sobota 20. prosince 2014

RC Recenze: Pekáč buchet

 Pekáč buchet
Počet stran: 180
Série: ---
Nakladatelství: Fragment, 2014
Hodnocení Goodreads: 4.19 (z 73 hodnocení)
Anotace:
ONA
Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.
ON
Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.
Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem a že láska hory přenáší.
Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky. Vtip, romantiku i napětí.
Máte své oblíbené spisovatele, u nichž netrpělivě vyhlížíte ediční plány a čekáte, až se tam objeví jejich kniha? Tak nějak jsem na tom s Katkou Petrusovou. Proto jsem si ani Pekáč buchet nemohla nechat ujít.

Ztotožnit se s hlavní hrdinkou mi vskutku nedělalo problém. Klára je:
  1. Gastrosexuálka, tzn. miluje jídlo. Což já taky.
  2. Kvůli bodu 1 se ozývají její křivky. Což mně taky.
  3. Na základce nesnášela tělocvik = noční můra. Totéž platí u mě.
  4. Ačkoli nejdřív prohlásila, že nemá blonďáky ráda, očividně je na árijskou rasu. Stejně jako já.
  5. Bojí se výšek. A taky o všechny lidi, kteří v nich něco dělají. Za to platím dvojnásob.
Čili mi bylo od začátku jasné, že tady mě hlavní hrdinka nebude štvát. A taky že neštvala. Klára byla v pohodě (a líbilo se mi, jak se vždycky vztekala s Chinaski... :D).
Kopřiva (nebo spíš Matouš) mě od začátku opravdu vytáčel. Prostě mrňavý macho týpek, ale víte co? Nakonec si to vyžehlil a stal se z něj příjemný romantik. Jop, proč ne. Jen ten konec se mi zdál trochu přehnaný...
A všechny ty ostatní postavy byly úžasné. Teda, až na ty z TeamUnity, kteří mě opravdu vytáčeli, ale jinak to bylo v pohodě. Obzvlášť Míša a Miloň (:D) to zabíjeli. Od začátku do konce.*



Nedá mi to a opět budu srovnávat s Bavetty. Párkrát se mi stalo, že jsem se nudila a měla jsem velkou chuť tu knihu odložit - kdyby nebylo jednoho nudného odpoledne ve školní knihovně, asi bych ji nedočetla tak rychle. Humor mi tu na mnoha místěch chyběl, od mafiánů (a možná i od Marvina) jsem se zasmála jen párkrát.



Za mě to je asi nejslabší kniha od Petrusové. Ovšem nevím, co je na tom pravdy; prý se chystá pokračování...? Sem s ním. Hned. :D



*K Miloňovi mám ještě jednu příhodu... listovala jsem kalendářem a našla tam jméno Miloň, chytla jsem záchvat smíchu... všichni po mně hleděli :D



Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

5 komentářů:

  1. Souhlasím, ten konec byl moc... kvůli němu se mi kniha zase tolik nelíbila. Příjemná oddychovka, to jo, ale lepší než Kateřiny předchozí knížky? To vůbec.

    OdpovědětVymazat
  2. Mě se kniha hodně líbila a i ten konec se dal překousnout a taky mám s hlavní hrdinkou všechno společné :D Já četla předešlé knihy jen jednu a to S hlavou v oblacích a to se mi taky líbilo. A nejspíš stejně :) Krásná recenze

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si přečti i Bavetty, pokud se ti líbilo SHVO, Bavetti to rozhodně překonají ;) A děkuji! :)

      Vymazat
  3. Mně se kniha docela líbila a přišlo mi vtipné dát k příběhu recepty.
    m

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥