pátek 25. července 2014

Pozvi knihomola na výlet!

Untitled 2
Dobře, ani já jsem neodolala :) Sice moje výkecní záležitosti nejsou zrovna úžasné, ale třeba bych ze sebe něco vypatlala, a stejně si myslím, že by se tlachalo jen o knížkách, takže...

Já vás zvu do svého rodného města Mohelnice --> leží na sever od Olomouce, poblíž Zábřehu nebo Šumperka. Jsme takové malé městečko, vím, moc toho tady není, ale i tak se pokusím to shrnout do pár bodů:
  • Pokud vás zajímá upalování čarodějnic (což mě teda hodně ;)), tak v parku máme památník Lautnera, který byl právě upálen. Přesné souřadnice nevím, takže bychom asi chvilku bloudili po parku, ale každopádně bych to našla. ;)
  • Na náměstí máme morový sloup - a zjistila jsem, že jediný, kdo o něm zná legendu, jsem já. O_O Nikdo z naší třídy. Tak si říkám, jestli si to mamka třeba nevymyslela, když mi to říkala :D Ale je fakt moc hezkej.
  • Pak tu máme dvě kašny. Vím, turistická atrakce jak něco, ale na selfie se hodí, ne?
  • Věčně se tu něco děje. Můžete se mrknout třeba na náš web, teď v létě tu běží hodně letňáků, tak kdyby se to stíhalo, klidně bych s vámi na nějaký zašla. :)
  • No a samozřejmě knihkupectví... :D Je to soukromá firma, takže žádný Neoluxor nečekejte, ale vybrat se tam dá. Teda já si tam vyberu vždycky. :D
  • Taky vám můžu povědět pohádku o mohelnickém obrovi. Jičín má Rumcajse, my obra. A pak jsem zjistila, že to ke všemu byl jakýsi až příliš velký muž.
  • Muzeum, na to bych málem zapomněla. Vždy se tam něco najde, nějaká nestálá expozice, ale je tu třeba Pravěk, na jehož plakát jste mohli narazit. (Nedávno jsem třeba byla ve Velkých Losinách a tam to měli.) Přiznávám se, že ačkoli jsem místní, ještě jsem se na to nedostala.
  • Máme tu tři cukrárny, z čehož je jedna věčně zavřená a druhá předražená s protivnou obsluhou, takže máme jednu. :) Café Hanák, kopečková zmrzlina, zákusky a WiFi zdarma (ale ta je teď asi všude).
  • Nebo můžeme udělat největší blbost našeho života a jít na dětské dopravní hřiště. :P Ale vzhledem k tomu, že je dětské, jsem na to asi velká a hlavně těžká, takže to by asi nešlo. :D
  • Tak, přemýšlím, co tu ještě je...
  • Jestli je někdo milovník přírody, teče tu krásná řeka Mírovka (mír má v názvu a teče u školy, nemyslitelné :D) a máme poměrně velký park, po kterém se dá dlouhou dobu procházet.
  • A samozřejmě si můžete prohlédnout náš Mohelnický zpravodaj, do něhož přispívá moje mamka a donedávna taky byla jeho šéfredaktorkou (nééé, vůbec se nevytahuju :D). Když si prohlédnete stará čísla, narazíte tam i na moje články.
  • Pokud přijedete v určitém termínu (opět na webu), tak tu měsíčně jsou farmářské trhy. ;)
  • Pokud byste přijeli v září a říjnu, tak tu vždy jsou Dny evropského dědictví, a to přijedou všichni možní zpěváci. Momentálně to ale není jisté, kdo letos přijede, ale jakmile budu vědět, tak to řeknu ;) Jo, a v říjnu přijede Nohavica, jen kdyby to někoho zajímalo :)
  • Ano, a BAZÉN. Nově spraven, ještě pořád tam mají dobré ceny a skvěle se tam relaxuje.
Myslím, že toho tu je tak málo, že se to stihne za jedno odpoledne. :D Jen kdo by byl z daleka, s přespáním by byl asi trochu problém, jelikož nemáme obří byt a k nám byste se asi nevešli. Takže asi spíš trip pro ty z blízka, nebo kdo se nebojí cestovat v noci, a nebo pokud si seženete místo v penzionu. Ale ty jsou drahé, takže nic. ;)

Prostě malé městečko, nic moc tu není, ale kdyby to někoho zajímalo, ozvěte se mi ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář! ♥