úterý 23. prosince 2014

RC recenze: Trhni si!

 Trhni si!Počet stran: 392
Série: ---
Nakladatelství: Fragment, 2014
Hodnocení Goodreads: 3.73 (z 22 hodnocení)
Anotace:
Mia je sedmnáctiletá holka, která se na vlastní pěst protlouká životem. K tělu si jen tak někoho nepustí a pro drsné slovo nejde daleko. Když odejde od své nesnesitelné matky, začne žít v opuštěném domě s partičkou kluků, kteří jsou na tom podobně jako ona. Když mezi ně přijde nový spolubydlící, není z něj Mia zrovna nadšená. Hádky jsou na denním pořádku, ale postupem času se ukazuje, že na rčení "co se škádlívá, to se rádo mívá", možná něco bude.


Sotva jsem zjistila, že Ajjinka vydá knihu, prostě jsem si ji musela přečíst. Trhni si jsem nestihla, když je ještě přidávala na Bez hranic, a navíc ta obálka prostě tak super lákavá, že jsem neodolala.
Příběh se ovšem vyvíjel trochu jinak, než jsem očekávala.

Kniha je psána takovým stylem, že se mi to docela špatně četlo. Trvalo mi přelouskat některé scény a občas jsem se do čtení musela i nutit. Největší podíl na tom má hlavní hrdinka Mia, se kterou jsem se prostě nedokázala sžít a byla mi od začátku do konce protivná. Nejdřív je miloučká, pak nejde pro urážející slovo daleko... Občas to tedy bylo fajn, někdy jsem s ní soucítila, ale to opravdu jenom někdy.
Takovou druhou hlavní postavou tu je Bradley, zvaný Brad. Takový romantik! :) Zezačátku se mi teda líbil, jak se s Miou neustále hádali, ale jak už to mezi nimi začalo jiskřit, nebylo to ono. Když už se mi nějaká holka líbí, tak se k ní přece nechovám jako ke své největší sokyni, no ne?
Postava, která mi opravdu přilehla k srdci, byl Cody. Kolem té dvou sté strany mě sice příšerně vytáčel, ale jinak jsem si ho oblíbila. Byl jako jediný z kluků takový... no ne přímo normální, ale víte, jak to myslím :D Jeho poznámky prostě byly nejlepší.

Líbil se mi vztah mezi Miou a ostatními kluky. Prostě jako sourozenci. To moc v knihách nebývá, a toho si právě na Trhni si cením.

Ten konec byl takový sladký... ^^ Tu věc s tím Lennym bych klidně odšoupla, ale jinak to bylo takové předvídatelné ;)

Každopádně Ajjinka má můj obdiv. Protože zvládla napsat tady 400 stránek jen o pošťuchování dvou hrdinů, do čehož přidala ještě nějaké vedlejší děje. Kdybych já měla sednout k počítači a napsat něco takového, asi bych to ani nedopsala :D

Přemýšlela jsem nad čtyřmi hvězdičkami, nakonec jsem tomu dala tři a půl. Jsem zvědavá, jestli Ajjinka ještě něco sesmolí. :)

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

3 komentáře:

  1. Zajímavá recenze :)
    Jo Cody mi byl také sympatický. A Lenny také.
    Akorát konec se mi tedy upřímně nelíbil..

    OdpovědětVymazat
  2. Hezká recenze. :)
    O knize už jsem slyšela dost, musím si ji taky přečíst, i když nevím, jestli to bude úplně můj šálek kávy... :D

    OdpovědětVymazat
  3. Mě nenalákala ani obálka, ani anotace, přijde mi to hrozně tuctový, tak jsem po knize ani nesáhla a myslím, že jsem neudělala špatně. Nejspíš bych totiž hodnotila podobně jako ty.. Krásná recenze :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥