středa 26. listopadu 2014

RC mini-recenze: Tři bratři

 Zdeněk Svěrák – Tři bratřiPočet stran: 112
Série: ---
Nakladatelství: Fragment, 2014
Hodnocení Goodreads: 4.00 (z 5 hodnocení)
Anotace:
Jsou tři pohádky, které by měl každý znát: O šípkové Růžence, O Červené Karkulce
a O dvanácti měsíčkách. Kdo viděl film Tři bratři, ten si je touto knížkou připomene, a kdo ho neviděl, ten si je užije v nečekaném spojení. Na stříbrném plátně hraju vypravěče, který umí psát i malovat. Ale ve skutečnosti jsem výtvarné nemehlo. Všechno za mě kreslil a maloval Václav Šlajch, na jehož obrázcích si vaše oči v knížce určitě pochutnají.
   


Předem vám chci říct, že jsem hned četla knihu, na Tři bratry jakožto film do kina teprve půjdu, takže soudím jenom tohle.


Příběh jako takový je zajímavý. Svěráci mají ty pohádky prostě v sobě. A spojit tři do jednoho plus přidat vlastní hrdiny chce odvahu. Líbí se mi ten námět. Postavy taky. Ale knižní zpracování značně pokulhává.


Jak už jsem uvedla, nemohu to přesně porovnat, viděla jsem jen ukázky (ale film už má šance, hlavní role hrají mí oblíbení herci! ♥), ale opravdu, tenhle styl se mi nelíbil.

V knize prostě funguje vypravěč. Nejdřív příběh běží tak, jako každý jiný, a pak se najednou ozve vypravěč s tím, že nám to radši vysvětlí, protože si myslí, že tomu nerozumíme, nebo že si radši převezme slovo atd. A tohle... zkrátka není moje kafe.
Navíc mě, stejně jako u Tuzarové, mátlo míchání časů - jednou přítomný, jednou minulý. Kdo se v tom pak má vyznat, vážení? :D

Upřímně doufám, že ostatní Svěrákovy knihy jsou něco jiného, protože jestli ne, k jeho fanouškům patřit nebudu.
Tím vás samozřejmě nechci odradit od knihy... asi jsem už vyrostla z pohádek :)

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Fragment.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥