všichni víte; hlavními hrdiny jsou čtyři sourozenci Petr, Zuzana, Edmund a Lucinka. Už jen zde je patrné, že je kniha pro malé děti - vztah mezi nimi není dostatečně vykreslený, což mi docela chybělo, protože když už jsou čtyři, té lásky tam muselo být víc než dost... nu což. Není to kniha po mou věkovou kategorii.
Filmoví Petr, Zuzana, Edmund a Lucinka :)
Nenalezla jsem žádnou postavu, která by mi nějak vadila, občas mě tedy jen překvapoval Aslan, ale to jsem asi měla čekat. Jak už tu asi posté zmiňuju, je to pohádka, že. Zde musí být dobro a zlo perfektně vykreslené. A to se myslím povedlo.

Stránky vážně ubíhají samy. Je to psané lehce, jako by to vyprávěl samotný Lewis a vy před ním seděli a poslouchali ho. Občas tam tedy byly nějaké jeho poznámky, což trochu kazilo příběh a ten konec se mi zdál nějak useknutý, takže proto jsem nedala plný počet. Ale vězte, že jsem nadmíru spokojená. (Navíc, víte, jak celá ta zima v takovém vedru krásně zchladí?)
A ta obálka? Snad nejhezčí z celé série. A musím přiznat, že té Jadis jsem si všimla teprve teď.
Teď si jsem jistá, že se konečně můžu s čistým svědomím podívat na film. :)

A co vy? Pamatujete si, když jste poprvé viděli film podle téhle knížky? :)

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment!

5 komentářů:

  1. Celou tuto sérii prostě a jednoduše miluji, není to žádné přehnané klišé, které by se objevovalo na každém rohu... Jen mě mrzí, že jsem se ještě neodhodlala přečíst všechny díly :/
    PS: Velmi sympaticky napsaná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :)
      To je fakt, rozhodně půjdu do dalších dílů :)) A ty to udělej taky :D

      Vymazat
  2. Hezká recenze! Narnii miluji! Četla jsem kdysi všechny díly a jsou super :D Taky si pamatuji, jak jsem se hádala s kamarádkou, jestli je hezčí filmový Petr nebo Edmund ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :) U té hádky bych si vůbec nebyla jistá, oba herci se mi líbí :D I když Petr trochu připomíná Bradleyho Jamese, takže... nakonec jo, jsem si jistá :DD

      Vymazat
  3. Miluju film! Jako malá jsem na něm úplně ujížděla a dívala se na něj každý den :D Ke knížkám jsem se sice ještě nedostala, ale rozhodně je mám v plánu :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥