RC recenze: Přivolávání | "Vlkodlaci?" "Neexistují." - Hohó.

Kelly_Armstrong_Privolavani_stredniPočet stran: 312
Série: Nejtemnější síly, 1
Nakladatelství: Galatea, 2014
Originální název: The Summoning
Hodnocení Goodreads
Jmenuji se Chloe Saundersová a můj život už nikdy nebude stejný jako dřív.
Ve svých patnácti letech jsem vůbec netoužila být jiná než ostatní. Chtěla jsem chodit do školy, mít kamarády, bavit se. A taky jsem chtěla, aby si mě trochu víc všímali kluci. Už ani nevím, jaké je to být obyčejná holka. Všechno nabralo zcela jiný směr toho dne, kdy jsem ve škole poprvé spatřila ducha. Vyděsil mě tak, že nikdo nezapochyboval o tom, že jsem se naprosto pomátla. Teď už ve škole všichni vědí, kdo jsem. Jen z jiných důvodů, než bych si přála.
Ve filmech nejsou duchové nic neobvyklého. Když se však v reálném životě snažíte lidem vysvětlit, že vidíte duchy zemřelých lidí, automaticky získáte poukaz na pobyt v léčebně pro duševně choré. A tak jsem se ocitla zavřená v Lylově domově, což je „speciální zařízení“ pro narušenou mládež. Chtěla jsem se co nejdříve uzdravit a vypadnout odsud. Brzy jsem ale pochopila, že je to jiný domov, než se na první pohled zdá. Dějí se tady podivné věci a ani mí noví spolubydlící nejsou choré bytosti. Mají zkrátka poněkud zvláštní schopnosti. Nevím, komu mohu důvěřovat. Musím přijít na to, jaká nebezpečná tajemství skrývá Lylův domov… , a to dříve než povstanou jeho kostlivci a začnou mě pronásledovat.

Tohle bylo tak skvělé! Opravdu jsem od toho tolik nečekala. Prima čtení na prázdniny, opravdu doporučuju!
Hlavní hrdinka Chloe Saunders studuje uměleckou školu se zaměřením na filmy, čímž si mě získala už na začátku. Miluju umění - a líbil se mi ten styl, jak Chloe většinu situací popisovala jako ve filmech. Ona jako protagonistka a zbytek jako děj ve scénáři. Jediné, co bych jí vytkla, je, že jí většina věcí došla trochu později. Ale jo, ke konci to bylo lepší ;) Četlo se s ní dobře. Nejlepší byly ty scény, kdy se jí zjevovali duchové...

Jako by druhá hlavní postava Derek Souza (hihi. Souza.). Nevím proč, ale to příjmení mi přijde hrozně vtipný :D Přiznávám se, tak nějak jsem mu fandila už od začátku. Přišel mi prostě lepší než Simon - nebo to možná bylo tím, že se jménem Derek mám lepší zkušenosti než se Simonem. Prostě City of Bones vs. Jsem v kapele. A ten konec! Věděla jsem to! A je to skvělý pocit. :D
Oproti tomu jeho bratr Simon... přesně jak jsem už uvedla. Slizoun slizkej. Rae o něm měla pravdu. O Chloe se vůbec nezajímá. Neměla jsem ho ráda hned od doby, co se objevil. Byl až moc dokonalý, kdežto z Dereka čišela prostě skutečnost. Fakt, kluka jako Simon sotva potkáte.
Liz! Ta se tam sice objevila asi na deseti stranách, ale oblíbila jsem si ji. Byla správně ukecaná. Pěkně jsem se s ní pobavila.
Naopak Tori bych z toho příběhu hned vyšoupla, i když to by asi nemělo šťávu. Byla to pěkná mrcha. (Jen by mě zajímalo... v čem je tak výjimečná? Kde je její schopnost?)

Zcela perfektní zakončení! Bylo to super. Čekala jsem všechno, jen ne tohle. Klobouk dolů, Kelley!