čtvrtek 6. listopadu 2014

RC recenze: Inheritance

 InheritancePočet stran: 672
Série: Odkaz Dračích jezdců, 4
Překlad: Olga Staníčková
Nakladatelství: Fragment, 2012
Originální název: Inheritance
Hodnocení Goodreads: 4.04 (z 100 002 hodnocení)
Anotace:
Není tomu tak dávno, co byl Dračí jezdec Eragon obyčejným chudým farmářským chlapcem a jeho dračice Safira pouhým modrým kamenem v lese. Nyní právě na nich závisí osud celé civilizace!

Dlouhé měsíce výcviku a bojů přinesly mnohá vítězství a naději, ale také srdcervoucí ztrátu. A ta nejtěžší bitva je přitom teprve čeká: musí se postavit samotnému Galbatorixovi. Aby zvítězili, potřebují být neskutečně silní a odvážní. Pokud to nedokážou oni, neporazí Galbatorixe nikdo. Druhá šance neexistuje.
Jezdec a jeho drak došli dál, než se odvážil kdokoli jiný. Ale podaří se jim porazit samotného krále zla a obnovit v Alagaësii spravedlnost? A pokud ano, co budou muset obětovat?


Dlouho očekávaný čtvrtý díl světového bestselleru Odkaz Dračích jezdců!










Od závěrečného dílu série Odkaz Dračích jezdců jsem čekala hodně, a věřte mi, že mě to ještě překvapilo :) Paolini mi opět dokázal, jaký má psací talent, a já jsem přesvědčená, že jeho další kniha bude ještě lepší.







Hlavní postava, Eragon, prochází celou tetralogií obrovskou změnou a přesně takové hrdiny mám ráda. Na začátku takoví ustrašení tvorečkové a ke konci nejsilnější lidé na světě. Tento kluk se rozhodně řadí mezi mé oblíbence, ale asi se už opakuju z minulých recenzí, že? ;)
Safira, no co k ní říct? Navždycky zůstane mou milovanou dračicí, i když první místo jí přebírá Bezzubka s dračicí ze Shreka.
A stejně jsem nejvíc milovala ty scény s Murtaghem. A Nasuadou. Nebudu vám tu spoilerovat, i když věřím, že existuje už jen málo lidí, co se k této typické fantasy ještě nedostali ;)
Jediný, kdo mě tu štval, byl Roran, ale to už není žádná novinka... prostě jediná postava, co mi nesedla. Jinak jsem nadmíru spokojená.

Celý děj je nabitý nepřetržitou akcí a překvapivými odhaleními, Paolini jich má v rukávu opravdu víc než dost. A za to jsem jedině ráda, protože na tyhle dva prvky si v knihách velice potrpím. :) O to víc, když už to je Eragon, že.



Inheritance má docela nepředvídatelný konec, a hlavně dost překvapitelný. Opravdu, čekala jsem všechno, ale tohle... smekám. Nedivím se, že má Paolini mezi autory takovou pověst, protože on je opravdu mistr svého díla.

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

2 komentáře:

  1. On je skvělý autor! Naprosto miluji jeho styl a i když je pravda, že ty poslední dva díly jsou takové dost politické, tak přesto jsou celkem dost napínavé a člověk se u knihy rozhodně nenudí. Skvělá recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, psala jsem ti mail ohledně té obálky, o kterou sis psala do komentářů :) Tak jednom jestli došel.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý komentář! ♥